Sve glasniji zahtevi protiv zabrane benzinaca i dizelaša u Evropi | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sve glasniji zahtevi protiv zabrane benzinaca i dizelaša u Evropi

Autor Miloš B. Jovanović

Nakon što su veliki proizvođači automobila najavili nastavak proizvodnje i daljeg razvoja SUS motora, najveća poslanička grupa u Evropskom parlamentu kreće u borbu protiv odluke o zabrani prodaje novih vozila sa motorima koji emituju ugljen-dioksid posle 2035. godine

 benzin _ gorivo _ sipanje goriva _ Foto Shutterstock Studio113.jpg Izvor: Shutterstock

Pad prodaje električnih vozila poslednjih meseci navodi, ne samo proizvođače, već u zakonodavce na preispitivanje planova i odluka o smanjenju i/ili potpunom prestanku proizvodnje vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS motori).

Nakon što je nekoliko velikih proizvođača najavilo nastavak proizvodnje i daljeg usavršavanja i razvoja benzinaca i dizelaša, uporedo sa električnim vozilima, među onima koji su celu priču o potpunoj elektrifikaciji prevoza i započeli, javljaju se disonantni tonovi.

Odluka Evropske unije o zabrani prodaje automobila koje pokreću SUS motori 2035. godine, nalazi se pred preispitivanjem u Evropskom parlamentu u kome najveća poslanička grupa - Evropska narodna partija (EPP) planira da u zemljama članicama oslabi inicijativu za prestanak proizvodnje automobila na fosilna goriva do 2035. godinu.

 benzin _ gorivo _ Foto Shutterstock Gualtiero Boffi.jpg Izvor: Shutterstock / Gualtiero Boffi

Nakon nedavno održanih evropskih izbora, na kojima je osvojila 188 od 720 poslaničkih mesta, EPP sada razmatra razmatra pravce svoje politike tokom predstojećeg mandata. U nacrtu prioriteta politike EPP za predstojeći period, u koga je agencija Reuters imala uvid, kao jedan od ciljeva njihovog političkog delovanja ističe se i: "revidiranje pravila za smanjenje CO2 za nove automobile i kombije, kako bi se omogućila upotreba alternativnih goriva sa nultom emisijom posle 2035. godine".

Podsetimo, Evropska unija je prošle godine usvojila odluku o zabrani prodaje novih vozila sa motorima na fosilna goriva, koji emituju ugljen-dioksid, posle 2035. godine.

Evropska komisija je saopštila da će, nakon donošenja odgovarajućih propisa, posle 2035. godine legalno moći da se prodaju samo novi automobili sa SUS motorima koji koriste "e-goriva", odnosno sintetička goriva koja mogu da koriste njihovi agregati, piše Automotive News Europe.

 1 Toyota 1.5L in-line 4-cylinder engine _ Foto Toyota.jpg
Engine Reborn – Toyota: redni motor, 4 cilindra, zapremina 1,5 litar
Izvor: Toyota

Oni bi nastavili da se proizvode i posle 2035, što je izuzeće prihvaćeno na zahtev Nemačke, zemlje u kojoj se najviše radi da razvoju e-goriva. Pretpostavlja se da bi proizvođači automobila, u tom slučaju, mogli da nastave prodaju automobile sa SUS motorima koji isključivo koriste sertifikovana CO2 neutralna goriva, a koji bi bili opremljeni tehnologijom koja sprečava njihovo pokretanje na benzin ili dizel.

EPP se još uvek nije preciznije izjasnila o načinu na koji bi želela da promeni odluku o zbrani prodaje benzinaca i dizelaša. U dokumentu se dodaje da grupa želi da "revidira zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem" i ističe zalaganje za "razvoj najsavremenije tehnologije motora sa unutrašnjim sagorevanjem".

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:57
Galerija Automobila Srbije
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Dobro, zagađenje sa fosilnim gorivima ćemo rešiti, nije važno, recimo da ide na vetar i eto, nema zagađenja. Ali ostaj veći problem koji niko od tih organizacija ne spominje. Reci gume, gume se vremeno istanje, potroše se, to znači da se u mikronskim veličinama guma kruni, sitniji delići otpadaju od gume i niko ne postavlja pitanje gde to završava. A, to završava u plućima svih živih bića na planeti , u vodi, u hrani, jednostavno nema mesta gde se ne nalazi. Eto, mnogi ljudi pričaju o zagađenju, ali ne razmišljaju dovoljno, nego zapnu samo za fosilna goriva, a gume su opasnije zagađenje. E, tako znate da su ti ljudi koji se zalažu za zaštitu prirode primili pare. Ali, dobro, eto ja sam glup.