Natrijum, koji je na Zemlji skoro 1.000 puta zastupljeniji od litijuma, zbog svojih elektrohemijskih osobona sve više zaokuplja pažnju stručnjaka u potrazi za savršenom baterijom za prenosne uređaje i električna vozila
Južnokorejski naučnici uspeli su da razviju hibridnu natrijum-jonsku bateriju velike snage koja može da se napuniti za samo nekoliko sekundi.
Natrijum, koji je na Zemlji skoro 1.000 puta zastupljeniji od litijuma, elementa koji se danas najčešće koristi za izradu baterija, u poslednje vreme sve više zaokuplja pažnju stručnjaka.
Tim istraživača Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), pod vođstvom profesora Jeung Ku Kanga sa Odeljenja za materijale i inženjerstvo, integrisao je anodne materijale, koji se obično koriste u baterijama, sa katodama koji odgovaraju superkondenzatorima.
Takva kombinacija je bateriji omogućila visok kapacitet skladištenja električne energije i brz ritam punjenja i pražnjenja.
Dobijena baterija, sa novorazvijenom anodom i katodom i visokoefikasnom ćelijom, je hibridni natrijum-jonski uređaj za skladištenje energije, koji prevazilazi gustinu energije komercijalnih litijum-jonskih baterija, piše EurekAlert.
Izvor: PixabayStudija korejskih stručnjaka je pokazala da takva baterija može da bude održiva alternativa današnjim litijuim-jonskim baterijama. Takva baterija bi mogla da ispuni sve veću potražnju za jeftinim uređajima za skladištenje sa visokom gustinom energije, i da obezbedi produženi rad sa jednim punjenjem.
Gustina snage i brzina punjenja bi mogle da zadovolje širok spektar primena, u rasponu od različitih mobilnih uređaja do električnih vozila.
Problem sadašnjih natrijum-jonskih baterija je u tome što imaju nisku gustinu snage, a daju relativno visoku gustinu energije. Zato su se naučnici fokusirali na "natrijum-jonska hibridna skladišta energije" (Sodium-Ion Hybrid Energy Storages – SIHES).
To je sistem skladištenja energije koji bi istovremeno mogao da omogući visoku gustinu energije i gustinu snage, i da se brzo puni. SIHES može da postigne gustinu energije od 247 Wh/kg i gustinu snage od 34.748 W/kg.
Istraživanje korejskih naučnika predstavlja napredak u savladavanju trenutnih ograničenja sistema za skladištenje energije, ističe profesor Kang, koji širu primenu ove tehnologije predviđa u različitim elektronskim uređajima, uključujući tu i električna vozila.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.