YouTube je održao konferenciju u Srbiji na kojoj smo saznali vrlo zanimljive podatke o tome kako ga koristimo i koliko ga pratimo, ali i kako zaraditi od videa i kod nas.
U Srbiji je održan YouTube Partnership događaj, na kojem smo imali priliku da se upoznamo sa statistikom korišćenja platforme u zemlji i regionu, ali i kako se može zaraditi od kreiranja sadržaja na toj video mreži. Događaju je prisustvovao Adriatic tim, ali i londonski YouTube tim, koji je održao predavanja i radionice za sve registrovane učesnike i partnere.
U Srbiji je tokom 2014. godine, slično kao i na nivou regije, na uzorku ispitanika od 16+ godina, otkriveno da je svaki korisnik interneta, prosečno, potrošio tri dana života na gledanje YouTube sadržaja, a od aktivne internet populacije svaki drugi korisnik redovno pristupa YouTube mreži. Takođe, od aktivnih internet korisnika iz Srbije, čak 80 odsto njih pristupa YouTube sajtu redovno!
U Srbiji su najgledaniji muzika, gejming, zvanični "publisher" kanali, "how to", odnosno "kako da" tutorijali i kanali poznatih brendova.
Prema rečima menadžerke za YouTube, Marijane Prpić, Srbija je izuzetno aktivno tržište, koje sve više prepoznaje mogućnosti YouTube mreže za zaradu, odnosno monetizaciju. Google, iako ne daje konkretne podatke o zaradi po kliku, kanalu ili za region, kaže da je tokom proteklih sedam godina isplaćeno preko milijardu dolara "zarada" sertifikovanim partnerima koji kreiraju sadržaj i plasiraju ga preko YouTube mreže.
Od YouTube-a se može živeti u Srbiji, ali...
Ključna reč je SADRŽAJ! Redovan, kvalitetan i interesantan sadržaj koji se mora praviti u kontinuitetu. Oni koji se bave ovim profesionalno, a ima ih dosta i u Srbiji, recimo Srpski Tutorijali, Muđa Oooovde ili Kovalska, kažu da troše veći deo vremena na obradu i montažu videa u odnosu na kreiranje sadržaja, koji unapred planiraju.
Druga važna stvar je EDUKACIJA. YouTube obezbeđuje sav potreban materijal za učenje preko YouTube Akademije, kroz PDF izdanja i različite video tutorijale, koji su dostupni svima, a koji su namenjeni za učenje osnova, ali i napredne tehnike korišćenja i monetizacije YouTube kanala.
VREME koje će proteći do početka monetizacije kanala, odnosno zarade je individualno, zavisi od interesantnosti sadržaja, ali i niza drugih faktora. Prosečno, kanal počinje da ostvaruje zaradu od reklama koje se pojavljuju na video snimcima nakon godinu, godinu i po dana, a nekim, danas izuzetno popularnim domaćim kanalima, kakav je Srpski Tutorijali trebalo je četiri godine da dođe u tu fazu.
U Srbiji se NE MOŽE živeti od YouTube kanala, ako se zarada oslanja samo na reklame. Tržište je malo, ograničenom jezikom i mentalitetom, pa popularnost treba "unovčiti" kroz SPONZORE. Najveći domaći YouTube kanali zarađuju uglavnom od sponzorskih ugovora, koje su im obezbedili veliki broj pratilaca kanala, kao i zanimljiv sadržaj. Takođe, "tjuberi" moraju sami istraživati domaće i regionalno tržište i truditi se da upoznaju njegove kompanije, kako bi došli do njih.
Izvor: MONDO portal.Kako da zaradite na YouTube-u
Pristup je individualan, ali saveti su univerzalni i držite ih se:
- Redovno objavljujte sadržaj na kanalu
- Nemojte se ponavljati
- Ako "tjubujete" na lokalnom jeziku titlujte svoj rad i na druge jezike
- Koristite titlovanje u montaži, jer "Voice recognition" uglavnom ne radi dobro
- Planirajte kampanje na društvenim mrežama
- Obavezno koristite društvene mreže za promociju
- Uložite u svoj kanal, u njegovu promociju, opremu kojom radite od starta
- Konstantno pratite nove opcije i edukujte se o alatima YouTube servisa
- Komunicirajte sa publikom, odgovarajte na pitanja i komentare
- Pratite rad popularnijih i uspešnijih "YouTubera"
- Sarađujte sa sličnim YouTube kanalima
- Pratite seminare i organizujte druženja sa drugim "tjuberima" za razmenu iskustava
- Pratite demografiju, razvoj tržišta i sfere interesovanja
- Ne pokušavajte da udovoljite svima, opredelite se za deo u kojem ste najbolji
- Tražite nove pretplatnike konstantno
- Ne bojte se promene - ako ne ide na jedan, hoće na drugi način
- Ignorišite pljuvače i hejtere!
Istina je da srpski "tjuberi" zarađuju od 10 do 100 puta manje od inostranih, ali je činjenica da najbolji u Srbiji, zahvaljujući podršci sponzora, mogu od toga da žive. Neće biti lako, ali upornost će se isplatiti pre ili kasnije.
Čekamo vaše komentare ispod. Pratite nas dalje i na Facebooku, Twitteru i instagramu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.