Čak četiri eSports finala bila su gledanija od fnala NBA lige, a mi ćemo vam otkriti otkud odjednom sva ta eSports "pomama".
U svojoj osnovni svaki vid takmičenja je oduvek predstavljao pre svega oblik zabave, ono što danas nazivamo šou biznis. Od najstarijih dana ljudi su se okupljali da gledaju ljude kako se takmiče u različitim disciplinama. Od antičkih do savremenih dana, čovek je uvek bio spreman da izdvoji novac kako bi sebi priredio zabavu gledajući nešto što voli i što ga fascinira. Ista je stvar i sa video igrama.
Esport takmičenja su jedna od najbrže rastućih po popularnosti, a po ukupnim brojkama već danas pariraju tradicionalnim sportovima. U svetu tradicionalnih medija se to već uveliko prepoznaje i zato vidimo sve više mejnstrim medijskih kuća kako ulaze u praćenje ove oblasti. U zemljama poput Južne Koreje ili Švedske, prenos velikih eSports takmičenja na nacionalnim televizijama je nešto potpuno normalno.
Ljudi koji nisu previše u ovim vodama se često pitaju otkud tolika popularnost i zašto ljudi gledaju nekog kako igra video igru? Odgovor je vrlo jednostavan i već smo ga dali u uvodu - ljudi vole da gledaju nekog ko je dobar u nečemu što oni vole i žele da gledaju kako to rade najbolji u tome. Takmičarska komponenta je oduvek bila snažna kod video igara i ljudi su prirodno želeli da upoređuju svoje umeće sa drugima, i tako su krenuli turniri. Turniri su privlačili publiku, publika sponzore, sponzori još novca, novac kvalitet i pažnju, a sve to još publike, i tako je nastala eSports scena kakvu danas znamo.
Mnogim mladim naraštajima su danas idoli najbolji igrači u njihovim omiljenim igrama, baš kao što su nekome idoli fudbaleri ili glumci. Te generacije svoje slobodno vreme radije provode gledajući strimove omiljenih igrača ili velike turnire, umesto gledanja klasičnog tv programa ili sportskih sadržaja.
Srpski eSports Dota tim u pohodu na svetski vrh!
CS:GO svetski Šampionat u oktobru u Srbiji!
Na sajtu Twitch, dominantnoj platformi za prenos igranja uživo (strimovanje), najpopularnije igre, poput League of Legends, CS:GO, Hearthstone i Dota 2, u svakom trenutku danas imaju zbirno po više stotina hiljada ljudi koji užive prate svoje omiljene igrače, a ovde govorimo o regularnom dnevnom igranju eSports igara, ne računajući dane kada se održavaju veliki događaji, koji sami po sebi privlače ogromnu publiku.
Mnogi veliki i popularni strimeri redovno imaju publiku od po 10 i više hiljada ljudi. Popularni Hearthstone strimer Kripparrian svakog dana strimuje po oko 7-8 sati pred, u proseku, 25 000 ljudi, što je više nego prosečna celokupna poseta jednog kola srpske fudbalske lige. Prilikom izlaska ekspanzije Whispers of the Old Gods, njega je uživo gledalo preko 100.000 ljudi, što je rekord kada je u pitanju strim jedne osobe (ne turnira ili događaja).
A sada da vidimo kako stoje brojke kada su eSports događaji i šampionati u pitanju. Worlds je najveći i najbitniji League of Legends turnir svake godine, i u 2015. godini ga je gledalo 36.000.000 korisnika. ESL One Cologne CS:GO turnir je posmatralo 27.000.000 ljudi, a DreamHack Cluj 25.000.000. Dota 2 International 2015 je gledalo oko 22.000.000 jedinstvenih posmatrača. Sledeće godine, ako se domaći LvlUP tim dokaže, i Srbija bi mogla biti jedan od učesnika najvećih svetskih Dota finala, a već imamo pobednike u League of Legends igri!
Ovo su najgledaniji turniri u 2015. godini, a pored njih više od milion posmatrača su imali ESL One Katowice (8.780.000), Gfinity Championship Series 2015 (8.750.000), WoT World Championship 2015 (2.600.000), Hearthstone BlizzCon Championship 2015 (oko 1.500.000) i Smite World Championship 2015 (oko 1.000.000).
Kako bismo stavili stvari u perspektivu, NBA finale je gledalo oko 19.500.000 ljudi, što je manje od 4 najgledanija eSports događaja u protekloj godini.
Ovde smo nabrojali samo najveće događaje kod najpopularnijih igara, a te brojke su podjednako fascinantne i kod manjih događa i manje popularnih igara, koje takođe privlače publiku, sponzore i novac.
Što se tiče poseta uživo na velikim događajima, eSportovi ni tu ne zaostaju. IEM Katowice je tokom trajanja događaja posetilo 104.000 fanova. ESL One Frankfurt 2015 u Commerzbank Areni je gledalo 30.000 ljudi, a LCS Final NA 2015 u čuvenom Madison Square Garden je uživo gledalo 22.000 ljudi. I Kombank Arena će biti domaćin ovogodišnjeg CS:GO svetskog Šampionata, pa će se i Srbija upisati među najjače "tačke" svetske eSports scene.
Veliki eSports događaji se organizuju sve češće u sportskim halama i na stadionima, gde dolazi brojna publika da uživa u kvalitetnom igranju i navija za svoje favorite, ali i iskoristi priliku da ih upozna.
Jedna od najbogatijih kineskih korporacija, Alibaba Group, nedavno je krenula sa ulaganjem u eSports, i jedna od prvih faza te velike investicije jeste i izgradnja specijalizovanih eSports stadiona koji će u potpunosti biti prilagođeni organizaciji eSports događaja.
Poznati ljudi iz sveta tradicionalnih medija sve više pronalaze svoje novo radno mesto u eSports svetu, gde vide budućnost i veliku priliku za razvoj. Poslednji takav primer je bivši direktor Fox Sports, koji je postao novi izvršni direktor Blizzardovog eSports odeljenja.
Tržište eSports je najbrže rastuća industrija zabave sa velikim prostorom za dalji razvoj i napredak, jer pred sobom ima budućnost i stabilnu veliku publiku, generacije koje odrastaju gledajući neke druge idole. Sledeći korak je približavanje eSports događaja tradicionalnim medijima i široj publici.
Jesmo li uspeli da vas zainteresujemo? ;)
Ne zaboravite da posetite KlanRUR sajt i forum, gde ćete čitati o svim gejmerskim temama! Pratite nas na Facebooku, Twitteru i Instagramu..
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.