Zašto ulepšavamo istinu na društvenim mrežama | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto ulepšavamo istinu na društvenim mrežama

Kako bi privukli više pažnje i dobili veći broj lajkova, 12 odsto korisnika se pravi da se nalazi negde gde nisu ili da radi nešto što nije potpuno tačno.

  Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Ljudi posećuju društvene mreže kako bi se hvalili pred prijateljima, prikupili što više „lajkova“ i generalno podigli samopouzdanje. Međutim, u potrazi za društvenim odobravanjem ljudi često umeju da menjaju istinu i da „ulepšavaju“ svoje digitalne živote.

Novo istraživanje koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab ukazuje na činjenicu da je svaki deseti korisnik spreman da „ulepša“ istinu kako bi povećao broj lajkova na svom postu. Istraživanje, takođe ukazuje na činjenicu da, u potrazi za lajkovima, muškarci u mnogo većoj meri zanemaruju privatnost informacija u poređenju sa ženama. Jedan od deset (9 odsto) muškaraca bi postavio fotografiju na kojoj je potpuno nag u poređenju sa samo 5 odsto žena, dok bi 13 odsto muškaraca postavilo fotografiju prijatelja koji je oskudno obučen.

Kada su u pitanju samo muškarci, taj procenat raste do 14 odsto, što ukazuje na činjenicu da je mnogima bitnije da privuku veću pažnju na društvenim mrežama nego da realno prikažu svoje živote.

Napuštate društvene mreže - srećno! ...

Ne radi vam Wi-Fi mreža - možda je ovo razlog?

Posebno istraživanje je pokazalo da su ljudi generalno zavidni kada vide da njihovi prijatelji vode naizgled interesantnije živote, na osnovu onoga što mogu da vide na društvenim mrežama...

Kaspersky Lab

Istraživanjem je otkriveno da su muškarci osetljiviji na to koliko lajkova dobiju, i da su spremni zbog lajkova da otkriju nešto privatno i poverljivo o kolegama, prijateljima i zaposlenima. Tako je 14 odsto muškaraca izjavilo da bi otkrili nešto poverljivo o kolegama, u poređenju sa 7 odsto žena, dok bi 13 odsto njih otkrilo nešto poverljivo o poslodavcu. Takođe, 12 odsto muškaraca bi otkrilo tajnu prijatelja, dok bi to uradilo 6 odsto žena.

Muškarci su, takođe nezadovoljni kada ne dobiju onoliko lajkova koliko su očekivali. Na primer, 24 odsto njih brine da će njihovi prijatelji misliti da nisu popularni, ako mali broj ljudi lajkuje njihove postove, dok je to slučaj sa 17 odsto žena. Takođe, 29 odsto muškaraca je izjavilo da su frustrirani ako neko ko je njima drag ne lajkuje njihove postove.

U potrazi za lajkovima, muškarci često preteruju i spremni su da idu dalje od žena, pri čemu postavljaju sadržaj koji predstavlja njih i njihove prijatelje u kompromitujućem svetlu, što se, prema Dr. Astrid Carolus, psihologu sa Univerziteta Würzburg, poklapa sa pretpostavkom da su „muškarci manje fokusirani na društvenu harmoniju i da su spremniji da rizikuju”. Tako je 15 odsto muškaraca otkrilo da bi postavili na društvene mreže fotografiju prijatelja u alkoholisanom stanju, u poređenju sa 8 odsto žena, dok bi 12 odsto muškaraca postavilo sopstvenu fotografiju na kojoj nose oskudnu odeću. Čak 9 odsto muškaraca je spremno da postavi svoju fotografiju na kojoj su potpuno nagi, dok bi to uradilo samo 5 odsto žena.

Izbrišite ovu aplikaciju, zbog vas samih!

(Ne)Društvene mreže: Zašto smo frustrirani, očajni

Jevgenij Čerešnev, direktor sektora za društvene mreže u kompaniji Kaspersky Lab, slaže sa sa ovom tvrdnjom ali upozorava da ovakvo rizično ponašanje na društvenim mrežama može da izloži ljude riziku. „U potrazi za društvenim odobravanjem, ljudi su prestali da vide razliku između toga šta treba da se deli, a šta treba da ostane privatno”, izjavio je on. „Međutim, bitno je zaštititi i sebe i privatnost drugih. Istraživanje ukazuje na činjenicu da je čak 58 odsto ljudi nezadovoljno zato što njihovi prijatelji postavljaju na društvene mreže fotografije koje oni ne žele da podele sa drugima. Ljudi moraju da postanu obazriviji kada je u pitanju sadržaj koji dele na društvenim mrežama, ali i da instaliraju bezbednosno rešenje koje će im pomoći da se zaštite od sajber kriminalaca”.

 Društvene mreže, Kaspersky, Kaspersky Lab, Pokrivalica, Pokrivalice, Fejs, FB, Lajk, Smajli, Smile, Like, Lajkovi Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Aplikacija za odvikavanje od društvenih mreža

Kako bi pomogla korisnicima da imaju veću slobodu prilikom donošenja odluke o odlasku ili ostanku na društvenim mrežama, kompanija Kaspersky je kreirala novu aplikaciju - FFForget će omogućiti korisnicima da naprave kopije svih uspomena sa društvenih mreža koje koriste, kao i da ih čuvaju u šifrovanoj formi. Aplikacija bi trebalo da omogući korisnicima slobodu da napuste određenu društvenu mrežu u bilo kom trenutku, bez ikakvih gubitaka.

Aplikacija FFForget je planirana za 2017. godinu. Zainteresovani korisnici mogu da se registruju na ffforget.kaspersky.com kako bi dobili najnovije informacije u vezi sa aplikacijom, kao i povlašćeni pristup beta verziji aplikacije, kada ona bude bila dostupna.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA