Nije telefon, ako ne košta hiljadu evra? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nije telefon, ako ne košta hiljadu evra?

Živimo u neobičnom trenutku u kojem je sasvim uobičajena stvar da telefon košta koliko gejming računar ili polovan automobil…

  Izvor: Promo / Apple

Kad smo došli u situaciju da telefon bez 1.000 evra, dolara, funti ili dinara (kuvajtskih, ne naših, naravno) nije telefon? Iznenada, rekli bismo…

Nakon što se veliki broj korisnika zgražavao nad najavama da će novi telefoni koštati 1.000 evra, stigli smo do situacije da 50 miliona ljudi čeka pretprodaju iPhone X, kako bi ga kupilo. Taj model košta do 1.705 dolara u Evropi, što je daleko iznad 1.000 dolara, evra, funti...

Zanimljivo je da iPhone X nije usamljen. Naprotiv - tu su i Galaxy S8+, Galaxy Note 8, Pixel XL 2, HTC U11, Huawei P10 Plus, LG V30, iPhone 8 Plus, Huawei Mate 10, pa i modeli nekih manje poznatih robnih marki, koji su u početku prodaje koštali oko ili preko 1.000 nečega. I to je trend koji smo prihvatili, jer da nije tako - proizvođači se ne bi usudili da toliko cene svoje nove modele.

Iskreno, dati 1.000 evra za telefon, kod nas, u Srbiji, mnogima izgleda van svake pameti, verovatno i jeste, ali ljudi koji izdvajaju toliki novac za telefon tvrde da je on - vredan toga. Za šta ga koriste, koji procenat njihove moći iskorišćavaju, ostaje nepoznanica, mada u to nema potrebe ni ulaziti, ali ljudi jednostavno žele i u mogućnosti su da izdvoje toliki novac za novi gedžet. Istina je da su telefoni postali primaran način komunikacije, ne samo glasom, nego porukama, mejlom, slikom i kombinacijama svega toga, pa su ljudi nekako „lakši na ruci“, kad vade novac iz novčanika. Mobilni je postao fotoaparat, kamera, GPS navigacija, podsetnik, alarm, saputnik, muzička mašina, mobilni bioskop i ko zna šta sve još, što samo pomaže odluci da se za novi model izdvoji dolar ili evro više.

Ipak, ovo otvara pitanje budućih cena ne samo telefona, nego i IT uređaja uopšte, jer umesto da se one spuštaju sa svakom novom generacijom, koja gotovo koristi istu, samo unapređenu tehnologiju, cene uređaja značajno rastu. To što sve više korisnika bira mobilni telefon kao primarno sredstvo komunikacije, zabave i obavljanja posla u hodu, kao što vidimo, nije dovelo do pada cena uređaja, iako bi to bilo sasvim logično. Veliki igrači drže i dižu svoje cene sa svakom novom generacijom uređaja, a mali igrači u trenutku kad se približe velikim igračima odmah dižu svoje nekad konkurentne cene.

Meet Google Pixel 2 | More, more, more
Izvor: Made by Google,

Ono što mi vidimo kao realan problem jeste izostanak pravih inovacija. Uzmimo za primer iPhone X, mada to može biti i bilo koji drugi telefon, ali na iPhone-u X je trend nekako najvidljiviji. Taj model nema nijednu revolucionarnu novinu. Sve na njemu je već viđeno, predstavljeno ili isprobano na nekom ranijem uređaju, ali je Apple iskoristio već poznatu bazu znanja, unapredio postojeće komponente tek toliko da bude dovoljno da im nadene „fensi“ ime i spakovao ih u prelepo (priznajemo!) iPhone X kućite.

Slična je situacija i sa konkurentima, koji imaju tek sitnicu bolje specifikacije u odnosu na prethodnu generaciju - ekran od ivice do ivice, zakrivljen ekran, dve kamere za dubinu polja i bokeh efekat, olovku sa većim nivoom pritiska od prethode, prepoznavanje očiju, uz prethodno prepoznavanje osmeha, skener otiska prsta spreda umesto pozadi, USB Type-C posle microUSB-a, USB Type-C umesto 3.5 mm audio priključka itd.

Da, možemo da čekamo pola godine ili godinu da cena aktuelnom uređaju padne, ALI…

Korisnici (očigledno) vole da su u trendu, a trend je dati 1.000 nečega za mobilni telefon. Pitanje je samo koliko će nas koštati sledeći trend i koliko ćemo biti u stanju da ga platimo!

Šta vi mislite o ovoj situaciji i koliko ste spremni da izdvojite za vaš sledeći telefon?

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA