Tesla kao Pera Kojot: Pogledajte trenutak kada je autopilot udario u zid na kojem je bila slika puta | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tesla kao Pera Kojot: Pogledajte trenutak kada je autopilot udario u zid na kojem je bila slika puta

Autor Ilija Baošić

Kako se Tesla senzori porede sa LiDAR sistemom? Ne baš najbolje.

 Tesla udara u zid sa slikom puta Izvor: YouTube / Mark Rober

Tehnologija autopilota u automobilima je nešto na čemu proizvođači neumorno rade. Pristupi su razni, a Mark Rober, popularni američki YouTuber i inženjer, želeo je da sazna kako se sistem senzora u Tesla automobilu poredi sa LiDAR sistemom. U svojim eksperimentima, Rober je otišao toliko daleko da je zakucao Tesla Model Y u zid na kojem je bila slika puta, a sve kako bi pokazao nesavršenosti patentiranog seta senzora ove kompanije.

Odavno je poznato da se kompanija Tesla aktivno oslobađa "suvišnih" senzora u svojim električnim automobilima, neprestano ponavljajući da su ljudske oči i mozak dovoljni za procenu situacije na putu. Trenutno, Tesla-ini sistemi aktivne pomoću u vožnji prvenstveno se oslanjaju na podatke iz niza kamera ugrađenih u vozilo. Oprezniji proizvođači automobila, međutim, radije dodaju barem ultrazvučne senzore, ali se tehnologija optičkog radara (LiDAR), koji prepoznaje prepreke čak i u lošim uslovima vidljivosti, u industriji smatra daleko boljim rešenjem.

 Tesla udara u lutku Izvor: YouTube / Mark Rober

Bloger Mark Rober uporedio je performanse autopilot sistema opremljenih LiDAR-om i onih koji se oslanjaju isključivo na kamere. U prvom slučaju testiran je prototip baziran na Lexus krosoveru sa dodatnom opremom, uključujući LiDAR. Sa druge strane, standardni sistem Tesla Model Y vozila testiran je u istim uslovima. Nakon serije eksperimenata, ispostavilo se da Tesla nije uspela da detektuje lutku pešaka u gustoj magli ili snažnom pljusku.

Pored toga, Tesla Model Y nije prošao glavni test, koji je zahtevao najtemeljitiju pripremu. Rober je bukvalno blokirao put zidom presvučenim foto tapetom, koja je iz vozačeve perspektive stvarala iluziju slobodnog puta.

Zapanjujuće, ova scena, kao iz crtanog filma sa Pticom Trkačicom i Perom Kojotom, uspela je da prevari sistem Tesla Autopilota. Umesto da uspori, automobil je punom brzinom udario u prepreku, ne uočivši trik. Nasuprot tome, prototip opremljen LiDAR-om zaustavio se ispred ove "nevidljive prepreke", prepoznajući je kao pravi objekat na putu.

Pogledajte:

Tesla autopilot udara u zid
Izvor: YouTube / Mark Rober

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nik

A da testira kako bi čovek prošao.. u kom procentu bi vozač primetio i stao..

Darko

@Nik Ako ima dva grama mozga i da nije pod dejstvom opijata i alkohola, stao bi. LIDAR sistem je odlična stvar ali je u pitanju laserski sistem. Ne shvatam zašto se ne koristi sonar. Klasični sistem sonara je siguran 1000%. Kamera i oči gube vrednost u magli, dimu i kad su jake padavine. Sonar je tu nepogrešiv. Ako valja podmornicama, valjao bi i na automobilima. Pored LIDAR sistema trebalo bi ugrađivati i sonar.

Mrcela

@Nik Covek u pravu 100%. 98% vozaca ne bi ni primetilo. Ja sam ovo vec pisao ranije, svi ti sistemi popur R.a.d.a.r.-a, nisu dovoljno precizni. Ovo je izuzetno kompleksna tema i ljudi kori rade na tome i sami znaju da je to skoro pa vrsta carolije i da ne moze da se napravi tako ako ljudi misle. Inzenjeri tih sistema znaju da se vrte u mraku, ali tako je kako je, izuzetno je kompleksno. Velika problematika je sto se ne smes igrati sa ljudima, recimo moraju se praviti veliki ustupci prilikom skeniranja, jer recimo da skener oseti neku prepreku i da naglo nabode na kocnicu, a u vozilu malo dete, ljudi bi podigli paniku, razapeli bi ih. U takvim situacijama mora se praviti veliki treshold, odnosno na milion parametara mora se odabrati prioritet, a i tada se gleda da li bas mora recimo da se nabode na kocnicu; bukvalno se bira manje zlo. Recimo leti ptica ka vozilu, kamera detektruje pticu, ali u 2D, ako je i neka grana iza, to onda vise nije ptica, nego algoritmu to vec moze da izgleda koa nesto drugo, recimo lopata (cisto primer uzimam), takodje razni senzori mogu da dobiju pogresnu sliku iz zbog cestica prasine (tako da to vise nije ptica za algoritam). Stvari su izuzetno kompleksne i niko ne moze da garantuje 100%. Sta se radi u takvim uslovima? Pa, na uputstvu se napise da je ipak neophodno da vozac druzi ruke na volanu i da prati saobracaj, a u marketingu se napise da je to vozilo koje vas samo vozi i zakon je zadovoljen; marketing radi svoje.