Kineske kompanije u četvrtom kvartalu izgurale poznatije rivale iz vodećih pet smartfon kompanija. Na svetskom nivou isporučen rekordan broj telefona.
Prema najnovijim podacima firme ABI Research, u domenu smart telefona zabeležen je rast od 36 odsto na godišnjem nivou, dok je broj klasičnih uređaja porastao za dva odsto, najviše u Indiji i Africi. Samo tokom poslednjeg kvartala 2012, isporučeno je oko 196 miliona pametnih i 451 milion klasičnih telefona.
Samsung je u tom periodu zadržao vodeću poziciju sa isporukom od 106 miliona mobilnih uređaja, od čega 60 miliona pametnih telefona. U 2012. godini Samsung je povećao isporuku telefona za 21,6 odsto i pametnih telefona za 123,8 odsto.
Uprkos procenama analitičara, Apple je u četvrtom kvartalu povećao tržišni udeo u isporuci smart telefona na 24,5 odsto, sa 16,4 odsto u trećem kvartalu. Kompanija je isporučila 47,8 miliona iPhone smartfona u poslednjem kvartalu, dostižući na godišnjem nivou obim od ukupno 135,8 miliona primeraka. Ipak, godišnji rast isporuka Apple kompanije je opao sa 96 odsto u 2011. na 46 odsto 2012. godine. Prema mišljenju analitičara kompanije ABI Research, Majkla Morgana, jasno je da je okončan tržišni hiper-rast AjFona, pa će najviši tržišni udeo Apple kompanije ove godine dostići 22 odsto.
Kada je reč o ostalim kompanijama, Nokia je isporučila 86,3 miliona mobilnih i 6,6 miliona pametnih telefona u poslednjem kvartalu, dok je isporuka kompanije RIM i BlackBerry brenda pala na 6,9 miliona.
ZTE kompanija je imala sjajan kvartal sa isporukom 20,7 miliona običnih i 11,2 miliona pametnih uređaja.
Godišnji rast Huawei kompanije iznosio je gotovo 90 odsto i ta kompanija sada drži 4.6 odsto svetskog tržišta. Dovoljno za jako treće mesto. Japanski Sony vratio se u vodeću Petorku, zahvaljujući isporuci 10 miliona Android smartfona, što je bilo dovoljno za četvrto mesto. Sony je zabeležio rast u smartfon segmentu za oko 56 odsto i sa oko četiri odsto, udeo na tržištu povećao za pola procenta. Kompanija ZTE zabeležila je godišnji rast od oko 50 odsto i sada drži 4.3 odsto svetskog tržišta. Taman za peto mesto.
Najveći pad na godišnjem nivou u oblasti smartfona zabeležila je Nokia, koja je u odnosu na 2011. pala za oko 55 odsto, pa umesto 15.6 odsto drži samo 6.4 odsto tržišta. Na globalnom nivou Nokia je i dalje druga, ali je zabeležila pad od 24 odsto, odnosno umesto 24 sada drži oko 17.9 odsto svetskog tržišta.
(MONDO - agencije)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.