Ako u poslednjih nekoliko dana ili nedelja vidite sadržaj koji nije u skladu s vašim interesovanjima - niste jedini! Facebook je menjao plasman sadržaja koje korisnici vide.
Najveća društvena mreža na svetu promenila je način na koji plasira objave svojim korisnicima i u ovom trenutku sadržaj koji vidite nije baš u skladu sa sadržajem koji želite (i označili ste) da vidite. Razlog za to je nova promena algoritma plasmana vesti u okviru korisničkog News Feed-a, a dešava se iz dva razloga:
- Facebook želi da suzbije lažne vesti i
- Sadržaj koji (bi mogao da) vas zanima nalazi se u odeljku Explore Feed (ikonica rakete).
Lažne vesti su preplavile Facebook i nakon frke tokom predsedničkih izbora u SAD, ali i navodnog ruskog mešanja u pobedu Trampa i zbog mnogih drugih lažnih vesti, najveća društvena mreža je bila primorana da reaguje. Jedan način, na koji se i na koji će se Facebook tek boriti protiv lažnih vesti, jeste algoritamsko, ali i ljudsko „češljanje“ sadržaja, zbog čega će u početnom periodu vidljivost nekih objava koje smatrate relevantnim da ih vidite biti smanjena. Iz tog razloga upravo sad ne vidite objave nekih omiljenih stranica, sajtova ili medija koje pratite na Facebook-u. Trenutno, Facebook ovu prazninu popunjava pojačanim prikazom aktivnosti vaših prijatelja, iako vi to, možda i ne želite.
S druge strane, Facebook stvara novi mini ekosistem plasiranja kvalitetnog sadržaja, koji je prošao kontrolu, u okviru relativno nove opcije Explore Feed na mobilnim aplikacijama. Explore Feed je na jednom mestu objedinjen sadržaj stranica koje ne pratite (niste ih lajkovali), ali su u skladu s vašim interesovanjima, a za koje Facebook smatra da biste voleli da ih pratite i čitate. Ne možemo reći da je sadržaj u okviru Rakete ažuran, ali je svakako u ovom trenutku nekim korisnicima relevantniji nego klasičan News Feed.
Facebook News Feed je sam po sebi podešen na „top objave“, a čak i da iskoristite opciju „najnovije“ (pisali smo o tome ovde), sadržaj koji ćete videti tamo, možda neće biti onakav kakvim ga očekujete.
Ako imate dodatan savet, želite da objasnite nešto - komentari su vaši!
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.