Bivši radnik kompanije Tesla nije ubeđen u spremnost Autopilot pomoći u vožnji.
Lukaš Krupski, bivši radnik kompanije Tesla u Norveškoj i uzbunjivač, izrazio je sumnju u etičke prakse giganta u vezi sa softverskim paketima za pomoć u toku vožnje. U intervjuu za BBC, Lukaš je rekao da ga brine spremnost kompanijinog softvera i hardvera zaduženih za autonomnu vožnju.
"Ne mislim da je hardver, a ni softver spreman", rekao je Krupski u intervjuu. "To nas sve pogađa jer smo, u suštini, eksperimenti na javnim putevima. Dakle, čak i ako nemate Tesla automobil, vaša deca i dalje hodaju po trotoaru".
Nakon što je otpušten iz kompanije Ilona Maska, Krupski je sa sobom poneo oko 100 GB internih podataka, među kojima i žalbe korisnika o "fantomskom kočenju" i takozvanom "Full Self Driving" softverskom paketu.
Uzbunjivač je ove podatke u maju predao nemačkom listu Handelsblatt, navodeći da je pronašao dokaze koji sugerišu da kompanija Tesla nije pratila protokole u vezi bezbednosti autonomne vožnje, uz tvrdnju da su nadređeni ignorisali njegovo izražavanje zabrinutosti.
Kompanija Tesla tvrdi da je njen softver za autonomnu vožnju, nazvan Autopilot, u proseku doživljavao saobraćajnu nesreću u kojoj se aktivirao vazdušni jastuk na svakih 8 miliona pređenih kilometara, a da je taj broj za Tesla automobile koji ga nisu koristili 2,4 miliona pređenih kilometara. Ipak, ova tvrdnja još uvek nije nezavisno potvrđena.
Krupski tvrdi da je otpušten iz kompanije nakon što fotografisao nebezbedne uslove za rad u Tesla fabrici, uključujući pokretni sto sa maksimalnom nosivošću od 500 kilograma, koji se koristio za držanje automobilskih baterija koje prelaze taj težinski limit. Kako tvrdi, šefovi su mu rekli da je fotografisanje unutar fabrike zabranjeno, te da je prekršio politiku kompanije.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.