Povodom prvoaprilske šale Wargaminga tražili smo ruske okrugle tenkove iz Drugog svetskog rata i našli zaista najbizarnije vozilo osmišljeno u tom dobu.
Imamo za vas posebno izdanje World of Tanks Istorijskog Kutka!Povodom prvoaprilske šale Wargaminga tražili smo ruske okrugle tenkove iz Drugog svetskog rata i našli zaista najbizarnije vozilo osmišljeno u tom dobu.
Pa da pogledamo to čudo od ideje Sovjetskog Saveza tokom Drugog svetskog rata - loptaste tenkove. Dame i gospodo, predstavljam vam:
Protivotenk
Osmislio ga je, a potom i zaista predložio u martu 1942. godine vrhovnoj komandi Crvene Armije, gospodin L. P. Mokruzov.
Mokruzov je radio kao glavni inženjer u fabrici “Crvena Zastava” u Harkovu, pre nego što je prebačen u drugu fabriku u istom gradu. Pre rata, studirao je na Harkovskom politehničkom institutu. Studije je uspešno završio 1934. i dobio je inženjersku diplomu. Dok je dizajnirao Protivotenk, bio je u Molotovu (današnji Perm), u Gulagu, gde je boravio zbog pronevere (finansijske zloupotrebe).
Vozilo je dizajnirano da bude teška napadačka mašinerija, specijalno napravljena da uništava neprijateljske tenkove, bunkere, uporišta i da - zajedno sa regularnim trupama -– probija front i napada važne i osetljive mete iza prvih linija (artiljerija, mesta lansiranja V2 raketa i slično). Razlog neuobičajenog sfernog oblika jeste taj da uz takav dizajn oklopa, tenk je gotovo nemoguće probiti, a naravno zauzvrat Protivotenk bi uništavao nemačke tenkove “k’o od šale”.
Naoružanje koje je nosio bilo je masivno! Četiri topa, od kojih su dva 155-milimetarskog kalibra, osam mitraljeza i dva protivavionska mitraljeza. Glavna prednost vozila jeste ta da ima odličnu mobilnost, za svoju veličinu.
Pogledajte kako je tenk izgledao kao projekat:
Izvor: Promo/KlanRUR/WorldOfTanksStatistika tenka je sledeća:
- Prečnik: 10 metara
- Težina: 500 tona
- Oklop: 200-250 milimetara, sastojan od tri dela, a svaki deo od više ploča
- Motor: 2.000 konjskih snaga i
- Maksimalna brzina: 90 km/h
Zvuči masivno? Evo kako bi on izgledao pored Mausa, nemačkog superteškog projekta, a ujedno i tier X nemačkog teškog tenka:
Izvor: Promo/KlanRUR/WorldOfTanksDa bi se vozilo kretalo, bila bi potrebna dva motora od po hiljadu konjskih snaga sa vodenim hlađenjem, koja bi bila ugrađena u sredini, a pored njih zahtevao se i treći, manji motor koji bi pokretao generator. Generator služi za pokretanje malih motora, koji bi okretali točkove i pokretali gusenice.
Što se tiče posade, sastojala se od osam članova. Vozač, mehaničar, četiri nišandžije i dvojica nišandžija glavnih topova (gorepomenutih, od 155 milimetara). Primetimo da fali komandir, što znači da je verovatno neko od ovih članova posade ujedno vrši i tu funkciju.
Skoro nepotrebno je napomenuti da je ovaj projekat odbijen zbog nepraktičnosti, ali je svakako interesantan. A da nije unikatan, govori i činjenica da su Nemci napravili sopstveni okrugli tenk - kugelpanzer.
Pored ovog projekta, bizarnih ruskih projekata ima podosta, pa ćete biti u prilici da čitate i o njima, najavio je Aleksa „Beo“ Obradović, autor i ovog teksta. (recimo da ih pouzdano ima do 10). Naravno, ako vi želite ovako nešto da čitate, pa znate šta vam je činiti - komentari su vaši, ne štedite tastature i ekrane ;)
Ne zaboravite da posetite KlanRUR sajt i forum, gde ćete čitati o svim gejmerskim temama! Pratite nas na Facebooku, Twitteru i Instagramu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.