Početak rada PayPal servisa u Srbiji obeležilo otežano carinjenje robe, uglavnom zbog izuzetnog broja internet kupovina.
Istakla je da carinske službe pre svega traba da naprave neke procedure za ocenu vrednosti samih pošiljki, budući da carinici po zakonu imaju pravo da procenjuju šta je prava vrednost pošiljki.
Matićeva je dodala da je nakon početnog talasa koji je opteretio Poštu i carinu već dolazi do pada broja pošiljaka koji stižu. Građani su u prvom trenutku naručili sve što su se godinama spremali da naruče, tako da to sada postaje već jedna normalnija količina pošiljaka, što sigurno olašava tu celu situaciju.
Ona je to rekla u pauzi skup “Razvojni potencijal informacionih tehnologija” koji organizovala Fondacija Centar za demokratiju.
PayPal nudi naplatu iz Srbije, zakoni nas koče...
Savetnica ministra finasija i privrede Srbije Jasna Matić izjavila je i da je kompanja PayPal spremna da omogući firmama iz Srbije da naplaćuju robu i usluge, ali da još postoje zakonske nejasnoće.“U PayPalu su nam rekli da su oni spremni, ali tu postoji još mala neizvesnost u našoj zakonskoj regulativi - da li nasi građani imaju pravo da imaju račune u inostranstvu i da li se PayPal račun smatra računom u inostranstvu ili samo transakcionim računom, koji onda nema ograničenje”, rekla je ona novinarima.
Matićeva je izrazila nadu da će plaćanje preko interneta posredstvom sistema PayPal u Srbiji “krenuti i u drugom smeru”, što znači da će srpskim preduzetnicima omogućiti da prodaju robu i usluge na globalnom tržištu i da uz pomoć PayPala naplaćuju.
Ona je istakla da među građanima Srbije vlada veliki interesovanje za plaćanje preko PayPala.
“U PayPalu su nam rekli da je veliko interesovanje i da je već u prvim danima otvoreno na hiljade naloga naših građana. Mi to vidimo po pritisku koji poštanske službe i carina imaju na carinjenu i isporuci paketa koji su plaćeni PayPalom”, rekla je Matićeva.
(MONDO - agencije)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.