SAD otvaraju istragu o sistemu autopilota u Teslinim vozilima.
Američki regulatori za bezbednost vozila saopštili su 16. avgusta da su otvorili zvaničnu bezbednosnu istragu o Tesla Motors sistemu autopilota za podršku vozačima nakon niza saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala i vozila hitne pomoći.
Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) saopštila je da je od januara 2018. identifikovala 11 udesa u kojima su Tesla modeli automobila bili odgovorni za udese u kojima je učestvovalo još jedno ili više vozila.
Dodali su da je u tim saobraćajnim nesrećama 17 lica povređeno, a jedno je smrtno stradalo.
Prema saopštenju NHTSA, od toga su se četiri udesa dogodila ove godine, od kojih je poslednji bio prošlog meseca u San Dijegu, nakon čega je pokrenuta preliminarna procenu autopilota u modelima Y, X, S i 3 proizvedenim u periodu 2014-2021. godine.
Istraga obuhvata oko 765.000 Tesla vozila isključivo u Sjedinjenim Državama.
Kako se dodaje, istraga će se fokusirati na "procenu tehnologije i metode koje se koriste za nadzor, pomoć i vozačevo angažovanje u dinamičkom procesu vožnje tokom rada autopilota".
Autopilot, koji izvršava neke radnje umesto vozača omogućavajući im da u dužem periodu drže ruke dalje od volana, bio je uključen u najmanje tri Tesla vozila koja su učestvovala u fatalnim američkim saobraćajnim nesrećama od 2016. godine, saopštila je Nacionalna bezbednosna služba za saobraćaj (NTSB). NTSB je kritikovala nedostatak sistemske zaštite u Tesla autopilotu.
NHTSA je u junu objavila da je uputila timove da ispitaju 30 udesa u kojima su učestvovali Tesla automobili od 2016. godine, a u kojima je bilo 10 smrtnih ishoda, zbog sumnje da su koristili napredni sistem pomoći vozaču.
Korisnici su se na društvenim mrežama nedavno osvrnuli i na softverski bag Tesla autopilota, koji pun, okrugao Mesec brka sa žutim svetlom semafora zbog čega konstantno usporava i ubrzava kretanje.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.