Razmislite dobro pre objave na društvenim mrežama, važno je! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Razmislite dobro pre objave na društvenim mrežama, važno je!

Razmišljati o podacima, koje delimo na mrežama, ne samo trčati za lajkom - to je naš najbolji savet, koji možemo da vam damo!

  Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Dan privatnosti podataka o ličnosti obeležava se 28. janara, a osnovan je sa ciljem da podigne svest o značaju zaštite ličnih podataka i da promoviše važnost privatnosti.

Iz digitalne agencije Namics dodaju da je ovaj neformalni praznik, pre svega, edukativnog karaktera i da bi trebalo da skrene pažnju na način na koji se lični podaci koriste na internetu.

Možda će vas zanimati:

Filip Gort iz Namics-a objašnjava da su podaci o ličnosti sve informacije na osnovu kojih možemo identifikovati neko fizičko lice. To mogu biti ime i prezime, adresa, godine, matični broj, čak i lokacija i IP adresa, saopšteno je iz te agencije.

Razvoj tehnologije je mnogo promenio način na koji se odnosimo prema podacima o ličnosti i uticao je na našu percepciju privatnosti. Mnogo stvari delimo na društvenim mrežama, otkrivamo lokaciju mobilnog telefona, a da nismo dovoljno upoznati sa posledicama toga niti smo svesni prava, koja imamo kad je u pitanju zaštita podataka o ličnosti", objašnjava Gort.

On dodaje da je upravo zbog toga Savet Evrope inicirao obeležavanje Dana privatnosti podataka o ličnosti.

Dan privatnosti podataka o ličnosti prvi put je obeležen 2006. godine, a od 2009. godine pod nazivom Dan zaštite podataka o ličnosti obeležava se i u vanevropskim državama. Tokom ovog dana, nacionalne vlade, parlamenti, tela za zaštitu podataka o ličnosti i drugi akteri organizuju niz različitih aktivnosti, koje bi trebalo da edukuju ljude i podstaknu ih da vode više računa o ličnim podacima.

Pročitajte i ovo: ISTRAŽIVANJE - Cela Srbija koristi Viber, Instagram sve popularniji

Filip Gort objašnjava koji su najjednostavniji koraci za zaštitu podataka o ličnosti:

"Pre svega, treba razmišljati o stvarima koje delimo putem društvenih mreža. Mi često postavljamo različite podatke o tome gde putujemo, šta jedemo i sa kim se družimo i tako dajemo pristup velikom broju podataka, koji kasnije mogu biti iskorišćeni na način, koji nam se ne dopada. Zatim, uvek treba kreirati takozvane jake lozinke i praviti različite za svaki nalog".

Gort je objasnio da se “jaka" lozinka pravi tako što treba izbegavati generičke reči i reči, koje se lako pogađaju, odnosno kombinovati slova i brojeve.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA