ELEKTRIČNI BICIKLI JURE 60 PREKO KM NA SAT: Dolazi vreme za postavljanje granica i promene zakona | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ELEKTRIČNI BICIKLI JURE 60 PREKO KM NA SAT: Dolazi vreme za postavljanje granica i promene zakona

Električni bicikli i trotineti svakog dana postaju sve popularniji, jer su ekonomična i zelenija alternativa klasičnim vrstama prevoza. Međutim, šta se dešava kada hoćete sve to, ali još malo brže?

VanMoof V Izvor: SmartLife / VanMoof

Jedna od kompanija koja pravi jako dobre električne bicikle, holandski VanMoof najavila je VanMoof V, najbrži model u svojoj ponudi koji, zahvaljujući dva elektromotora, bez problema dostiže brzinu od 60 km/h. Njihovi modeli su do sada bili ograničeni na 25 km/h u EU i nešto malo više u SAD, pa će biti jako interesantno videti kako će se brzi VanMoof V uklopiti u postojeće saobraćajne propise.

VanMoof V opremljen je pedalama, a elektromotori mu služe kao pomagala kada je to potrebno, zaokružujući tako viziju ove kompanije o zelenim gradovima koji stavljaju potrebe ljudi ispred automobila.

Možda će vas zanimati

Novi moderni dizajn električnih bicikala zarad stabilnosti i kombinovane vožnje forsira “nabildovani” izgled, sa jakim ramom i debelim gumama. Jedan motor se nalazi napred, a drugi pozadi, dok se oba točka napajaju monstruoznom baterijom kapaciteta 700 Wh. Za slučaj da vam je i to malo, ova kompanija nudi i dodatni PowerBank za još veću autonomiju zahvaljujući dodatnoj bateriji od skoro 400 Wh.

Robusni aluminijumski ram omogućava implementaciju jakih amortizera, koji u kombinaciji sa širokim gumama obezbeđuju udobnu gradsku vožnju. VanMoof je ubacio i nekoliko svojih specifičnosti, pa je tu Turbo Boost dugme, automatska promena brzina i gomila tehnologija koje odvraćaju lopove da uopšte pokušaju da priđu vašem biciklu bez dozvole.

Zakonska regulativa

Iako je ograničenje brzine na području Evropske unije za bicikle 45 km/h VanMoof se nada da će uvođenjem bržih modela i saradnjom sa vlastima raditi na promeni propisa koji trenutno postoje. U Srbiji se sprema izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS), koji bi trebao da reguliše upotrebu električnih trotineta i bicikala. Ovde se pre svega misli na određivanje starosne kategorije za različite grupe vozila, razumevanje saobraćajnih propisa, ali i ograničenja brzine i određivanja gde ova vozila mogu da se kreću.

Možda će vas zanimati

Prema izjavama predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije, ne postoji jedinstven stav kada su regulacije ovih vozila u pitanju, jer se radi o specifičnoj kategoriji. Primera radi zakoni u Francuskoj je zabranjuju da deca do osme godine upravljaju električnim trotinetima, a deca između 8 i 12 to mogu, ali uz korišćenje zaštitne opreme.

BMW, kompanija koja u svojoj ponudi ima hibridna i električna vozila, motore i električne bicikle ima sistem koji hibride prebacuje u električni režim kada u laze u zone gradova koje su označene sa niskom emisijom izduvnih gasova. Prošlog meseca, ova kompanija je predstavila nekoliko brzih e-bicikala, u želji da se oni ponašaju kao bicikli u gradu, a motori van njega, spajajući najbolje od oba sveta. Poruka BMW-a je jasna: uvedite nove zakone koji odgovaraju realnosti, a to je da sve veći broj ljudi koristi električne bicikle i trotinete kao primarno sredstvo prevoza.

VanMoof V
Izvor: YouTube / VanMoof

Kada ako ne sada?

Ne treba zaboraviti ni činjenicu da električni trotineti i bicikli, pored manje zagađivanja okoline zauzimaju mnogo manje parking mesta, što ih čini idealnim za urbane gradske sredine u kojima je parking problem godinama unazad. BMW i VanMoof su povukli nogu, i izgleda da je sad pravo vreme da se nešto ozbiljno promeni: od zakona i regulativa do načina razmišljanja i razumevanja činjenice da saobraćaj evoluira i da je potrebno ostati u korak sa vremenom.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Komentari 5

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ilijenadin

Imam već 5-6 godina el. bicikl, kineski naravno. Uopšte nije loš. Problem su medutim naši putevi tj. ulice prepune rupa. Morate biti jako, jako pažljivi jer ipak tanke gume (uske) bitno smanjuju stabilnost - prosto, vožnja može biti rizična jer on može da razvije brzinu oko 40-45 km i pad pri toj brzini može biti opasan. Ima tri brzine, ali retko možete koristiti 3.brzinu. Suviše je opasno...

Colova Desa

A za obično biciklo ne treba ništa, nikakvo poznavanje saobraćaja??? Tako je i nastala ona poznata"kuhac na biciklu" Zato djeca, koja nisu hvala bogu retardirana i koja se vec uveliko skoluju treba da uce i saobracajne propise, to treba drzava da uredi i to o svom trosku, za dž. Ako se tako spasi jedan jedini mladi zivot ova ideja opravdava svoju svrhu Da mi ne palamudimo mnogo iliti da kod nas ima normalnih ljudi koji se bave tim problemom, potrebno je samo postaviti limitator brzine na takve uređaje, od 45 kmna sat i sve riješeno,ali ne nasi ajnstajni ce vam to zakompikovati do te mjere da cete jednostavno baciti taj bicikl, ako ga uopste i imate. Zivi bili pa vidjeli

Miloje

Šta reći, krajnje je vreme da se vožnja e biciklima i e trotinetim propiše zakonom. Pre par dana u Jagodini vidim majka vozi etrotiko, dete oko 5 godina stoji ispred nje, drži se za governale... I naravno načare za sunce... Verujem da je u mnogim gradovima tako... Ovim bi mozda trebalo da se pozabave i socijalni radnici, ko kako vozi i čuva svoju decu.

Najnovije

Uređaji

Testovi