Prevaranti građanima Srbije oteli više od 54 miliona: Glavna prevara – phishing na društvenim mrežama | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prevaranti građanima Srbije oteli više od 54 miliona: Glavna prevara – phishing na društvenim mrežama

Autor Miloš B. Jovanović

Najveći broj phishing napada na Facebook-u i Instagram-u odvija se putem spozorisanih oglasa na koje korisnici klikću i potom nastavljaju da slede dalje instrukcije

 Lažni sajtovi poznatih brendova Izvor: Shutterstock

Građani Srbije su na društvenim mrežama, u prvih devet meseci 2024. godine, ostali bez više od 54 miliona dinara, koje su im na prevaru oduzeti putem društvenih mreža. Najveći broj prevarenih otpada na korisnike društvenih mreža Facebook i Instagram, objavio je Nacionalni centar za prevenciju bezbednosnih rizika Srbije (CERT).

A glavna internet prevara kojom su građani bili varani je phishing, odnosno krađa identiteta i ličnih podataka sa profila na društvenim mrežama. To je bio način na koji su napadane sve vrste korisnika pomenutih platformi, odnosno, kako privatna lica, tako i kompanije.

Cilj napadača je dolazak do poverljivih, ličnih i finansijskih, podataka pomoću kojih preuzmaju novac od građana, rekao je novinarima Jovan Milosavljević, iz RATEL-a – Nacionalnog CERT-a, na Nacionalnoj sajber konferenciji u Beogradu.

Najveći broj phishing napada na Facebook-u ili Instagram-u odvija se putem spozorisanih oglasa na koje korisnici klikću i potom nastavljaju da slede dalje instrukcije koje im se pojavljuju na ekranu. Time bivaju dovedeni u zabludu da će ostvariti laku zaradu, do koje mogu da dođu u samo tri klika.

 Lažni sajtovi poznatih brendova prevara Srbija Izvor: Shutterstock

Korisnici se tada najčešće preusmeravaju na grupe na različite Telegram ili WhatsApp grupe, u kojima dobijaju "mentora" koji vodi tim od četvoro-petoro korisnika dovedenih u zabludu, od kojih će na izeti novac, objasnio je Milosavljević.

Osnovni način prevare je ubeđivanje korisnika da ulože određena sredstva, čiji će povraćaj u višestrukom iznosu, navodno, ostvariti već sledećeg dana. Misleći da, što više ulažu, to će više i dobiti, korisnici društvenih mreža, zapravo, ostaju bez više svog novca.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:54
INTERNET PREVARE: Vračare i magovi
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA