Deco, Internet je i za učenje, ne samo za igrice! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Deco, Internet je i za učenje, ne samo za igrice!

Konferencija "Teen Talk" (tinejdžerski razgovori) o ponašanju mladih na Internetu u Beogradu donela je i korisne savete onih koji zarađuju od postojanja na društvenim mrežama.

  Izvor: MONDO/Goran Sivački

Da li nam deca provode previše vremena za kompjuterima? Šta rade dok su na kompjuterima? Da li to vreme koriste u pametne svrhe ili samo da bi se igrali?

Ovo su ključna pitanja koja muče roditelje današnjeg doba i sasvim legitimna briga. Naravno, ako dozvolite svojoj deci da "vise" na kompjuterima i pametnim telefonima i da vam to, zapravo, bude način da ih "skinete sa kičme" i "smirite im pudravce".

Upravo je konferencija "Teen Talk" (#mtsTeenTalk), koju je podržao mts, veoma značajna, jer se pričalo o tome i mogao je da se čuje i glas dece, onih kojima su kompjuteri, telefoni, internet nešto sa čime su rođeni.

Na panelu "Doba internet revolucije" govorio je i jedan od onih koji posredstvom društvenih mreža, pre svega YouTube, komunicira sa mladima na njima prijemčiv način, koji ima šta da im kaže, savetuje i koji govori "njihovim jezikom".

Takvi se danas nazivaju "influenserima" - uticajnim osobama, koje imaju mnogo pratilaca i koji kreiraju mišljenje određenih grupa, javnog mnjenja. 

"Moj najveći influenseri bili su moji roditelji, pre svega moj otac, a uz njih i Branko Kockica. Moj otac je prvi kojem sam verovao, koji je uticao na moj razvoj, koji je uvek bio tu da me savetuje, da me izgradi. Ja sam odrastao uz naučno-obrazovni program na televiziji i uz Branka Kockicu, koji jeste bio imaginaran lik, ali je on bio prefektno izveden", rekao je Dušan Srbljak.

Njegova glavna poruka deci, tinejdžerima jeste da uvek razmišljaju kritički i da otvore oči.

"Danas na klince utiče mnogo sadržaja, što na televizijama, što na društvenim mrežama, na YouTube. Zato je najvažnije naučiti decu da kritički razmišljaju, da uvek UKLJUČE MOZAK i OTVORE OČI! Vi ste, deco, u mnogo većoj prednosti u odnosu na, recimo, moju generaciju, jer vam je sve dostupno, ali ste isto tako i u mnogo većoj opasnosti i zato treba dobro da otvorute oči kad ste na internetu", savet je Dušana Srbljaka.

Njega, dodaje, nervira kada čuje komentare drugih roditelja kako deca mnogo vremena provode na internetu.

"Internet je doneo mnogo toga dobrog, doduše i lošeg, ali, recimo, kada mi nešto sada treba ja to nađem za par desetina sekundi, a nekada bih listao i listao stranice knjiga da bih našao to što mi treba. Ali, i knjige treba čitati. Moja poruka je - više pišite i čitajte, manje 'tjubujute' (biti na YouTube)".

Kaže i da sa svojim petogodišnjim sinom gleda crtane filmove i priča o tome šta je on gledao na svom tabletu, baš da bi bio u toku šta on radi.

"Kod interneta je ista stvar sa dinamitom. Alfred Nobel ga je izmislio za dobre stvari, ali onda su se pojavile neke budale koje su to zloupotrebile. I na internetu ima onih koji ga zloupotrebljavaju i zato treba biti oprezan", ističe Dušan Srbljak i najavljuje eksperiment da 7 dana proba da bude bez ikakvog dodira sa internetom da vidi na šta će to da liči i kako će da se ponaša.

Bio je zanimljiv razgovor jednog učenika i Dušana. Klinca je zanimalo da li je "u redu to što on stalno igra igrice i ne izlazi mnogo napolje", a to rade i njegovi drugari.

"Ja sam jedva završio osmi razred, iako sam bio odličan đak. Imao sam previše opravdanih izostanaka, jer sam bežao sa časova da bih igrao flipere. Dakle, to nije dobro. Ako igraš samo igrice onda to nije dobro. Probaj da tri sata igraš igrice, a onda da tri sata provedeš u nečemu korisnom, da probaš da napraviš nešto. Ako imaš 'kečeve', 'dvojke' u školi, onda si ti opasno pomešao prioritete, a to ne smeš da radiš", rekao je Dušan, uz najjaču poruku: "Tek kad napraviš igru onda si prešao igru!".

Kompanija koja je značajno doprinela da danas internet bude dostupan i svima u Srbiji je Telekom Srbija.

Šef službe za digitalni marketing i administraciju online sadržaja Una Ratković primetila je da je brzina interneta uticala na sve, pa tako i na mlade.

"Pojavom superbzog interneta bili smo prinuđeni da menjamo navike. Danas mladi stasavaju uz brz internet i za nešto što je nama, recimo, bilo potrebno dva, tri sata, njima je sada to dostupno za nekoliko sekundi. Mi smo kompanija koja svakodnevno komunicira sa mladima na raznim kanalima i upućeni smo u njihove stavove i razmišljanja i trudimo se da imamo pravi pristup ka njima i da im ponudimo ono što njih zanima", kaže Una Ratković, dodajući i da je kompanija imala odlična iskustva sarađujući sa influenserima u raznim projektima i kampanjama.

Tagovi

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA