Internetu pristupamo sa posla i od kuće. Istovremeno gledamo TV i “visimo” na netu, ali je internet popularniji. Google je #1, vesti najčitanije.
Na nedavno održanoj Digital Day 2013 konferenciji, predstavljeno je i internet istraživanje MindTake Research kompanije, sprovedeno od 30. aprila, do 10. maja, na 12 vodećih portala. Ovo istraživanje pokazalo je da po načinu korišćenja interneta, kao i navikama koje korisnici iz Srbije ispoljavaju tokom surfovanja netom, nimalo ne zaostaju za korisnicima Zapadne Evrope i rezvijenijih regiona.
Internet je u Srbiji, među anketiranim kandidatima, bio najkorišćeniji medij u tom trenutku, potiskujući tako i daleko rasprostranjeniju televiziju. Oko 96 odsto ispitanika izjasnilo se da koristi internet nekoliko puta dnevno. Par puta nedeljno internet koristi 3 odsto ispitanih, dok televiziju gleda nekoliko puta dnevno njih oko 73 odsto i nekoliko puta nedeljno oko 16 odsto. Radio je na trećem mestu i sluša ga oko 55 odsto ispitanika više puta nedeljno, dok dnevne novine čita oko 52 odsto anketiranih.
Google neprikosnoven!
“Iako je Srbija još uvek u sociološko-ekonomskoj fazi tranzicije, istraživanje jasno pokazuje da su korisnici interneta u Srbiji prilagodljivi promenama, otvoreni i praktično istog modela ponašanja kao i korisnici interneta u Zapadnoj Evropi”, rekla je Martina Nejdhart, direktorka istraživanja, iz Beča. “Mlađi korisnici pokazuju veliko interesvanje za onlajn sadržaje, poput vesti, koje radije čitaju na netu, nego u štampanom obliku”, dodala je ona.
Na netu “visimo” i kod kuće, i na poslu
Internet i TV idu zajedno!
Korisnici u Srbiji vole da rade na računaru ili da se igraju na njemu, dok istovremeno gledaju TV, pa taj vid korišćenja interneta i televizije praktikuje polovina ispitanika. Povremeno se na isti način zabavlja oko 23 odsto ispitanika, dok smartfon i TV sadržaje istovremeno prati svaki treći korisnik.(Marko Čavić, MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.