TRANSFER BOMBA: Da li je Microsoft zauvek porazio PlayStation kupovinom najvećih izdavača popularnih igara? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TRANSFER BOMBA: Da li je Microsoft zauvek porazio PlayStation kupovinom najvećih izdavača popularnih igara?

Nakon što je platio sedam i po milijardi zelenih novčanica Microsoft sad izdaje i igre Elder Scrolls, Fallout, DOOM, Dishonored i Wolfenstein, između ostalih! Evo male priče o tome…

  Izvor: MONDO / Microsoft
Xbox Series X - First Look Game Footage video (MobIT)
Izvor: Xbox

Što se ove generacije konzola tiče, Microsoft je napokon povukao dugoočekivani potez, koji će im doneti nove korisnike i ne radi se o jeftinijoj konzoli niti činjenici da je novi Xbox tehnički snažnija konzola od nove PlayStation 5 konzole.

Ono ime, koje će dugoročno gledano privući nove korisnike je 7,5 milijardi teška akvizicija kompanije ZeniMax Media, čime su u jednom potezu dobili ne samo Bethesda Game Studios već i Arkane Studios, id Software i Machine Games, a to znači da će pod Microsoft gejming kapom ubuduće izlaziti izuzetno popularni naslovi iz serijala Elder Scrolls, Fallout, DOOM, Dishonored i Wolfenstein.

Možda će vas zanimati:

I već je to više nego snažan magnet kojim će oduševiti igrače, a istovremeno popraviće ne baš preterano sjajnu situaciju s ekskluzivama zbog koje u utrci sa Sony kompanijom u Xbox timu redovno gube.

Ovo je više od ekskluziva

I mnogima će ovo na prvu loptu zvučati kao pametan potez, ali kad neko iskešira više od sedam milijardi dolara, logična je pretpostavka da ima kompleksniju strategiju od "pokupovaćemo ekskluzive", a to je više-manje potvrdio i čelni čovek Xbox tima u Microsoft kompaniji Fil Spenser.

Njegova ideja nije da ljude navuče na jednu konzolu niti da Sony i Nintendo istog trena isključi iz priče, nego da učini ono o čemu neprestano pričaju, a to je da okupe što veći broj pretplatnika onlajn Xbox sistema i stvore snažnu bazu igrača na svim platformama, a ne da se baziraju na one, koji biraju samo jednu konzolu.

Tu u prvom redu govorimo o odličnom Xbox Game Pass servisu, koji igračima omogućava da skidaju i igraju gomilu igara na svojim Xbox konzolama ili PC računarima. U to je uključeno i strimovanje tj. igranje igara iz Cloud platforme uživo, putem interneta i najkraće rečeno, Game Pass je Microsoft-ov plan za budućnost - Netflix za video igre, koji se bazira na neprestanom uzimanju novca od pretplatnika i postepenom dovlačenju u Xbox ekosistem.

Igre date igračima na svim platformama

Ono u čemu je Microsoft oduvek prednjačio u odnosu na Sony jeste pristup pozamašnoj kolekciji igara i kompatibilnost sa ranije objavljenim igrama. Dugoročno gledano, njihova strategija nije automatski da privuku igraće tako da oni izvade novčanike i kreditne kartice i kupe njihovu najnoviju konzolu. Nemaju ništa protiv toga da to učinimo, naravno, ali daleko su više zainteresovani za to da vas privuku na svoju platformu i zadrže na njoj dobrim sadržajem.

"Igrači su centralni deo naše strategije. Uređaji to nisu, ali igre jesu. Želimo da vam omogućimo da igrate igre koje želite, s prijateljima s kojima želite da h igrate, na bilo kom uređaju. Na televizorima, Xbox će biti najbolji način da igrate igre s konzola. Suštinska ideja igranja video igara nije da ljudima onemogućite da iskuse igre, ali niti da ih prisiljavate da kupuju konkretan uređaj da bi mogli da uživaju u pojedinim igrama", objasnio je Spenser.

Ovo je više, nego jasna distinkcija u odnosu na Sony i na PlayStation, koji nema toliko razvijenu PlayStation mrežu onlajn igara i čini upravo to što je Fil Spenser rekao da Microsoft ne želi da čini.

Izgleda da je to donekle jasno i Sony-ju, koji je u poslednje vreme počeo da se otvara, pa pojedine PlayStation ekskluzive možete igrati i na PC-ju (Death Stranding, Horizon Zero Dawn), a ideja o kraćem periodu u kojem su ekskluzive tj. igre namenjene samo jednoj platformi ekskluzivne čini se kao prilično razuman potez, ne samo u kontekstu idealizovanog poretka u kojem svi igraju sve na svim platformama, nego i u komercijalnom smislu, naravno - niko nije gadljiv na novčanice!

To je ujedno i razlog zašto je lako poverovati u Spenserovu strategiju, jer potrošiti 7,5 milijardi bilo koje valute da biste se pobrinuli da ograničite igru na konzolu, koju svi ionako neće kupiti jednostavno nije pametno poslovanje.

To ne znači da ekskluziva neće biti, ali naslućuje se da bi budućnost ekskluziva mogla biti daleko blaža, nego što je to dosad bilo. Recimo, druga Tomb Raider igra iz osveženog serijala je čak godinu dana bila ekskluziva Xbox konzole, ali je na Sony konzoli nadoknadila sve što je samo na Xbox-u propustila.

Ne zaboravimo da u jednačinu svega ovog ubacimo i činjenicu da broj novih kupaca konzola iz godine u godinu ne samo da ne beleži drastičan porast, već je pitanje raste li prodaja uopšte, o čemu se vrlo malo priča. Čini se, stoga, vrlo logičnim to da Microsoft cilja na to da zaradu poveća ne samo prodajom konzola i usluga servisa već i prodajom igara na drugim platformama.

Koliko je ovo dobro za industriju?

U isto vreme prodaja dokazuje i koliko je industrija tzv. blockbuster naslova postala varljiva i koliko je rad na video igrama postao nepredvidiv. Budžeti prosečne AAA igre premašili su 100 miliona dolara (recimo, pomenuti Tomb Raider je koštao 135 miliona s troškovima marketinga) što svaki novi naslov čini poslovnom lutrijom, a ako se svaka kockica savršeno ne sklopi, postoji velika šansa da će njihov sledeći ili čak jedini promašaj ujedno biti i - poslednji!

Opstanak na tržištu za mnoge je izuzetno težak, a toga su posebno svesni u Bethesda studiju, u kojem su uprkos izuzetnoj popularnosti mnogih svojih naslova i dalje bili u nezavidnoj poziciji iz koje su pokušavali da se izvuku na bezbroj različitih načina.

ZeniMax se verovatno našao u situaciji da mora ili da se proda ili da ozbiljno reorganizuje posao, a to podrazumeva čak i zatvaranje studija, otpuštanja radnika, mučne promene poslovnih praksi i ko zna šta sve još. Microsoft je u priču ušao kao viša finansijska sila, koja je omogućila nesmetan nastavak rada i ovoj i svim kompanijama ispod nje, a ako Microsoft ostane predan svojoj "svetoj igračkoj misiji", ovo može biti samo dobra stvar za industriju.

Naravno, postoje i oni koji se s time ne slažu, ali ovo je trenutno stanje stvari i videćemo kako će se situacija razvijati i šta nas sve dobro, ali i loše čeka u budućnosti. Naime, izvršni direktor Microsoft kompanije Satja Nadela za američku mrežu CNet je izjavio da je kompanija ubuduće spremna i na više ovakvih poslovnih poteza.

Šta mislite, koje je sledeći na listi za kupovinu? Kako vi gledate na ovo?

Anketa

PlayStation 5 ili Xbox Series X?

  • Kupujem Xbox Series X!

    45% (45)

  • Kupujem PlayStation 5!

    32% (32)

  • Izabraću jeftiniji Xbox Series S!

    18% (18)

  • Neću kupiti nijednu!

    5% (5)

PlayStation 5 ili Xbox Series X?

Rezultati

Xbox One X Cyberpunk 2077 konzola igre video (MobIT)
Izvor: Xbox

Xbox Series X - Quick Resume video (MobIT)
Izvor: Xbox

Xbox Series X - Loading Times video (MobIT)
Izvor: Xbox

Xbox Series X video (MobIT)
Izvor: Xbox

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(MONDO / Index.hr)

Pročitjte i ovo:

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA