Prvi sastanak akcionara Facebooka ikada biće održan danas uz direktan intertnet prenos!
Kako je najavljeno, na sastanku akcionara razgovaraće se o tekućim i budućim poslovnim planovima globalne mreže koju je osnovao mladi američki biznismen Mark Cuberberg (29), čije bogastvo se, zahvaljujući tom poslu započetom pre desetak godina, sada procenjuje na više od 13 milijardi dolara.
Vrednost deonica Facebooka je, inače, u prethodnih pet sedmica opala za oko 20 odsto, a u krugovima berzanskih stručnjaka se navodi da nije sigurno koliko će taj tržišni trend potrjati. Deoničari Facebooka, koji izražavaju bojazan zbog naglog “topljenja” vrednosti njihovih akcija, upozoravaju da su te hartije na kraju protekle poslovne sedmice pojeftinile za čak 40 odsto, u odnosu na nivo zabeležen u maju prošle godine kada su se prvi put kotirale na efektnim tržištima.
Prethodni višenedeljni pad cena akcija Facebooka je, prema istraživanju kompanije Peu research, delom posledica i manje popularnosti te mreže među mladim korisnicima, kojih je ubedljivo najviše.
Mladi ljudi širom sveta, posebno oni u dobu od 15 do 25 godina, svi više umesto Facebooka koriste mobilne društvene mreže poput SnapChata, navodi se u istraživanju Peu research.
Japanski servis za ekspresni prenos trenutnih saopštenja Line je, na primer, za minule dve godine privukao oko 140 miliona korisnika, a na mreži SnapChat, koja omogućava slanje fotografija za svega nekoliko sekundi, korisnici sedmično razmene oko 60 miliona fotki.
Analitičari, ipak, napominju da je Facebook i dalje neprikosnoven, jer se procenjuje da sada ima širom sveta oko 1,1 milijardu korisnika, ogromnu bazu podataka o njihovom interesovanju i vezama, impozantnu kolekciju fotografija i onlajn profila, koji omogućavaju izlazak na mnoge druge internet servise.
Eksperti za društvene mreže kažu, osim toga, da korisnici sada provode znatno više vremena na Facebooku nego na konkurentskim američkim mrežama kao što su Google, Microsoft ili Yahoo.
Mnogi mladi korisnici su, međutim, u anketi Peu researcha ukazali da im sve više smeta prisustvo na Facebooku starije generacije ljudi, koji zauzmaju sve više prostora na toj mreži “sa dosadnim porukama i vrše psihološki pritisak na mlade”.
Prema mišljenju stručnjaka, najveća opasnot za dalji razvoj biznisa Facebooka ipak preti od više novih mreža za razmenu poruka i fotografija. Takve mreže niču “kao pečurke posle kiše” i sve više privlače korisnike.
Stručnjaci koji analiziraju postojeće i nove društvene mreže ukazuju da Facebook i pored ogromnog broja korisnika, ipak nije uspeo da ostvari svoj najambiciozniji cilj, a to je da postane globalna platforma za sve moguće internet usluge - slanje i prijem poruka, vođenje poslova i kupovinu robe i usluga.
Facebook je, u suštini, i dalje lider kad je reč o razmeni poruka i slanju fotografija, ali u segmentu traženja posla i profesionalnih komunkacija dominantna je mreža LinkedIn, dok je većina poruka u kojima se traže partneri u biznisu u rukama Googla.
(Tanjug)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.