Preko dva miliona ljudi u Srbiji pomoću Viber aplikacije pokušava da otkrije svoje idealno zanimanje.
Stručnjaci aplikacije Viber, omiljene aplikacije u Srbiji i regionu, napravili su osvrt na korišćenje opcije Objektiva proširene realnosti.
Ovo istraživanje pokazuje da će žene pre nego muškarci staviti neki od filtera na lice, kao i to da je trend crvene kose postao izuzetno popularan, a jedan objektiv daleko iza sebe ostavio je sve druge.
Rakuten Viber, globalni lider u privatnim i bezbednim porukama i audio-komunikaciji, objavio je rezultate analize Viber Objektiva (AR Objektiv - Augmented Reality Lens), dodatka koji je lansiran u junu 2021. godine u partnerstvu sa kompanijom Snap i koristi se već nekoliko meseci na velikim tržištima.
Više od 7,3 miliona korisnika koristilo je Objektiv na fotografijama, video snimcima ili GIF-ovima, a više od 5,6 miliona korisnika napravili su preko 51,8 miliona snimaka/multimedijalnog sadržaja u aplikaciji.
Istraživanje je pokazalo da ne uživaju samo najmlađi u filterima proširene realnosti u porukama. Zapravo, ljudi u grupi 30 - 40 godina su najbrojniji (23%), a prate ih oni starosne dobi 40 - 60 godina (18%). Mlađi od 17 godina predstavljaju 13% korisnika Objektiva.
Sudeći prema podacima, veća je verovatnoća da će žene "proširiti svoju stvarnost" putem AR Objektiva - one čine 46% Viber mesečnih aktivnih korisnika i 56% korisnika Objektiva. Takođe, žene češće kreiraju snimke i šalju ih: 59% žena koje koriste Objektiv napraviće snimak, a 30% od njih poslaće ih nekome. S druge strane, 55% muškaraca koji korist Objektiv napraviće neki snimak, a 27% od njih će ga i poslati.
Koji su se objektivi izdvojili kao najkorišćeniji
Prema podacima, lice iz crtaća, tj. Cartoon Face - koje se odlikuje očima koje se prevrću i dugim jezikom na slici - predstavlja najpopularniji objektiv. Modni magazini predstavljali su crvenu kosu kao trend u 2021. godini, a to se odrazilo i na AR filtere. Tako je crvena glava, tj. Red Head - objektiv koji daje dugu, crvenu kosu - bio drugi najpopularniji na Viber platformi.
Na trećem mestu našao se objektiv sa motivima za Noć veštica, tj. Halloween Elements, kojim se stavlja jeziva maska na lice korisnika. Tzv. tigar-objektiv, koji je stvoren u saradnji sa Svetskom fondacijom za prirodu (World Wildlife Fund - WWF), takođe je bio izuzetno popularan, a u nekim regionima je upotreba objektiva sa zaštićenim vrstama životinja doprinela i donacijama za WWF.
Objektiv koji je lansiran početkom školske godine, pokazao se kao jedan od omiljenih u Srbiji - korisnike je veoma zanimalo koja je to njihova idealna profesija i gotovo dva miliona puta su pomoću objektiva pokušali da naslute čime će se baviti.