PRVA AUTOMOBILSKA GUMA BEZ VAZDUHA: Brža izrada, ekološki prihvatljivija i uz mnogostruka poboljšanja vožnje | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PRVA AUTOMOBILSKA GUMA BEZ VAZDUHA: Brža izrada, ekološki prihvatljivija i uz mnogostruka poboljšanja vožnje

Novi tip guma za komercijalne automobile predstavljen posle 16 godina razvoja!

Michelin guma bez vazduha Izvor: SmartLife / Michelin

O gumama bez vazduha priča se već neko vreme, a kompanija Michelin najavila ih je još 2005. godine.

Danas, 16 godina kasnije, imamo i prvu zvaničnu najavu novog tipa guma, koji bi trebalo da unapredi komercijalna vozila na više načina.

Možda će vas zanimati

Prednosti su prilično jasne.

Prvo, nikada vas ne može zaustaviti bušenje ili “iskakanje“ gume - proizvođač kaže da oko 200 miliona guma godišnje prerano završi na otpadu upravo iz pomenutih razloga.

Drugo, ne morate da pazite na pritisak u gumama, a to ne samo da vam štedi vreme, već i eliminiše preuranjeno habanje gume izazvano nedovoljno naduvanim pneumatikom.

Unutrašnji kraci gume su izuzetno podesivi i projektovani i napravljeni tako da zadovolje željene karakteristike tj. da pruže uvek odgovarajuće performanse. Recimo, krutost pneumatika možete individualno da podesite po silama ubrzanja, kočenja, skretanja i udar(c)a. Karakteristike udara mogu se čak podesiti tako kako bi se uklonila potreba za posebnim sistemima suspenzije udara i podrhtavanja u nekim tipovima vozila.

Nove gume bez vazduha proizvode se lakše, od manje materijala i koriste značajno manje energije u svim ciklusima produkcije, pa su i ekološki prihvatljivije. Ne zadržavaju vodu i sigurnije su tokom vožnje na klizavom ili potpuno mokrom putu, a odstranjivanje vode sa gume protiče brže i lakše, jer su brazde na gumama veće.

Proizvođač procenjuje da životni vek nove gume može biti i do tri puta duži od sadašnjih, običnih guma punjenih vazduhom.

Nazvan Uptis, ovaj pneumatik, ipak, zahteva specijalizovane felne i kompanija će morati da radi direktno sa proizvođačem automobila na implementaciji novih guma. Međutim, Michelin kaže da će one izdržati mnogo veće udare od običnih guma i točkova i da će imati "dramatično" duži vek trajanja. Pritom Uptis gume ne dodaju dodatan otpor prilikom kotrljanja, ne oseća se ništa drugačije tokom vožnje i samo su oko sedam odsto teže od postojećih pneumatika.

Očekuje se da će Uptis biti na tržištu do 2024. godine prvo sa General Motors automobilima.

Michelin Uptis guma bez vazduha utisci iz vožnje VIDEO
Izvor: Michelin

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 9

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

deki

kako prva guma bez vazduha? pa ja na gradjevinskim kolicima imam gumu bez vazduha

Upisao ime

Bezveze.. ovo smanjuje klirens auta kad naiđe na kamen, ivičnjak, rupu jer mnogo sabije gumu umesto da izdigne ceo točak.. deluje kao probušena.

Hm

Nešto mi se čini da bi automobili sa ovom gumom na našim putevima posle 5 minuta vožnje bili van voznog stanja zbog prevelikog oštećenja felne.

Najnovije

Uređaji

Testovi