Duhovita atmosfera i prelepo dizajnirane lokacije glavna su odlika nove igre koja nas vraća u doba popularnosti point-and-click avantura.
Runaway 2: The Dream of the Turtle na velika vrata vraća na scenu pomalo zaboravljeni žanr point-and-click avantura, koji je bio najaktuelniji početkom devedesetih na legendarnim šesnaestobitnim mašinama kao što su Commodore Amiga i Atari ST, ali i PC 386. Budući da je ova vrsta igara u poslednje vreme zanemarena, verovatno postoji potreba za pojašnjenjem načina na koji se igra ovaj tip igara.
Lepota avanture
Način kretanja po trenutnoj lokaciji zavisi umnogome od položaja kamere i predviđenog prostora za kretanje, a na tom prostoru se nalaze razni objekti i predmeti koje možete koristiti za rešavanje zagonetki. Svaka lokacija ima različit mizanscen, ali svima im je zajedničko da su prelepo nacrtane. Kažemo nacrtane jer one to upravo i jesu - 2D piktoreskne razglednice prelepih izmišljenih mesta na planeti, na kojima se kreću prelepo 3D renderovani likovi. Tom procesu Runaway duguje svoju veličanstvenu lepotu, ali moramo reći da su i „prastare“ point-and-click avanture bile raskošne i grafički napredne za svoje vreme.
Od štrebera do surfera
Runaway 2: The Dream of the Turtle je u stvari nastavak igre koja se zvala prosto Runaway, a njena priča počinje tamo gde se prethodna završava. Sumirajući prethodni nastavak, podsetićemo da se radnja odvija oko centralne figure u liku Brian Basco-a, marljivog studenta fizike koji se sve više uvlači u misteriju kad za Ginu Timmins, devojku u koju je zaljubljen, počinje da se interesuje mafija. Od tad Brian je malo promenio imidž i sada više ne izgleda kao štreber sa cvikerima, već je u surferskom fazonu. Brian je tako promenio i adresu, i sad mu pošta dolazi u senku palme na Havajima. Igra počinje krajnje uzbudljivo i stavlja vas u padajući hidroavion iz koga Gina pokušava da iskoči dok se bori sa nepoznatim muškarcem. Brian, to jest vi, budi se u olupini, preživevši pad, ali primećuje da nedostaje pilot Otto, kočoperni starac, i tu počinje avantura. Prvi zadatak vam je da nađete Ginu koja je aterirala u jezero.Rešavanje misterije
Zadaci u igri nisu preterano teški, ali smeta i to što ponekad nisu ni logični. Igra je čini se prilagođena tinejdžerskom uzrastu, pa je prema tome prilagođen i nivo težine. Neke zadatke je nemoguće rešiti bez prethodnog rešavanja nekih drugih, pa je tako imperativ da se zagonetke rešavaju određenim redom. Ponekad je upotreba predmeta uslovljena prethodnim pokušajem pogrešne upotrebe, kao u slučaju automatskog kučeta, koje je potrebno prethodno pokušati napuniti vodom pa tek onda, za njega predviđenim, viskijem. Određene lokacije zahtevaju da se reši čitav spektar problema pre nego što omogućavaju dalji prolaz, a pojedine zagonetke morate preskočiti pa se kasnije vratiti na njih, dok ćete nekoliko mozgalica okončati višestrukim pokušajima da nekoga naterate na neku radnju.Runaway 2: The Dream of the Turtle je dostojan naslednik velikih prethodnika na polju ove vrste avantura, mada i ovo izdanje pati od određenih „bolesti“, a najveće su uslovljene čisto tehničkom greškom. Naime, Pendulo, izdavač ovog naslova, originalnu igru je razvio na španskom jeziku, pa je tako igra prevedena doslovno na engleski, i time je izgubila veći deo humora koji je krasi, ali je postala bogatija za čitav niz nebuloznih rečenica koje komplikuju igru. Ipak, ljubitelji avantura će sigurno raširenih ruku dočekati ovu igru, a oni koji se nisu susretali sa ovakvom vrstom igara imaju u pojavi Runaway 2: The Dream of the Turtle odličan izgovor da počnu sa „avanturisanjem“.
Hardverski zahtevi:
Pentium IV 1,6 GHz ili AMD ekvivalent
128 MB RAM
DirectX 9 grafička karta 32 MB
2,5 GB HDD
(COM&GSM/MONDO)