Bolje i bezbednije od litijum-jonskih: Kinezi napravili revolucionarne baterije na vodu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Bolje i bezbednije od litijum-jonskih: Kinezi napravili revolucionarne baterije na vodu

Autor Miloš B. Jovanović

Glavna osobina baterija je dvostruko veća gustina energije od standardnih, a njihovi tvorci tvrde da su mnogo bezbednije za upotrebu i energetski efikasnije od zapaljivih litijum-jonskih

 Dvosmerno punjenje električni automobil Izvor: Shutterstock

Imajući u vidu to koliko u današnje vreme koristimo raznovrsnih bežičnih uređaja i koliki su oni potrošači struje, kao sve masovniju upotrebu električnih vozila, ne treba da čudi to što gotovo svakoga dana stižu vesti o novim inovacijama na polju baterija.

A upravo takva je i ova, koja kaže da su kineski naučnici su razvili novu vrstu baterija – na bazi vode!

Glavna osobina ovih baterija je dvostruko veća gustina energije od standardnih litijum-jonskih, a njihovi tvorci takođe tvrde da su mnogo bezbednije za upotrebu i energetski efikasnije od zapaljivih litijumskih.

 baterija _ pixabay.jpg Izvor: Pixabay

Baterije koriste vodu kao rastvarač za elektrolite, čime se povećava bezbednost njihove upotrebe. S druge strane, i litijum-jonskebaterije imaju veliku gustinu energije, ali su manje bezbedne zbog upotrebe zapaljivih organskih elektrolita, inače komponente koja omogućava punjenje i pražnjenje baterija.

Uopšteno, međutim, vodene baterije imaju manju gustinu energije zbog ograničene topljivosti elektrolita i nižeg napona od standardnih. Kineski naučnici su sada uspeli da konstuišu vodenu bateriju visoke gustine energije koja se zasniva prenosu više elektrona halogena.

Naučno-istraživačka grupa predvođena profesorom Lijem Sianfengom sa Instituta za hemijsku fiziku Dalian (DICP), Kineske akademije nauka (CAS), u saradnji sa grupom profesora Fua Kianga, takođe sa DICP, razvila je višeelektronsku prenosnu katodu zasnovanu na bromu i jodu.

 Čvrsta baterija za električne automobile Izvor: Bonn High Performance Battery

Tokom testiranja pune baterije, takva katoda je postigla specifični kapacitet od više od 840 Ah/L i gustinu energije do 1.200 Wh/L, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Nature Energy. Naučnici su svoj elektrolit testirali sa vanadijumskom anodom, nakon čega su otkrili da životni vek baterija može da se produži na 1.000 ciklusa, uz izuzetnu stabilnost, prenosi South China Morning Post.

Kineski stručnjaci su, takođe, naveli da je gustina energije novih baterija premašila gustinu nekih čvrstih materijala, ali da bi po ceni mogla da se poredi sa standardnim litijumskim baterijama. I pored toga što na ovoj novoj vrsti baterija treba još da se radi, stručnjaci već sada ističu njihov veliki potencijal za upotrebu u električnim vozilima.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

12:31
Električni Mercedes-Benz G Klase – Ekstremni test po švedskom snegu i ledu u blizini Arktičkog kruga
Izvor: YouTube / Mercedes-Benz
Izvor: YouTube / Mercedes-Benz

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

nnb

eto svakako rio tinto sad moze da od....