POVUKLI SVOJ PRVI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL IZ PRODAJE: Problem sa baterijom potpuno zaustavljao vozila u pokretu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nesvakidašnji problem

POVUKLI SVOJ PRVI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL IZ PRODAJE: Problem sa baterijom potpuno zaustavljao vozila u pokretu

Autor Miloš Delević
Autor Miloš Delević

Porsche je povukao svoj prvi električni automobil iz prodaje zbog problema sa baterijom i softverom.

Izvor: SMARTLife / Porsche

Kompanija Porsche je odlučila da povuče iz prodaje svoj prvi električni automobil kako bi popravili problem gde pojedina vozila odjednom izgube snagu dok su u pokretu.

Ovaj proizvođač automobila je već prodao 43.000 Taycan modela, dok iz te kompanije tvrde da je samo mali broj automobila pogođen ovim problemom.

Možda će vas zanimati:

Vlasnici ovih vozila će morati da posete Porsche servis kako bi se na tim automobilima instalirao softver koji uklanja ovaj problem. Iz te kompanije ističu da će instalacija istog trajati od 60 do 80 minuta, kao i da će ovo rešenje biti instalirano i na nadolazeće Taycan električne automobile. Isti problem je pogodio i novi Audi E-Tron GT pošto je i on izrađen na Taycan-ovom električnom pogonu.

Kako prenosi The Verge, pojedini vlasnici Taycan vozila su podneli pritužbu NHTSA agenciji (Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima u SAD-u) zbog problema gubitka energije, što je bilo dovoljno da se otvori istraga po tom pitanju. Oni su otkrili da 12-voltni akumulator gubi napajanje i deaktivira kompletan električni sistem Taycan električnog automobila. Ukoliko se ta baterija isprazni dok je Taycan u pokretu, ona može da ugasi mnogo veću 800-voltnu bateriju koja napaja motor, ali i ostale važne sisteme.

NHTSA je otkrila da korisnici nisu dobili nikakvo obaveštenje o ovom problemu, kao i da šestoro vlasnika tih modela nije moglo da pokrene svoje automobile jednom kada su izgubili energiju. 

Iako su današnji automobili prepuni moderne tehnologije i dalje se koristi baterija od 12 volti kako bi napajali elektronske uređaje kojim ne treba puno energije, čak i u električnim automobila. One mogu da prave probleme kao što to možemo da vidimo u Porsche-ovom slučaju ali se nije samo ovaj proizvođač susreo sa istim. Naime, Ford-ov novi Mustang Mach-E SUVnije isto tako mogao da se pokrene zbog problema sa softverom koji je sprečavao 12-voltnu bateriju da se napuni, ta energija je odlazila u veću bateriju. Potom bi se ta 12-voltna baterija pokvarila, što dalje dovodi do toga da vlasnici tih vozila uopšte nisu mogli da pokrenu svoj Mustang.

Nisu Porsche i Ford jedini, proizvođači kao što su Volvo, General Motors (Chevy Bolt) i Tesla su naleteli na probleme sa ovom baterijom.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Beogradska seljačina

Ljudima promiče ispred očiju da 99,9% javnih punjača na celom svetu puni te baterije dometom od 10-20km/1h. Drugo, ispada da nigde nema sudara sa e-automobilima, vrv jer ubrzano gori, pa i ne ostane ništa od plastisch fantastisch Porschea. Prepoznatljiv je uživo u češkim malim gradovima, ali ni blizu kao preko fotografija. Jači utisak ostavi CL…

sasa

@Beogradska seljačina ima sudara i opste je poznato da ukoliko dodje do pozara usled sudara, brzina sagorevanja hemikalija u baterijama je toliko velika da skoro nije moguce ugasiti vatru. Strasan problem mogu izazvati havarije u tunelima. Nista nepoznato, ali naravno da ne stoji u reklamnim pamfletima za elektricna vozila.

Beogradska seljačina

@Beogradska seljačina Vidim samo kako snimaju delimične udarce u suve i tvrde prepreke na sobnoj temperaturi. Zamišljam na spoljnih +30C zagrejani neki V6 kada mu prospe svojih 10l vrelog ulja i još 10l još vrelije vode preko tih lepih-nikad-boljih-bezbednih baterija, stvarno ne znam koliko bi izdržale sekundi ili stotinki. To je kremacija uživo u najavi.

Najnovije

Uređaji

Testovi