Prema podacima Kaspersky Security Networka tokom 2012. godine, svakodnevno je beleženo oko 7.000 pokušaja da se igrači igrica zaraze virusima.
U slučaju onlajn bankarstva, sajber kriminalci imaju cilj da ukradu novac direktno, sa stvarnih bankovnih računa.
Kako stručnjaci kompanije Kaspersky Lab to otkrivaju, zlonamerni korisnici igračima svakodnevno šalju u proseku 10 mejlova sa zlonamernim linkovima i prilozima, pored približno 500 pokušaja da virusima zaraze igrače putem napada na bazi pretraživača. Povrh toga, kompanijina „kolekcija" zlonamernih programa koji su usmereni ka onlajn igricama raste po stopi od 5,000 novih programa dnevno.
Jedna od omiljenih taktika zlonamernih korisnika u svetu onlajn igrica jeste, naravno, društveni inženjering – „fišing“ odabranih. Na primer, sajber kriminalci se pozivaju na imena dobro poznata u svetu onlajn igrica i očajnički pokušavaju da namame igrače na svoje lažne sajtove kako bi ukrali lozinke registrovanih naloga igrača.
Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab u 2012. beleže 15 miliona pokušaja posete „fišing“ sajtovima dizajniranim tako da izgledaju kao stranice jedne od najvećih kompanija za razvoj onlajn igrica. Kako se ispostavlja, i do 50,000 pokušaja preusmeravanja na „fišing“ sajtove dešavalo se svaki dan. Na sreću, sve napadnute korisnike sačuvao je stručni anti-fišing sistem ugrađen u softver za internet zaštitu Kaspersky Internet Security, koji je na vreme registrovao pretnje.
kompanije Kaspersky Lab, Sergej Golovanov, predlaže igračima da se pridržavaju sledećih jednostavnih pravila ponašanja na internetu. Prvenstveno, potrebno je da budemo oprezni kada primamo mejlove koji sadrže, na primer, zahtev od administratora servera onlajn igrice za ličnim informacijama o našem nalogu ili o ponudi autorizacije pod određenim izgovorom.
Nemojte odmah samo kliknuti na link – to može biti fišing sajt. Dalje, ne preuzimajte nezvanične pečeve i zakrpe sa sumnjivih sajtova – lako možete završiti preuzimajući trojanca koji bi se onda infiltrirao u vaš sistem i počeo sa krađom svih vaših lozinki. Ovde se ne misli samo na podatke za onlajn igrice, već i za bankarske kartice, ukoliko vaša banka nudi onlajn usluge”.
Imajući ovo u vidu, svi koji igraju igrice mogu razmotriti korišćenje do-to-date virtuelne debitne kartice koja im omogućava da ograniče svoju potrošnju do iznosa koji oni izaberu – bez rizika da će neko opustošiti njihov račun.
(MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.