Srbija na internetu: Šta volimo i tražimo | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija na internetu: Šta volimo i tražimo

Internetu pristupamo sa posla i od kuće. Istovremeno gledamo TV i “visimo” na netu, ali je internet popularniji. Google je #1, vesti najčitanije.

Većina korisnika interneta u Srbiji ne bi mogla da zamisli svoj život bez tog medija, pokazuje studija u kojoj je učestvovalo preko 6.600 onlajn ispitanika!

Na nedavno održanoj Digital Day 2013 konferenciji, predstavljeno je i internet istraživanje MindTake Research kompanije, sprovedeno od 30. aprila, do 10. maja, na 12 vodećih portala. Ovo istraživanje pokazalo je da po načinu korišćenja interneta, kao i navikama koje korisnici iz Srbije ispoljavaju tokom surfovanja netom, nimalo ne zaostaju za korisnicima Zapadne Evrope i rezvijenijih regiona.

Internet je u Srbiji, među anketiranim kandidatima, bio najkorišćeniji medij u tom trenutku, potiskujući tako i daleko rasprostranjeniju televiziju. Oko 96 odsto ispitanika izjasnilo se da koristi internet nekoliko puta dnevno. Par puta nedeljno internet koristi 3 odsto ispitanih, dok televiziju gleda nekoliko puta dnevno njih oko 73 odsto i nekoliko puta nedeljno oko 16 odsto. Radio je na trećem mestu i sluša ga oko 55 odsto ispitanika više puta nedeljno, dok dnevne novine čita oko 52 odsto anketiranih.

Google neprikosnoven!

Srbija na internetu najviše koristi Google za internet pretragu - čak 94 odsto ispitanih korisnika izjasnilo se da taj pretraživač koristi makar jednom dnevno! Od ukupnog broja anketiranih najviše njih čita vesti, oko 82 odsto, zatim oko 71 odsto populacije redovno, na dnevnom nivou koristi društvene mreže. Dva od tri videa pogledana u Srbiji nalaze se na YouTube portalu, a preko 20 odsto korisnika svakodnevno sluša radio preko interneta.

“Iako je Srbija još uvek u sociološko-ekonomskoj fazi tranzicije, istraživanje jasno pokazuje da su korisnici interneta u Srbiji prilagodljivi promenama, otvoreni i praktično istog modela ponašanja kao i korisnici interneta u Zapadnoj Evropi”, rekla je Martina Nejdhart, direktorka istraživanja, iz Beča. “Mlađi korisnici pokazuju veliko interesvanje za onlajn sadržaje, poput vesti, koje radije čitaju na netu, nego u štampanom obliku”, dodala je ona.

Na netu “visimo” i kod kuće, i na poslu

Istražuvanje MindTake Researcha pokazalo je da oko 98 ispitanih korisnika pristupa internetu odkuće, dok i sa posla to čini oko 40 odsto korisnika. Za surfovanje netom najviše koristimo desktop i laptop računare, dok više od polovine ispitanika internet posećuje preko smartfona. Preko 20 odsto korisnika iz Srbije kači se na net putem tablet računara, koji su sve popularniji.

Internet i TV idu zajedno!

Korisnici u Srbiji vole da rade na računaru ili da se igraju na njemu, dok istovremeno gledaju TV, pa taj vid korišćenja interneta i televizije praktikuje polovina ispitanika. Povremeno se na isti način zabavlja oko 23 odsto ispitanika, dok smartfon i TV sadržaje istovremeno prati svaki treći korisnik.

(Marko Čavić, MONDO)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA