Da li je proizvodnja jeftinijih baterija za električna vozila izlaz za evropske proizviđače? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li je proizvodnja jeftinijih baterija za električna vozila izlaz za evropske proizviđače?

Nakon odluke Stellantis-a i Mercedesa da obustave izgradnju fabrika baterije, izlaz bi mogao da bude u pokretanju proizvodnje jeftinijih LFP baterija koje u velikoj meri koriste kineski proizvođači

 Fiat 500e 2024 _ Foto Fiat (7).jpg Izvor: Stellantis / Fiat

Jedna od vesti nedelje iz sveta elektromobilnosti je zaustavljanje izgradnje dve fabrika baterije za električna vozila u Nemačkoj i Italiji. Na takav potez su se odlučili grupacija Stellantis i nemački Mercedes-Benz, a zajednički projekt je ponajviše stopiran zbog slabije prodaje električnih vozila poslednjih meseci.

Plan kompanije Automotive Cells Company (ACC) bilo je otvaranje tri fabrike baterija u Evropi, što je projekat ukupne vrednosti sedam milijardi evra. Prva, na severu Francuske, je izgrađena i već je počela sa proizvodnjom. Druge dve su trebale biti izgrađene u Termoliju u Italiji i Kajzerslauternu u Nemačkoj.

Nakon obustavljanja izgradnje, ACC je objavio da će se sada posvetiti istraživanju i razvoju jeftine baterije, za šta će vremenski okvir potvrditi krajem 2024. ili početkom 2025. godine, piše Automotive News Europe.

S druge strane, prema rečima direktora te kompanije Jana Vinsenta, jedna od mogućnosti je i proizvodnja jeftinijih litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) ćelija, koja bi mogla da se odvija u Kajzerslauternu, u pogonu bivša Opelove fabrike.

Prethodni planovi za tu fabriku bili su da postane operativna do 2025. godine. Po dostizanju punog kapaciteta od 40 gigavat časova, pogon je trebalo da do 2030. baterijama snabdeva oko 600.000 automobila. Ti rokovi u sada dovedeni u pitanje.

 BYD Blade baterije _ Foto BYD.jpg
BYD Blade baterije
Izvor: BYD

Eventualna proizvodnja LFP baterija mogla bi biti odgovro evropskih proizvođači automobila pritisnutih rastućim izvoza kineskih električnih vozila, koji u velikoj meri koriste upravo litijum-fero-fosfatne baterije, što im značajno smanjuje troškove proizvodnje.

Grupacija Stellantis je sa najvećim kineskim proizvođačem baterija, kompanijom CATL, dogovorio izgradnju fabrike LFP baterija u Evropi.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:48
Značajan rast izvoza kineskih električnih vozila u Evropi
Izvor: Kineska medijska grupacija
Izvor: Kineska medijska grupacija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

da proslavimo

Ne treba da se brinete, kinez je NAPRAVIO EVozila , da svakoj zemlji moze da isporuci momentalno sada po 25 miliona EV vozila, aj uzdravlje.

beogradska seljačina

Biće lančano pucanje biznis planova.

ista talasna duzina

Alo ,alo , prodavci magle, zaboravite skupe baterije , moraju biti JEFTINE.