Tesla Autopilot nije bezbedan za korišćenje, tvrdi uzbunjivač | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tesla Autopilot nije bezbedan za korišćenje, tvrdi uzbunjivač

Autor Ilija Baošić

Bivši radnik kompanije Tesla nije ubeđen u spremnost Autopilot pomoći u vožnji.

 Tesla Model 3 11.jpg Izvor: Tesla

Lukaš Krupski, bivši radnik kompanije Tesla u Norveškoj i uzbunjivač, izrazio je sumnju u etičke prakse giganta u vezi sa softverskim paketima za pomoć u toku vožnje. U intervjuu za BBC, Lukaš je rekao da ga brine spremnost kompanijinog softvera i hardvera zaduženih za autonomnu vožnju.

"Ne mislim da je hardver, a ni softver spreman", rekao je Krupski u intervjuu. "To nas sve pogađa jer smo, u suštini, eksperimenti na javnim putevima. Dakle, čak i ako nemate Tesla automobil, vaša deca i dalje hodaju po trotoaru".

Nakon što je otpušten iz kompanije Ilona Maska, Krupski je sa sobom poneo oko 100 GB internih podataka, među kojima i žalbe korisnika o "fantomskom kočenju" i takozvanom "Full Self Driving" softverskom paketu.

Uzbunjivač je ove podatke u maju predao nemačkom listu Handelsblatt, navodeći da je pronašao dokaze koji sugerišu da kompanija Tesla nije pratila protokole u vezi bezbednosti autonomne vožnje, uz tvrdnju da su nadređeni ignorisali njegovo izražavanje zabrinutosti.

Kompanija Tesla tvrdi da je njen softver za autonomnu vožnju, nazvan Autopilot, u proseku doživljavao saobraćajnu nesreću u kojoj se aktivirao vazdušni jastuk na svakih 8 miliona pređenih kilometara, a da je taj broj za Tesla automobile koji ga nisu koristili 2,4 miliona pređenih kilometara. Ipak, ova tvrdnja još uvek nije nezavisno potvrđena.

Krupski tvrdi da je otpušten iz kompanije nakon što fotografisao nebezbedne uslove za rad u Tesla fabrici, uključujući pokretni sto sa maksimalnom nosivošću od 500 kilograma, koji se koristio za držanje automobilskih baterija koje prelaze taj težinski limit. Kako tvrdi, šefovi su mu rekli da je fotografisanje unutar fabrike zabranjeno, te da je prekršio politiku kompanije.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:07
Tesla Cybertruck – "Prva" off-road vožnja
Izvor: Twitter / @DimaZeniuk
Izvor: Twitter / @DimaZeniuk

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 5

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

bole

lupetanje...naravno da nije siguran,automobil kao prevozno sredstvo nije bio siguran kad je poceo da se koristi, ni za vozace ni za pesake.dovoljno siguran da bude eksperiment to je poenta...

Mrcela

Naravno da nije, jer nije moguce dodati sve mogucnosti i prepreke. Dosta se pozurilo sa tim. Bezbednos ce se dosta pojacati kada sva vozila budu razmenjivala podatke izmedju sebe, to ce biti vec nesto drugo, do tada to je sve lutrija.