DŽEJMS VEB U POTRAZI ZA PLANETAMA KOJE SU BOLJE OD ZEMLJE: Predlozi već stižu, naučnici očekuju mnogo | Smartlife RS

Istraživači su ranije potvrdili postojanje od oko pet hiljada egzoplaneta, a taj broj će se ubuduće sigurno uvećavati.

Džejms Veb teleskop Izvor: NASA

Džejms Veb teleskop agencije NASA bi do kraja leta trebalo da počne s dugo očekivanim operacijama koje će omogućiti dublji pogled u svemir nego ikada pre.

Naučnici su već uzbuđeni zbog novih mogućnosti, pa se pojedini raduju posmatranju dalekih planeta i traganju za znakovima da je život moguć i u drugim svetovima.

Kepler misija je otkrila da postoji nekoliko stotina planeta na kojima bi moglo da bude tečne vode, što je jedan od osnovnih preduslova za život.

Očekuje se da Džejms Veb u tome bude još uspešniji, a neki već predlažu gde bi trebalo da gleda. Bivši astronaut Kris Haderfild i sam ima ideju, te tvrdi da je Kepler-442b planeta od koje bi trebalo da se počne. U pitanju je svet koji je od Zemlje udaljen oko 1.200 svetlosnih godina, a neki naučnici čak tvrde da tamo vladaju bolji uslovi nego na našoj planeti.

Tim astrobiologa je još 2015. u magazinu The Astrophysical Journal objavio naučni rad u kojem piše da su misije Kepler i K2 agencije NASA otkrile nekoliko egzoplaneta koje bi na površini mogle da imaju vodu u tečnom stanju, među njima i Kepler-442b.

Pogledajte video:

Džejms Veb i život na drugim planetama
Izvor: YouTube/ @Tech Land

Novi Džejms Veb teleskop koristi nekoliko metoda koje mu omogućavaju da ispita atmosfere egzoplaneta koje kruže oko dalekih zvezda, a neki misle da će moći da detektuje i potencijalno zagađenje.