Ljudi gotovo više ne mogu da razlikuju muziku koju je stvorila veštačka inteligencija od one koju su kreirali muzičari, pokazali su rezultati istraživanja objavljeni u sredu.
Istraživačka kompanija Ipsos zamolila je 9.000 ispitanika da poslušaju dva isečka muzike generisane veštačkom inteligencijom i jedan isečak muzike koju su stvorili ljudi, u okviru istraživanja sprovedenog za francusku striming platformu Deezer.
"Devedeset sedam odsto njih nije uspelo da razlikuje muziku koju je u potpunosti stvorila veštačka inteligencija od muzike koju su kreirali ljudi", navedeno je u saopštenju Deezer-a.
Istraživanje je sprovedeno između 6. i 10. oktobra u osam zemalja: Brazilu, Velikoj Britaniji, Kanadi, Francuskoj, Nemačkoj, Japanu, Holandiji i Sjedinjenim Američkim Državama.
Prema podacima Deezer-a, više od polovine ispitanika osećalo je nelagodu jer nisu uspeli da prepoznaju razliku.
Gotovo polovina njih veruje da im veštačka inteligencija može pomoći u otkrivanju novih pesama, ali su znatno pesimističniji kada je reč o posledicama muzičkih sadržaja generisanih pomoću veštačke inteligencije.
Anketari su postavljali i šira pitanja o uticaju ove tehnologije, a 51 odsto ispitanika smatra da će ona dovesti do širenja veće količine muzike nižeg kvaliteta na striming platformama. Skoro dve trećine (64 odsto) veruje da će to uzrokovati gubitak kreativnosti u muzičkoj produkciji.
"Rezultati ankete jasno pokazuju da je ljudima stalo do muzike i da žele da znaju da li slušaju pesme koje je stvorila veštačka inteligencija ili ih je kreirao čovek", izjavio je izvršni direktor Deezer-a Aleksis Lanternije.
Iz kompanije navode da ne samo da je primećen porast sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom na njihovoj platformi, već i da takva muzika nalazi svoju publiku.
U januaru je svaka deseta pesma koja se svakodnevno emitovala na platformi bila potpuno generisana veštačkom inteligencijom. Deset meseci kasnije taj procenat se povećao – sada je svaka treća pesma, odnosno skoro 40.000 pesama dnevno, delo veštačke inteligencije.
Osamdeset odsto ispitanika izrazilo je želju da muzika generisana veštačkom inteligencijom bude jasno označena za slušaoce. Deezer je jedina velika platforma za striming muzike koja sistematski obeležava AI sadržaj za svoje korisnike.
Ovaj problem postao je naročito aktuelan u junu, kada je bend pod nazivom The Velvet Sundown iznenada postao viralan na Spotifyju, a tek sledećeg meseca otkriveno je da se zapravo radilo o sadržaju koji je stvorila veštačka inteligencija. Najpopularnija pesma AI grupe preslušana je više od tri miliona puta.
Zbog toga je Spotify, koji je i sam više puta bio kritikovan zbog nedostatka transparentnosti u vezi sa upotrebom veštačke inteligencije, u septembru najavio niz novih mera kako bi podstakao umetnike i izdavače da budu otvoreniji i jasno označe korišćenje AI tehnologije u muzičkoj produkciji.
Izvor: N1info
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.