Novi električni kamionet kompanije Ford je provozao i aktuelni predsednik Sjedinjenih Američkih Država, a početna cena će biti manja od 40.000 dolara.
Kompanija Ford je zvanično predstavila električni kamionet F-150 Lightning,godinu dana nakon hibridne verzije F-150.
Ovo električno vozilo će imati paklenu konkurenciju u vidu Tesla Cybertruck, Hummer EV i ostalih nadolazećih električnih kamioneta.
F-150 Lightning će se pojaviti sa dve verzije baterije, standardna i produžena (XLT), ova druga znači da bi trebalo da ima veći domet nego osnovni model. Kada je u pitanju jača verzija, dva motora u ovom kamionetu će moći da dostave 563 KS, odnosno 420 KW, sa obrtnim momentom od 1050 Nm (775 ft -lb), što je ujedno i najviše kod svih modela F-150 serije. Brzinu od 100 kilometara na čas postiže za svega 4,4 sekunde. Osnovni model ima 426 KS, a treba istaći da su oba modela 4x4, što znači da je pogon na sva četiri točka.
Osnovna baterija će pružiti domet od 370 kilometara pre nego što se ista isprazni, dok produžena verzija će moći da pređe oko 480 kilometara po EPA standardima. Ford još uvek nije otkrio kapacitete ovih baterija. Baterija se hladi tečnošću, te je zapečaćena u vodootpornom kućištu sa metalnim pločicama i robusnim podnožjem, sve kako bi se zaštitio sam motor.
Ford ističe da kada je uključen na 150 kW DC brz punjač, za svega deset minuta punjenja ovaj kamionet će preći oko 90 kilometara, dok baterija od 15% do 80% se napuni za 41 minut. Kada je Ford uključen na 80-amp kućnu stanicu za punjenje, F-150 Lightning može da snabdeva elektricitet do 9,6 kW. Ford dodaje da ovaj kamionet može da napaja kuće približno tri dana ukoliko je opremljen sa punom produženom baterijom. Postoji i mogućnost da ovo vozilo pošalje notifikaciju korisniku kada je ostalo 33% baterije, dok je tu i opcija da se isključi punjenje ukoliko se baterija isprazni do određenog nivoa, na primer taj nivo može da bude koliko vam je potrebno da nađete najbližu stanicu za punjenje, sve to uz pomoć FordPass aplikacije. Više detalja o specifikacijama baterija i punjenja pogledajte na samom kraju galerije.
Kako je u pitanju kamionet, veoma važan je i gepek. Maksimalna nosivost je do 907 kilograma, a maksimalni kapacitet vuče je 3.439 kilograma za standardnu verziju, dok postoji i prikolica Max Trailer Tow za proširenu verziju koja ima maksimalnu nosivost od 816 kg i kapacitet vuče od 4.536 kg. U F-150 Lightning modelima je debitovao i Pro Trailer Hitch Assist koji automatski kontroliše upravljanje, gas i kočnicu kako bi se olakšalo priključivanje prikolice. Kapacitet gepeka je 400 l.
Kao što je to slučaj sa Mustang Mach-E, i električni F-150 će posedovati pametne opcije, uključujući BlueCruise assist opciju za autoputeve i najnoviji Sync 4A infotainment sistem koji će omogućiti Amazon Alexa-u, kao i CarPlay i Android Auto na ekranu osetljivom na dodir veličine 15,5 inča. Postojaće i četiri režima vožnje: Normal, Sport, Off-Road i Towing mode.
F-150 Lightning će se u prodaji naći na proleće naredne godine, osnovna verzija će koštati od 39.974 dolara, dok će cena modela XLT biti 55.000 dolara, što je znatno jeftinije u odnosu na Hummer EV.