Intel se sprema da zvanično predstavi svoju Arc seriju grafičkih karti, na površinu su isplivale jako zanimljive informacije vezane za novu tehnologiju od koje umnogome zavise njihove performanse.
Intel XeSS je Super Sampling tehnologija koja omogućava da se slika u igri na primer iscrta u maloj rezoluciji, a onda se korišćenjem veštačke inteligencije skalira na veću rezoluciju umetanjem delova slike. Na ovaj način se ne opterećuje grafička karta jer se slika efektivno iscrtava (renderuje) na nižoj rezoluciji, a za skaliranje naviše se koriste druga jezgra grafike.
XeSS se takođe oslanja na veštačku inteligenciju, i prema prvim rezultatima, ova tehnologija daje bolje rezultate od DLSS (NVIDIA) i FSR (AMD). Intel XeSS rešenje ima pet režima skaliranja prema kojima se nudi nekoliko opcija, u zavisnosti od toga da li želite bolji kvalitet ili više frejmova u igrama.
DLSS i FSR
NVIDIA je prva napravila proboj na tržištu grafika početkom 2019. godine sa svojom DLSS tehnologijom koja omogućava da sa znatno slabijim grafikama igrate igre visokoj rezoluciji, uz minimalne razlike u kvalitetu prikaza. AMD je u junu 2021. godine predstavio svoje FSR rešenje, koje koristi prostorni algoritam za skaliranje na višu rezoluciju, koje iako dobro, i dalje kaska za NVIDIA DLSS.
Obe tehnologije omogućile su mnogo bolje performanse u igrama zahvaljujući mogućnostima biranja kvaliteta ili broja frejmova koje želite. Sa druge strane, Intel je na nedavno održanoj konferenciji objavio da će njihova XeSS tehnologija raditi sa grafičkim kartama svih proizvođača, ali da će koristiti Intel XMX (Xe Matrix Extensions) ubrzanje kada radi na Intel Arc grafičkim kartama.
Velika obećanja
Intel na svojim slajdovima obećava bolje rezultate od svojih konkurenata. Takođe, najviši nivo se kod DLSS i FSR tehnologija zove Quality režim koji skalira prikaz za 50%, dok XeSS ima Ultra Quality režim koji može da skalira sliku sa 1440p na 4K, sa minimalnim gubicima. Evo kako to izgleda u praksi:
Jedini problem koji je Intel prijavio sa svojom tehnologijom je pojava "duhova" u brzim scenama. Intel je integrisao XeSS u Unreal Engine 4 i 5, koji su sada u zatvorenoj beta fazi testiranja.
Sve bolje grafičke karte
Ono što svakako treba uzeti u obzir je da su i DLSS i FSR mlade tehnologije, u svojim ranim fazama razvoja i da pravi napredak možemo očekivati tek za koju godinu. Kada tome dodate i da se sada Intel pridružuje trci za grafičke karte i nove čipove, jasno vam je da će najveću prednost iz ove situacije izvući krajnji korisnici, jer će se sva tri proizvođača utrkivati da unaprede svoje rešenje, kako bi imali prednost u odnosu na konkurente.
Zato podgrejte kokice u uživajte, sigurno smo da XeSS nije jedino iznenađenje koje je Intel pripremio za 30 mart.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.