Prema izjavama zaposlenih u kompaniji Intel, nova grafika kodnog imena DG2 samo što nije stigla.
U tvitu Pita Brubakera, zaposlenog u kompaniji Intel u kojem se objavljuje otvorena pozicija za Inženjera za razvoj igara, navodi se i da je sad super vreme da se radi u Intelu, jer će stvari da postanu jako interesantne.
Iako se ne navodi direktno da će Intel uskoro da objavi svoju novu grafiku, to je jasno iz cele izjave, a iz dosadašnjih najava iz ove kompanije da je vreme da Intel uđe na tržište PC entuzijasta. Prema informacijama koje su dosad procurele, očekujemo da će DG2 porodica da bude konkurent najboljim Intel i AMD grafikama, a po svemu sudeći Intel bi mogao da iskoristi ovo stanje na tržištu i nove grafike predstavi do kraja godine.
Come work with us at Intel! DG2 is right around the corner, it's about to get exciting.https://t.co/qKjzlcsXmK
— Pete Brubaker (@pbrubaker) May 6, 2021
DLSS i Ray tracing
Informacije koje su ranije postale javno dostupne govore da će Intel Xe HPG diskretna grafika imati podršku za ray tracing, i sličnu supersampling tehnologiju kao što je NVIDIA DLSS. Da podsetimo DLSS omogućava podizanje rezolucije prikaza u igrama tako što koristi veštačku inteligenciju da umetne nedostajuće podatke za iscrtavanje većih slika. Na taj način se slika igre obrađuje u niskoj rezoluciji, da bi se korišćenjem zasebnih jezgara (Tensor kod NVIDIA GPU) rezolucija povećala, a rezultat bila slika sa većim brojem frejmova, bez vidnog uticaja na kvalitet.
Sa druge strane ray tracing tehnologija omogućava iscrtavanje neverovatno realističnih svetlosnih efekata na objektima prateći kretanje svetla. Ray tracing zahteva dodatno opterećivanje GPU-a, ali je u pitanju tehnologija koja je prisutna na PlayStation 5 i Xbox Series X konzolama, kao i novijim AMD i NVIDIA grafikama, pa se čini da Intel nije imao mnogo izbora prilikom implementacije ove tehnologije.
Bolje performanse i potrošnja
U aprilu smo mogli da čujemo i da će Xe HPG grafika biti izrađena u sitnijem proizvodnom procesu od najnovije NVIDIA porodice grafičkih karti RTX 3000 serije. Umesto u 8 nm, Intel će svoje grafike praviti u 6 nm, čime će u startu biti u prednosti na dva polja: performansama i potrošnji. Ako je verovati informacijama koje su tada nezvanično objavljene, performanse koje možemo očekivati od pomenute Intel grafike je smeštaju negde između RTX 3070 i 3080, sa 16 GB GDDR6 memorije i radnim taktom od 2,2 GHz i potrošnjom od skromnih 275W.
Predstavljanje nove, diskretne grafičke karte je potpuno logičan korak za Intel, koji već neko vreme investira u integrisana rešenja u svojim procesorima. Na ovaj način imali bi celokupan portfolio, od najslabijih do najjačih grafičkih rešenja, uz svoje jako dobre procesore u većini cenovnih segmenata.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.