Na IAB Virtual Day događaju prisustvovaćemo jednom od najzanimljivijih panela dosad - o budućnosti oglasnika ne samo u Srbiji, nego uopšte! Otkrićemo vam odmah već deo ove sjajne priče!
“Da li se kroz oglasnike stvarno može prodati sve?“ otkrićemo na IAB Virtual Day 2020 powered by SAP događaju, a pre toga ćemo o tome porazgovarati sa stručnjacima ove izuzetno atraktivne i zanimljive oblasti, koja je značajno popularizovana u vreme pandemije koronavirusa.
Oglasnici važe za mesto na kom se direktno sreću ponuda i potražnja, ali da li to važi za sve proizvode?
Mogu li se preko oglasnika prodavati i najjači brendovi? Ko kupuje preko oglasnika? Da li je e-Commerce njihova sledeća faza razvoja?
Na ova i druga zanimljiva pitanja slušaćemo odgovore stručnjaka iz ove oblasti na IAB Virtual Day 2020 powered by SAP događaju, u okviru panela “Da li se kroz oglasnike stvarno može prodati sve?”, i to sa predstavnicima najuspešnijih oglasnika u zemlji i regionu:
- Goran Rubčić, Njuškalo
- Željko Banić, Sasomange
- Jasmin Marić, OLX i
- Stefan Salom, Infostud grupa.
Vidimo se 26. novembra u četiri popodne onlajn i ne čekajte više da se prijavite, jer učešće je besplatno, a potrebno je samo da se registrujete.
Umesto klasične najave IAB Virtual Day 2020 powered by SAP događaja osvrnućemo se na temu, koju smo već pomenuli, kojoj će moderator biti Biljana Stojković (Wireless Media, Business Solutions Director) i Željko Banić (Sasomange, Chief Revenue Officer), jedan od učesnika i predstavnik Sasomange kompanije, koja je i sponzor ovog panela.
Kada uzmete u obzir dosadašnji tok događaja, kako biste opisali razvoj tržišta oglasnika u regionu i koje je trendove u okviru njega donela 2020. godina?
Željko Banić: Oglasnici u regiji su se postavili i pokrili svaki za sebe određena područija, ono što je donjela 2020. je svakako korona kriza koja će se još dugo osjećati. Sama korona nije poremetila funkciju oglasnika ali je svakako usporila njihovu funkciju s obzirom da se i tržište usporilo odnosno sporija je prodaja nekretnina i automobila koji čine bitan dio oglasnik tržišta.
Sasomange je počeo da radi u nikad izazovnijem trenutku. Kakva su iskustva tokom rada u vreme pandemije i koliko je ovakav sistem održiv u ovakvim okolnostima?
Željko Banić: Iskustvo podizanja brenda u korona uvijetima je stvarno izuzetno izazovno, međutim pokazalo se da sami oglašivači su možda i spremnije dočekali jedan ovakav oglasnik tako da podizanje registriranih korisnika i njihovo postavljanje oglasa se pokazalo nevjerovatno uspiješno, rekao bih čak uspiješnije nego u uvijetima bez pandemije.
Izvor: MONDO / Digital DayKako se učesnici na tržištu oglasnika mogu klasifikovati, koji poslovni modeli su zastupljeniji, a koji pokazuju bolje poslovne rezultate?
Biljana Stojković: Postoje dva primarna biznis modela: prvi je horizontalni. To su oglasnici koji svojom ponudom pokrivaju široku paletu kategorija proizvoda, od maske za telefon do retro modela Porsche 911. Drugi - vertikalan model - fokusira se na jednu kategoriju kao što je recimo auto-moto ili nekretnine. Uspeh poslovnog modela varira od tržišta i navika potrošača. U Francuskoj i Noveškoj dominantni su horizontalni oglasnici, dok su u Nemačkoj i Velikoj Britaniji potrošači više okrenuti vertikalnim.
Koliko su različiti digitalni kanali važni za razvoj budućnosti kupovine i da li vidite neki, koji se posebno izdvaja u odnosu na ostale?
Biljana Stojković: Prioritet među digitalnim kanalima određuje potrošač: njegove osobine, preferencije i način ponašanja. Na osnovu ovih podataka možemo da pravimo prediktivne modele koji će adekvatan proizvod plasirati potrošaču na odgovarajućem digitalnom kanalu i u pravom trenutku. Neko će pre kupiti proizvod preporučen putem mejla u periodu ručka, dok će neko radije kupiti proizvod na promociji koju ste mu poslali na Viber nakon 22h, kada se su se sve druge aktivnosti stišale.
Digitalni kanali su svesni koliko im je model prodaje unosan i njihov razvoj ide u tom pravcu. Instagram je ovih dana ažurirao svoju aplikaciju i ona sada sadrži tab Shop u navigacionom baru. Priča oko kupovine dela TikTok-a od strane kompanija Oracle i Walmart jasno pokazuje da je svaki digitalan kanal važan za prodaju, samo ne isto za svakog potrošača.
Šta je to što je Sasomange naučio od konkurenata na tržištu koji su prisutni duži niz godina i šta je on ponudio kao dodatnu vrednost svojim korisnicima?
Željko Banić: Ono što vodi Sasomange je da napravimo što jednostavniju platformu za naše oglašivače, a istovremeno i spretan alat za kupce koji će moći u moru ponude pronaći za sebe upravo ono što traže. Kada je unapređenje onlajn kupovine u pitanju, Sasomange omogućava što bržu i jednostavniju registraciju i postavljanje oglasa s svim relevantnim informacijama što će tržištu omogućit brzu i laku pretragu.
Kada govorimo o korisničkom iskustvu u oblasti oglasnika koji faktori preuzimaju primat prema poslednjim trendovima i za koja tehnološka rešenja se opredelio Wireless Media kada je u pitanju Sasomange?
Biljana Stojković: Mi smo se opredelili za tehnološka rešenja kompanije SAP. Cilj je bio napraviti digitalni ekosistem tako da korisnik ima personalizovani tok kupovine. Kao osnovu rešenja postavili smo SAP Commerce Cloud, jedno od najjačih rešenja za onlajn trgovinu uz poseban dodatak specijalizovan za specifičnosti prodaje u oglasnicima, tzv. marketplace. Na Commerce smo nadovezali rešenje koje nam je omogućilo da transformišemo anonimne korisnike u poznate (SAP Customer Data Cloud) , dok smo uz pomoć SAP Marketing Cloud rešenja kreirali personalizovano korisničko iskustvo.
Izvor: MONDO / Instagram“Sasomange ima sve“ poruka sugeriše baš to, a koliko je izazovno i kako uspešno klasifikovati i organizovati jedan internet oglasnik, koji ima sve?
Biljana Stojković: Jako izazovno. Željko će možda bolje dočarati, mada smo jednako srčane osobe (smeh). Wireless Media je ponudila kompletno rešenje: od digitalne strategije i kreiranja brenda do implementacije personalizovanog korisničkog iskustva. To je zahtevalo posvećen partnerski odnos i strateški pristup. Veoma sam ponosna na sve članove tima koji su svojom ekspertizom dali maksimalni doprinos kroz efikasan interdisciplinarni pristup, sledeći osnovne vrednosti Wireless Media kompanije.
Kako vidite budućnost tržišta oglasnika i poziciju Sasomange tima kao učesnika na istom?
Željko Banić: Oglasnici nisu organizam za sebe, oni odražavaju tržište kao takvo odnosno kako bude disalo tržište u Srbiji tako će disati i Sasomange, znači Sasomange u stvari opisuje tržište u Srbiji.
Koje kategorije oglasa privlače najviše pažnje? Za koje kategorije smatrate da imaju šansu da rastu u budućnosti?
Željko Banić: Više-manje sve kategorije na Sasomange su jako dobro zastupljene, ono što smo zabilježili u ljetnim mjesecima je rast ponude domaćih turističkih kapaciteta i za to vjerujemo da će iduće sezone bitno narasti.
Šta mogu posetioci da očekuju od panela “Da li se kroz oglasnike stvarno može prodati sve?” koji se održava u četvrtak 26. 11. u okviru onlajn konferencije IAB Virtual Day?
Biljana Stojković: S obzirom na to da imam čast da, uz Željka, ugostim g. Rubčića iz Njuškala, g. Saloma iz Infostud grupe i g. Marića iz OLX-a, ja bih panel otvorila izazovom: “Da li se kroz oglasnike stvarno može prodati sve?”. Pošto očekujem da će se svi oni složiti da može volela bih da razjasnimo šta je to sve? Jesu li to samo proizvodi za masovno tržište ili ima mesta i za luksuzne? Kako top brendovi vide oglasnike: kao mogućnost ili kao pretnju?
Uz kreiranje jasnije slike ko su u stvari potrošači, koji kupuju na oglasnicima, volela bih da posebno istražimo koji je dalji put razvoja oglasnika? Da li je e-Commerce sledeći korak ili konkurent oglasniku? Kako uošte oglasnici mogu, kao digitalni kanal prodaje, da utiču na prodajno tržište? Verujem da ćemo, sa ovakvim gostima, predstavnicima zaista uspešnih oglasnika iz zemlje i regiona, uspeti da dođemo do važnih i interesantnih zaključaka o prodaji preko ovog kanala.