TEŽI RAVNOTEŽI, edukacija mladih o zdravim životnim stilovima na mreži koju vole.
U okviru nacionalne kampanje Teži ravnoteži, Ministarstvo zdravlja i Privredna komora Srbije - Udruženje za prehrambenu industriju u saradnji sa studentima medicine svih univerziteta u Srbiji, pokrenuli su TikTok kanal sa ciljem da edukuju đake i studente na temu zdravih životnih stilova.
U okviru edukacije, studenti medicine okupljeni oko IFMSA-Srbija (Komitet za međunarodnu saradnju studenata medicine-Srbija) će kroz, u ovom trenutku najpopularniju društvenu mrežu među mladima, na zanimljiv i njima blizak način, predstaviće edukativan sadržaj o značaju raznovrsne i umerene ishrane, redovne fizičke aktivnosti i otkriti im šta su to zdravi životni stilovi.
Takođe, govoriće o štetnosti popularnih dijeta i predočiti svojim vršnjacima šta su to kalorije i kako da ostanu u energetskom balansu zadovoljavajući sve nutritivne potrebe organizma u razvoju.
Povod za pokretanje ovog kanala leži u činjenici da prema rezultatima poslednjeg međunarodnog istraživanja o zdravstvenom ponašanju školske dece (Health Behaviour in School-aged Children, HBSC), koje je realizovao Institut za javno zdravlje Srbije dr Milan Jovanović Batut za potrebe Svetske zdravstvene organizacije u 101 osnovnoj i srednjoj školi u Republici Srbiji je “prekomerno uhranjeno skoro petina anketiranih učenika, dok je skoro svaki šesti anketirani učenik gojazan. Najveći procenat pothranjenih (4,4%), kao i gojaznih (7,8%) učenika je među devojčicama u 5. razredu osnovne škole“.
“Podaci istraživanja o zdravstvenom ponašanju školske dece su više nego zabrinjavajući. Ista ta generacija mladih, takozvana ’gen-Z’, najviše svog slobodnog vremena provodi na društvenim mrežama, a prema poslednjim podacima preko 40% njih od 12-24 godine su na TikTok-u. Zato je veoma važno da budemo prisutni baš na toj mreži. Kako se vršnjačka edukacija pokazala kao jedna od najdelotvornijih u tom uzrastu, daćemo sve od sebe da se ova statistika promeni na bolje“ rekla je Miona Jevtović, nacionalni koordinator Odbora za javno zdravlje IFMSA-Serbia, istakavši da su veoma ponosni na činjenicu da će se studenti medicine kroz ovu kampanju priključili nacionalnom programu Ministarstva zdravlja Republike Srbije za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih.
Kampanja Teži ravnoteži pokrenuta je sredinom 2018. godine kao podrška Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, koji je, na predlog Ministarstva zdravlja Republike Srbije usvojila Vlada Republike Srbije. Društveno-odgovorne kompanije Bambi, Coca-Cola, Dr. Oetker, Jaffa, MARBO Product, Mars i Nestlé, članice Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, prepoznale su značaj kampanje Teži ravnoteži i pružile podršku u daljem sistemskom rešavanju problema gojaznosti i radu na prevenciji ovog izazova modernog društva.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
(MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.