Od startap kampanje do biznisa u celoj Evropi - Eurosender digitalna platforma za slanje robe.
U Srbiji odnedavno posluje Eurosender, koji nudi čak 70 odsto niže cene dostave iz evropskih zemlja od drugih velikih dostavnih kompanija. Radi se o online sistemu za rezervisanje, koji je specijalizovan za dostavu različitih vrsta pošiljki u 27 zemalja Evrope, kao što su prtljag, paketi, manje pošiljke ili sportska oprema.
Eurosender Ltd je digitalna platforma za rezervaciju logističkih usluga u Evropi. Sa centralom u Londonu i kancelarijama u Berlinu i Ljubljani, međunarodni tim kompanije Eurosender dolazi iz različitih sredina i tečno govori 18 jezika, što uslugu čini dostupnom u preko 30 zemalja. Eurosender je podržan od strane ProSiebenSat.1, Rocket Space i Ergo Group-e.
Ovom prilikom upoznaćemo vas bliže sa onim što Eurosender radi i otkud jedan startap u velikom biznisu dostave pošiljki širom Evrope. Na naša pitanja odgovorio je Tim Potočnik, jedan od osnivača i direktor kompanije Eurosender.
Kako ste se, pored velikog broja poznatih kompanija za distribuciju pošiljaka, odlučili za pokretanje start up-a u ovoj oblasti?
Logističku industriju karakteriše širina i kompleksnost, pa se time dobija prostor za poboljšanje i uvek postoje segmenti koji nedostaju i potrebno ih je definisati.
Pokrenuli smo posao zasnovan na sopstvenom iskustvu sa uslugama dostavljanja što tada nije bio nimalo lagan ni prijatan zadatak.
Uočili smo potencijal u pružanju kvalitetnije usluge po nižoj ceni u poređenju sa ostalim firmama koje se bave dostavnom delatnošću. Takođe, došli smo do saznanja, da su osim krajnjeg korisnika i mali i srednji preduzetnici suočeni s teškoćama prilikom pregovaranja povoljnijih cena za usluge dostave. Ovo se prvenstveno događa zbog nedovoljne količine robe jer su povlašćene i povoljnije cene uglavnom rezervisane za promet veće količine dobara.
Mišljenja smo da je poslovanje koje smo razvili korisno kako za firme koje se bave logistikom, tako i za krajnjeg korisnika. Ukratko, naše poslovanje uspeva da balansira potrebe ponude i potražnje u realnom vremenu, gde se cena definišu odmah, sa nižim naknadama za korisnika i tako omogućuje optimizaciju troškova logističkih kompanija.
Koliko je teško bilo doći do ovog trenutka u kojem je kompanija sada?
Svaki početak popločan je sa mnogo izazova i novih, nepoznatih situacija. Smatram kako nam razvijanje odnosa s međunarodnim logističkim firmama predstavlja kontinuirani izazov, u isto vreme fokusiramo se na razvijanje sopstvene tehnologije u svrhu boljeg odabira firmi i istovremeno održavanje marketinške strategije firme. Generalno, sva područja, bilo da govorimo o marketingu, korisničkoj podršci, integraciji IT segmenta, razvoju sopstvenih algoritama su ključna u našem poslovanju širom sveta. Dinamika i intenzitet razvoja svih navedenih područja moraju biti jednaki.
U poslednje tri godine kompanija i poslovanje snažno su se proširili, međutim potrebni su dodatni dugoročni napori i predanost.
Šta je to što ljudi prepoznaju kod vas, po čemu ste drugačiji?
Odgovor je jednostavan. Ključna tačka u kojoj se razlikujemo od ostalih firmi koje se bave logistikom jeste činjenica da smo pojednostavili uslugu naručivanja i isporuke, i da posedujemo bolju korisničku podršku.
Kada govorimo o razlikama istaknuli bismo kako nismo samo „internet stranica” koja se bavi poređenjem različitih opcija i prepušta odluku krajnjem korisniku. Za korisnika učinimo gotovo sve; odaberemo dostavnu službu koja za tu konkretnu rutu i specifičnosti robe, nudi najbolju cenu i kvalitet usluge.
Kontinuirano pratimo nivo usluge logističkih firmi sa kojima sarađujemo, a naš sistem uvek odabira prema ta dva parametra: cena i kvalitet usluge.
Da li postoji neko ograničenje kad je slanje robe u pitanju - vrsta, težina…?
U mogućnosti smo da zadovoljimo zahteve gotovo svih vrsta isporuka. Od paketa težine 2 kg, pa do 4.000 kg. Omogućujemo korišćenje standardnih dostavnih usluga, transport roba na paletama, kao i teretni transport. Takođe, možemo pružati podršku čak i prilikom transporta kontejnera.
Okupili smo tim stručnjaka koji u skladu sa zahtevima korisnika, na jednostavan način mogu pronaći najbolju opciju kao i savet za korisnika.
Da li ćete korisnicima u Srbiji ponuditi i aplikaciju ili neki drugi način rada, osim preko sajta?
Trenutno smo u procesu revidiranja naše internet stranice kako bi pojednostavili korištenje i unapredili iskustvo korisnika. Deo ovog procesa je optimizovanje stranice koliko god je moguće za pregled na mobilnim uređajima. Tek smo ušli na tržište Republike Srbije i težimo razvijanju usluge koja će biti bazirana na reakcijama tržišta. Ovo je pristup koji primjenjujemo u svakoj državi u kojoj pružamo naše usluge. Istražićemo dodatne mogućnosti i dodatno prilagoditi našu uslugu.
Izvor: Promo/EurosenderDa li postoji nešto što biste voleli da istaknete, uopšte ili u vezi sa poslovanjem u Srbiji?
Ušli smo na tržište Srbije imajući u vidu visok broj iseljenika, kao i veliki broj firmi sa međunarodnim poslovanjem. Zahvaljujući tome, verujemo da Republika Srbija ima veliki potencijal za našu kompaniju.
Uveren sam kako će ovakva vrsta usluga imati snažan uticaj na smanjenje troškova, kako privatnih tako i pravnih osoba kada govorimo o uslugama transporta iz zemalja članica Evropske unije u Republiku Srbiju.
U isto vreme pokrenuli smo proces pružanja usluga i u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.