Pogledajmo šta je to personalizovana kupovina i zašto je to model koji je dobar i za potrošače i za prodavce - svi su na dobitku!
Kupci određuju opseg vašeg uspeha. Oni su digitalno povezani, umreženi i bolje informisani nego ikada ranije, tako da kad se jednom odluče da komuniciraju sa vama očekuju da ste im uvek dostupni, da narudžbinu mogu da naprave bilo kada i da podršku mogu da dobiju sa bilo kog uređaja.
Bez sumnje, oni očekuju da će svaka sledeća interakcija sa vama biti više personalizovana i u kontekstu prethodne. Njihova tolerancija na nepotpuno iskustvo kupovine je manja nego ikad i onda kad ne ispunite njihova očekivanja to se direktno odražava na vaš uspeh.
Razmotrimo iskustvo kupaca danas kroz primer Ane. Ana je zaposlena devojka, koja garderobu najčešće kupuje online, u tržnom centru i ponekad preko društvenih mreža i aplikacija. Kada poseti veb sajt u potrazi za novom haljinom, ona vidi ponudu koja se bazira na prethodnim kupovinama, narudžbine kupaca sličnog profila i stilove haljina koje se najčešće poručuju ovog meseca. Zatim ona kupi jednu od tih haljina i osim mejla zahvalnosti koji, eventualno, dobije tad prestaje dalja interakcija sa njom.
Ipak, pametnom upotrebom odnosno aktivacijom pravih podataka celo Anino iskustvo može da izgleda i ovako: Tri dana nakon online kupovine Ana od prodavca dobije mejl na temu prilagođavanja garderobe različitim prilikama. Ovaj mejl može da sadrži kratak video „Kako haljinu nositi u različitim prilikama“ i odjednom Ana ima nove ideje i načine kako da upotrebi haljinu koju je nedavno kupila. Nekoliko dana kasnije koristeći Facebook Ani ponudimo mogućnost da preuzme mobilnu aplikaciju kojom stiče 15 odsto popusta na nakit i tašne koje su predložene ranijim video materijalom. Kako nikada ranije nije kupila tašnu ovog brenda popust je podstrek da to uradi. Dakle, ono što je za Anu bio samo prost čin kupovine, sada postaje personalizovano iskustvo.
VREME JE ZA SMISLEN MARKETING
Svakodnevno, širom sveta, ljudi doživljavaju značajne trenutke. Ovi trenuci kreiraju milijarde „signala“, koji ne samo da uključuju kontekstualne informacije o tome gde se neko nalazi, koji uređaj koristi ili koje je doba dana, već i nameru: šta neko želi ili šta je nekome potrebno u tom trenutku.
Ova kombinacija konteksta i signala na bazi namere predstavlja rudnik zlata za stručnjake u marketingu i obezbeđuje dodatne prilike za pružanje relevantnog sadržaja i povezivanje sa korisnicima na načine od kojih sada ima više koristi nego što je to bio slučaj ranije.
Ipak, marketing nema smisla ukoliko se reaguje na puste podatke, a marketing stručnjaci nemaju super moći da bi iz mora podataka prepoznali “signale” i na njih reagovali. Ono što im daje tu super moć je upravo tehnologija. Aktivacija pravih podataka čini marketing personalizovanim, čime se odgovara na trenutne potrebe, interesovanja i želje kupca. Tako marketing može da pospeši prodaju za 15 do 20 odsto, a digitalnu prodaju čak i više, prilikom čega je povraćaj marketing investicije u potpunosti merljiv.
Dakle, iskustvo svakog kupca i kasnije korisnika je jedinstveno i oni će donositi sud o kvalitetu tog procesa svaki put, a na vama je da ispunite očekivanja.
Preuzmite probnu besplatnu verziju rešenja SAP Hybris Marketing ovde.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.