HIBRIDNI SUPERAUTOMOBIL: McLaren Artura sa sistemom bežičnih guma za 8 sekundi stiže do 200 km/h i košta 225.000 dolara | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

HIBRIDNI SUPERAUTOMOBIL: McLaren Artura sa sistemom bežičnih guma za 8 sekundi stiže do 200 km/h i košta 225.000 dolara

Artura poseduje i dva HD ekrana na komandnoj tabli, a jedan može i da se pomera.

 Izvor: SMARTLife / McLaren

Skoro 60 godina kompanija McLaren proizvodi veoma lagane i spektakularno brze superautomobile.

Tek u 2021. godini je ta kompanija iskoristila svoj High-Performance Hybrid (HPH) dizajn u proizvodnji, zbog čega je nastalo hibridno vozilo Artura.

Možda će vas zanimati:

Mnogi proizvođači se odlučuju za elektrifikaciju svojih vozila, ali je veoma teško nađi balans kod sportskih automobila, tu električni motori imaju prednost kada je reč o isporuci obrtnog momenta.

Ovo je ujedno i prvi model britanskog proizvođača koji koristi McLaren Carbon Lightweight arhitekturu (MCLA) a uz pomoć nje smanjuju težinu kablova koji se koriste u električnom sistemu za deset procenata u poređenju sa ostalim njihovim vozilima, te ovaj model dostiže težinu od 1,3 tone uključujući bateriju od 7,4 kWh.  

Nisu otkrili sa kojim sistemima punjenja će Artura biti kompatibilna, ali su procenili da će baterija moći da se napuni do 80% za svega 2,5 sati koristeći standardni EVSE kabl. McLaren je veoma ponosan i na njihov novi trolitarski V6 motor koji je manji od V8, ali i lakši za 50 kilograma i niži za 19 centimetara.

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem podržava električni motor smešten unutar kućišta menjača. Elektro motor generiše 94 KS (70 kW) i obrtni momenat (225 Njutn metara) za ukupno 671 KS, odnosno 500 kW. Vrhunac obrtnog momenta se postiže na oko 2.200 do 2.500 obrtaja u minuti, kada dva izvora energije dostignu svoj maksimalan potencijal. McLaren ističe da za 8,3 sekunde razvija brzinu od 0 do 200 kilometara na čas, dok za 21,5 sekundi razvije brzinu od 300 km/h. Najbrža brzina je elektronski limitirana na 329 km/h.

"Potpuno električan režim" kao što to ime samo kaže, prioritizuje samo električnu vožnju, a McLaren dodaje da ćete iz baterije 7,4 kWh izvući 30 kilometara po WLTP standardima (EPA računica još uvek nije poznata, ali očekujemo da rezultati budu nešto lošiji).

Što se tiče enterijera ovog vozila, Artura je poprilično "pametna" po tom pitanju. Komandna tabla veličine 10 inča nudi HD displej koja može da se pomera zahvaljujući posebnom "volanu" (točku), dok su tu i Active Dynamics kontrole. Na samom centru se nalazi novi HD ekran osetljiv na dodir veličine 8 inča. Pored poslednjeg McLaren softvera, tu je podrška i za pametne telefone Apple CarPlay i Android Auto, kao i kamere koje olakšavaju parkiranje i drugo manervisanje, a tu su i McLaren Track Telemetry data i Variable Drift Control aplikacije.

Veoma zanimljiv podatak je da su i gume "bežične", McLaren je sarađivao sa kompanijom Pirelli na novoj Cyber Tyre tehnologiji, koja koristi Bluetooth LE senzore u unutrašnjim oblogama svake gume. To im omogućava da izveštavaju o temperaturama i merenjima pritiska sa više tačnosti i sa više frekvencija. U režimu "Track", vozači mogu čak i da odrede željene temperature u gumama.

Proizvodnja Artura hibridnih superautomobila će početi u trećem kvartalu ove godine, dok će u prodaji biti dostupni tek 2022. godine, njihova cena je 225.000 dolara. Očekujemo da u skorijoj budućnosti McLaren izbaci potpuno električni automobil, za sada nema nikakvih naznaka kada će to uraditi, iako im proizvodnja istih nije nepoznata. 

Arutra Hybrid Supercar
Izvor: McLaren Automotive
Artura
Izvor: McLaren Automotive

Šta vi mislite o ovom vozilu?  

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi