Telekom Srbija, najveća digitalna kompanija regiona, na konferenciji Sinergija 17, predstavila je plan svog daljeg razvoja, osvrćući se na prethodnih 20 godina iskustva u telekomunikacijama i IT-ju.
Ovogodišnja Sinergija 17, najveća IT konferencija u ovom delu Evrope, koju tradicionalno organizuje kompanija Microsoft sa partnerima, pored teorijskih i edukativnih stvari na temu digitalne transformacije i boljeg poslovanja putem digitalne infrastrukture, predstavila je i dobre primere iz prakse, odavde iz Srbije, ilustrujući na najbolji način slogan i poruku konferencije Engage DIGITALY.
Kompanija Telekom Srbija proslavlja 20 godina poslovanja u vrlo izazovnom trenutku za telekomunikacioni i ICT biznis, kao najveća digitalna kompanija u regionu. Prelazak srpske kompanije sa tradicionalnih na moderne, digitalne načine poslovanja izgleda kao lak posao, praktično neprimetan, ali je situacija drastično drugačija i zahtevala je i velike napore i značajna ulaganja. Ipak, zahvaljujući stručnom kadru, pravilno postavljenim ciljevima i iskorišćenju postojećih resursa Telekom Srbija je danas to što jeste.
Na Sinergija 17 konferenciji obratio nam se Predrag Ćulibrk, generalni direktor Telekoma Srbija, otkrivajući nam buduće planove osvrtom na ono što su dosad uradili.
„Karakteristika digitalnih kompanija jeste da su sposobne tj. da su u stanju da upravljaju rastom. To je vrlo bitno zato što se kroz rast javljaju problemi sa upravljanjem procesima, ljudima, klijentima, podacima, pa i tehnologijama. Tehnološki gledano, prethodne dve decenije su za nas bile vrlo turbulentan period, mada se to spolja ne vidi toliko“, rekao je Predrag Ćulibrk. „Danas je Telekom Srbija integrisana telekomunikaciona i ICT kompanija, koja ima gotovo osam miliona korisnika različitih usluga i servisa, a 1997. godine, na početku, bili smo potpuno analogno preduzeće“.
Telekom Srbija danas kontroliše i upravlja sa oko pet petabajta podataka i na mesečnom nivou obradi oko šest milijardi logova!
Prema rečima Ćulibrka, najveća prednost Telekoma jeste to što je kompanija uspela da se „izbori“ sa tolikom količinom podataka, odnosno to što ume da segmentiše, analizira i da upotrebi sve te podatke u pravom momentu i na pravom mestu, kako bi se stvorile nove vrednosti.
Digitalna infrastruktura je motor digitalne transformacije, smatra direktor Telekoma Srbija, navodeći da su u kompaniji izuzetno ponosni na to što će Telekomova infrastruktura biti (i ona već to i jeste) osnov po kojem „klizi“ dalja digitalna transformacija.
„Najvažnija prednost Telekoma Srbija danas jeste optička mreža i 24.000 kilometara optičkih kablova koji su već položeni. Ipak, plan je da se optička „kapilarna“ mreža spusti do svake kompanije, male ili velike i do svake kuće širom zemlje i to je posao na koji je Telekom spreman, a planirana su ulaganja od nekoliko stotina miliona evra“, rekao je Ćulibrk i nastavio: „Optička mreža je izuzetno važna zbog malog kašnjenja (latencija), koje je vrlo važno za korišćenje novih servisa. Optička mreža sad već omogućava brzine od preko jednog gigabita, i to za domaćinstva, ali je kašnjenje u prenosu podataka ključ zbog kojeg je ulaganje u optičku mrežu izuzetno važno“.
Telekom Srbija, naravno intenzivno razvija 4G i 3G, ali i 2G mreže, a pred vratima nam je i 5G tehnologija, koja će vrlo brzo biti i kod nas u fokusu. Kog 5G-a je, takođe, malo kašnjenje u prenosu podataka, ali i brzine prenosa, koje su značajno veće.
Izvor: MONDO portal / Marko ČavićTu je, naravno i Wi-Fi infrastruktura, bilo da se radi o javnoj ili poslovnoj bežičnoj mreži i očekujemo dalja ulaganja u industrijsku Wi-Fi infrastrukturu, koja je od izuzetne važnosti za funkcionisanje mnogih kompanija.
Telekom Srbija u svom portfoliju ima i telehausing i Cloud servise, kao i moderan Data centar, zajedno sa Oblaci.rs Cloud platformom, koja je „dom“ servisima i uslugama mnogih velikih domaćih kompanija, među kojima i Privredna komora Srbije. Zahvaljujući Data centru i Cloud sistemu obezbeđena je moderna i uvek dostupna platforma za razvoj digitalnog društva i poslovanja i ekonomije.
„Segment Internet of Things nikako ne može biti izostavljen u okviru digitalizacije društva i poslovanja, jer smo u obavezi da povežemo ne samo ljude s ljudima, nego i ljude sa mašinama i mašine sa mašinama. Ovo je još jedan planiran korak, otvaranje IoT platforme, zasnovane na LoRa tehnologiji, a u budućnosti ćemo IoT mrežu bazirati i na 4G tehnologiji. Ovo će obezbediti ne samo povezivanje podataka, nego i tehnologija. Očekujemo da IoT platforma bude pokrenuta do kraja ove godine“, rekao je Predrag Ćulibrk.
„Ono što je najvažnije“, zaključio je Ćulibrk: „jeste korisničko iskustvo i krajnje zadovoljstvo korisnika usluge ili servisa, koji može biti krajnji korisnik i fizičko lice, ali i kompanija, odnosno firma, ukoliko se radi o partneru Telekoma Srbija“.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.