Autonomna vozila moraju da rešavaju probleme u saobraćaju pouzdanim prepoznavanjem prepreka, što su stručnjaci MIT-a uspeli značajno da unaprede
Jedan od najvećih problema, kada govorimo o pametnim vozilima budućnosti, je to da li će ona sama moći dovoljno brzo da reaguju na različite situacije u saobraćaju. Da li će moći da prepozanju i izbegnu rupu na kolovozu, ili – mnogo značajnije – da li će moći da se zaustave kad uoče pešaka koji pretrčava ulicu.
To je navelo stručnjake uglednog Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT) da, uz primenu veštačke inteligencije, izrade kompjuterski model koji bi samovozećim automobilima trebalo da omogući da – "bolje vide".
Rešenje izašlo iz laboratorije za proučavanje veštačke inteligencije (MIT-IBM AI Lab) čuvenog univerziteta predstavlja dobilo je ime EfficientViT.
Reč je o računarskom modelu koji ubrzava segmentaciju slika visoke rezolucije u realnom vremenu. Time se poboljšava rad uređaja čiji je hardver ograničenih kapaciteta, što je sa samovozećim automobilima upravo i slučaj.
Pikseli i prepoznavanje prepreka
Naime, autonomna vozila moraju sama da rešavaju probleme u saobraćaju pouzdanim prepoznavanjem prepreka, kao što su rupe i ivičnjaci, manja ili veća vozila parkirana na ulici ili trotnetista koji juri između vozila.
A da bi se to postiglo, samovozeći automobil mora da koristi rečunar visokih vizelnih performansi, prosoban da pepozna i dešifruje svaki piksel slike visoke rezolucije koju dobija iz okoline.
To, međutim, nije sve. Sistem istovremeno ne sme da "izgubi iz vida" ni objekte koji mogu ostati skriveni na slikama lošijeg kvaliteta. To je za računar veoma zahtevan i složen zadatak, koji mašinu ponekada dovodi do krajnjih granica njihovih sposobnosti.
Stručnjaci MIT-a su zato razvili novi model koji značajno umanjuje složenost računarskog procesa kod obavljanja ovoga zadatka. On omogućava postizanje zadovoljavajućih rezultata i kod računara već ugrađenih u vozila, koji sada mogu da donesu odluku u deliću sekunde.
Devet puta brže
Postojeći model se zasniva na direktnom učenju interakcija između bilo koja dva piksela na slici koju računar prima i obrađuje.
Njegovi proračuni, međutim, višestruko rastu (odnosno, duže traju) sa povećanjem rezolucija slike. Takvi proračuni su pouzdani, ali su prespori za ono što se želi postići. A to je – bezbednost autonomne vožnje.
Tu dolazi novi model! Sistem koga su razvili stručnjaci MIT-a za veštačku inteligenciju obrađuje slike visoke rezolucije devet puta brže od postojećeg. Istovremeno, pouzdanost tog procesa je u najmanju ruka ista, a često i bolja i brža od postojećeg rešenja.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.