Svaki drugi stanovnik Srbije koristi društvene mreže, što je znatno iznad evropskog proseka.
Sa 52 odsto populacije Srbija je najveći korisnik društvenih mreža u regionu, a 7. u Evropi, odmah posle Islanda, Norveške, Malte, Danske, Švedske i Velike Britanije. Do ovog zaključka došlo se uporednom analizom podataka najzastupljenijih svetskih platformi za analitiku društvenih mreža, koje pokazuju da gotovo svaki drugi stanovnik Srbije ima otvoren profil na društvenim mrežama, što je iznad evropskog proseka.
"Kada je korišćenje društvenih mreža u pitanju, evropski prosek iznosi 40 odsto ukupnog broja stanovnika jedne zemlje pa je Srbija sa 52 odsto korisnika na samom vrhu pomenute liste. Veći broj korisnika ima samo Norveška i nekoliko zemalja Evropske unije, za koje je možda interesantno napomenuti da su, ukoliko izuzmemo Maltu, sve pozicionirane na severu kontinenta", objašnjava Petar D. Đorđević, autor istraživanja.
On je istakao da prema podacima jedne od platformi za analitiku društvenih mreža, odnos muških i ženskih korisnika Facebooka u Srbiji ide u prilog muškarcima (54.1 : 45.9 odsto) i sličan je svetskom proseku, dok gledajući starosnu strukturu, podela ide u prilog mlađim korisnicima.
"Dominantni su korisnici uzrasta od 18 do 24 godine (31 odsto), sledi uzrast od 25 do 34 godine (28), zatim 35 do 44 (17) i 16 do 17 (7.7 odsto) koliko je zastupljen i uzrast od 45 do 54 godine. Najmanje je zastupljena grupacija starija od 65 godina, a takvih je u Srbiji 1.6 procenata", ističe Đorđević. Prema podacima platformi za analitiku, korisnici se na društvenim mrežama najviše interesuju za sektor hrane i pića, zatim modu, telekom operatere, alkoholne brendove i brendove iz sektora elektronske trgovine.
Pratite nas na Facebook, Twitter i Instagram stranici - isplatiće se ;)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.