Bez konzole. Bez ograničenja. Bez preuzimanja. Bez diskova. Bez naručivanja unapred. Bez kablova. Bez muke. Igre za sve i svuda!
Dakle, da ponovimo još jednom: Bez konzole. Bez ograničenja. Bez preuzimanja. Bez diskova. Bez naručivanja unapred. Bez kablova. Bez muke. Igre za sve i svuda!
To je Stadia - novi Google Cloud Gaming servis, koji će podržavati najkvalitetniji striming igara i HDR standard prikaza.
Nakon nedelja nagađanja, različitih curenja i glasina, konačno je došao dan kad smo imali priliku da vidimo šta je to Google želeo da nam predstavi novo u svetu gejminga, na njihovoj GDC prezentaciji. Iako su postojale šanse da to možda bude konzola, na kraju je ipak bila ona realnija opcija - striming servis igara, koji nosi naziv Stadia, ali zajedno sa njim je prikazan i Google kontroler, o čijem smo patentu pričali ranije.
Ukoliko niste upoznati sa Cloud streaming-om igara, u pitanju je servis preko kojeg jake mašine na udaljenim serverima pokreću zahtevne igre sa vrhunskim podešavanjima, a ka vama šalju video te igre nazad, dok istovremeno serveru šalju komande, koje zadajete. Ovako se premošćava potreba za jakim računarom kod kuće i potrebno je “samo” da imate dovoljno brz internet kako bi video dolazio bez kašnjenja (latency) i naravno, bar toliko jak uređaj da može da pokreće video u HD/4K rezoluciji. Sve ostalo je na računarima sa servera, koji renderuju igru i šalju video ka vama.
Google Stadia će podržavati povezivanje među platformama, što znači da će Stadia igrači u kompatibilnim igrama biti u prilici da se igraju zajedno sa ili takmiče protiv PC, PS4, Xbox i Switch igrača. Nakon 4K i 60 fps igara u budućnosti će biti podržane i 8K i 120 fps igre, uz nove HDR i druge standarde unapređenog prikaza.
Iako ovo na papiru deluje lepo, još uvek niko nije uspeo da ovo dovede na savršen nivo, na kojem je najveći problem i dalje tzv. latencija videa zbog sporih/nestabilnih veza na internetu, ali ako neko ima resurse da to reši, onda je to svakako Google.
Upravo to kaže i glavni inženjer projekta, Mažd Bakar, koji je otkrio da Google ima ogromne DATA centre sa preko 7.500 čvorišta i razgranatom mrežom optičkih kablova ispod mora, te da su sklopili partnerstvo sa AMD kompanijom, kako bi napravili specijalan hardver specifično za ove svrhe, ali i sa Unity i Unreal pogonima, kako bi igre bile maksimalno prilagođene potrebama servisa, objasnio je Play! Zine.
Najavljena je i prva igra koja stiže na servis, to će biti Doom Eternal, koji će raditi u 60 frejmova i 4K rezoluciji. Moto projekta je “Igre za sve i svuda”, a ukoliko vas interesuje celokupna prezentacija, ispod možete gledati oko 80 minuta iste.
Stadia će biti podržana preko Google softvera i uređaja, poput Chrome pregledača, Chromecast-a i Pixel uređaja (tableti i telefoni), a servis će širom sveta, uključujući i Evropu biti dostupan tokom 2019. godine. Google će Stadia opcije integrisati kroz set svojih aplikacija, pre svih YouTube, kako bi omogućio lak i brz video striming, a na YouTube sadržaj o igrama biće dodato i Stadia dugme, kako bi igra mogla odmah da se igra na tom servisu - vrlo zgodno: gledate novi klip o Lari Kroft, kliknete na Stadia taster u videu i preko uređaja već možete da oživite taj momenat, koji ste gledali.
Brzina interneta neophodna za “tečno“ 1080p igranje u 60 fps je, kako Google kaže, 25 Mbps.
Naravno, Google će na listu podržanih uređaja staviti laptop i desktop računare, pametne TV uređaje, telefone i tablete.
Novi čipset, koji Stadia gradi sa AMD kompanijom imaće 10.7 teraflopa snage, što je više nego što ima bilo koja konzola današnjice - 4.2 PS4 Pro i 6 Xbox One X. Svaka Stada stanica imaće 2.7GHz x86 procesor sa 16 GB RAM memorije.
Hmm, gde smo ovo već videli?!...
Ako nas pratite redovno, moguće je da će vam se ovo sve učiniti poznatim - zato što i jeste! Na nedavno završenom MWC 2019 sajmu u Barseloni HTC, baš sa AMD kompanijom, najavio je jedan od svojih 5G “projekata“, koji je zapravo vrlo sličan Google Stadia načinu funkcionisanja.
Ključna reč je, takođe latencija, odnosno nepostojanje kašnjenja ni u jednom segmentu Cloud gaming-a sa HTC 5G opremom - ni što se prenosa, ni što se kontrolisanja tiče. Na ovaj način, preko 5G mreže moguće je igrati vrhunske igre sa udaljenih servera, bez posedovanja moćnog hardvera i u stanu ili pokretu, ali na kompatibilnom uređaju.
Ukoliko vas zanima još pojedinosti o ovom HTC premijum servisu - podsetite se našeg detaljnog izveštaja sa MWC-a!
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.