Hyundai na 4 noge: Ovaj revolucionarni elektromobil možda deluje kao SF, ali proizvođač ima ozbiljne planove za njega | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hyundai na 4 noge: Ovaj revolucionarni elektromobil možda deluje kao SF, ali proizvođač ima ozbiljne planove za njega

Autor Miloš B. Jovanović

Tehnologija iza izvanredne funkcionalnosti vozila zasnovana je na modularnoj EV platformi, robotskoj arhitekturi nogu sa pet stepeni slobodnog kretanja i pogonskim motorim smeštenim u glavčinama točkova

 Hyundai Elevate _ auto koji hoda _ Foto Hyundai (1).jpg Izvor: Hyundai

Jedna od zanimljivijih vesti iz sveta elektromobilnosti ovih dana stiže iz Južne Koreje i glasi da bi "prvi hodajući električni automobil" uskoro mogao da se nađe u saobraćaju. Reč je o konceptu Elevate kompanije Hyundai, predstavljenom 2019. godine, na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu.

Revolucionarno vozilo, koje su razvili stručnjaci kompanije Sundberg Ferar iz Mičigena, osim tradicionalnog načina kretanje - na točkovima, bukvalno je u stanju da hoda na četiri noge.

Za to je zadužen složeni sistem elektro-mehaničkih zglobova, na čijim se krajevima nalaze točkovi, koje Elevate-u omogućavaju da se penje uz stepenice ili strme kamenite terene (gde normalno terensko vozilo ne bi moglo da prođe), da se kreće po vodi izdignut iznad nje, pa čak i da preskače određene objekate.

Funkcionalno vozilo sa robotskim "nogama skakavca", svrstano u kategoriju ultimativno mobilnih vozila (Ultimate Mobility Vehicle – UMV), ponovo je predstavljeno na ovogodišnjem CES-u.

Za razvoj – od ideje do prototipa – najzaslužnji je potpredsenik Hyundai-ja Džon Su, koji Elevate opisuje kao "prvi automobil transformer-klase na svetu". Patentne dozvole za njega dobijene su u SAD prošle godine, što upućuje na to da Hyundai zaista ima nameru da Elevante postane "pravi" proizvod.

Inovativno električno vozilo bi moglo da bude od velike koristiti u najrazličitijim zamislivim i nezamislivim situacijama. Su ističe da bi Hyundai Elevate npr. osobama sa invaliditetom širom sveta mogao da omogući lak prilaz do ulaznih vrata zgrada, kako bi njihova invalidska kolica odmah mogla da uđu u objekat. Takođe, zahvaljujući robotskim nogama, Elevante spasilačkim timovima može da omogući pristupčnost ugroženim područjima u najraznovrsnijim situacijama uzrokovanim različitim katastrofama.

"Kada cunami ili zemljotres pogode neko produčje, sadašjna spasilačka vozila mogu samo da dostave prvu pomoć do ivice odakle počinju ruševine", rekao je prvi čovek ovog projekta. "Elevate može da se odveze do samog mesta događaja i da se popne preko ostataka koje je nanela poplava ili srušenih betonskih zidova."

Hyundai Elevate
Izvor: YouTube / HyundaiUSA

Vozilo je, dakle, veoma pogodno i za najraznovrsnije poslove koji podrazumevaju kretanje teško dostupnim neprisupačnim terenima, pa se pored zona katastrofa, može koristit i za istraživanje nepristupačnih planinskih i šumskih područja.

Kao osnova za Hyundai Elevate, bez "nogu", poslužio je General Motors-ov robotaksi Cruise Origin, s tim što južnokorejsko  izdanje nema volan i pedale. To je velika putnička kabina u kojoj putnici sede okrenuti jedni prema drugima.

Tehnologija iza izvanredne funkcionalnosti vozila zasnovana je na modularnoj EV platformi, robotskoj arhitekturi nogu sa pet stepeni slobodnog kretanja i pogonskim motorima smeštenim u glavčinama točka.

"Noge" su sklopljene kada je Elevate u režimu "normalne" vožnje, što znači da je Hyundai Elevate potpuno sposoban da se, kao i svaki drugi automobil, vozi gradskim ulicama i brzim auto-putem. Ali, ono što dugi ne mogu, je da se zatim popne na zid ili drugu prepreku visine 1,5 metara, pređe preko jaza širokog 1,5 metara ili da se vere po teškom strmom terenu, dok putnici u kabini sede na ravnom.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:38
Peking prvi dao dozvole za autonomna vozila bez vozačkog sedišta
Izvor: Kineski radio Internacional
Izvor: Kineski radio Internacional

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Ipak ce ostati samo prototip. Ne moze to bez hidraulike, a ja ne vidim hidrauliku kod ovog vozila. A, servo motori su slabi, a oni koji su jaki su ogromni i zahtevaju ogromnu amperazu, a to znaci ekstremno brzo trosenje baterije, tako da ako ga budu ostavili ovako, bice samo prototip. Ja nisam nesto strucan za hidrauliku, znam osnove i znam kako grubo funkcionise, ali hidraulika je opasno dobra stvar! Ako ima neko neka dopuni.