Obaranje cena električnih automobila moglo bi da se obije o glavu kineskim proizvođačima.
Kinesko tržište električnih vozila preplavljeno je startapovima koji, zbog relativno kratkog postojanja, još uvek nisu postigli povrat investicija i posluju sa gubicima. Ove godine, cenovni rat proizvođača električnih automobila, prema rečima Robina Zenga, može ozbiljno naštetiti ne samo učesnicima na tržištu, već i potrošačima.
Govoreći na Svetskom ekonomskom forumu u Daljenu, poznatom i kao Letnji Davos, šef kompanije CATL, najvećeg svetskog proizvođača baterija za električna vozila, pridružio se nizu kritika i upozorio da intenzivan rat cenama među proizvođačima može dovesti do štete po bezbednost putnika i profitabilnost.
"Konkurentnost u industriji električnih vozila treba da se bazira na tehnologiji, dugoročnoj vrednosti, održivosti, kao i bezbednosti i pouzdanosti", kaže Robin Zeng, a prenosi SCMP.
CATL kontroliše preko 37% globalnog tržišta trakcionih baterija, a s obzirom da su one najskuplji deo električnih vozila, prvi čovek kompanije ima veoma dobar uvid u procese na svetskom tržištu.
Ipak, Zeng je samo još jedan u nizu poslovnih lidera koji su kritikovali nemilosrdnu konkurenciju u industriji električnih automobila, jednoj od najsvetlijih tačaka kineske ekonomije. Postoji velika zabrinutost da bi stalna sniženja cena mogla predstavljati zamku čak i za kompanije poput BYD-a, najvećeg proizvođača električnih vozila na svetu.
BYD je u februaru 2024. podlegao "provokaciji" kompanije Tesla i smanjio cene svojih električnih vozila između 5 i 20 odsto, u zavisnosti od modela. Od tada su cene 50 modela električnih automobila različitih brendova na kineskom tržištu pale u proseku za 10%, prema predstavnicima Goldman Sachs-a.
Zapravo, Goldman Sachs prognozira da bi, u slučaju da BYD smanji cene svakog modela u svojoj ponudi za još 10.300 juana, 1.418 dolara, ukupna profitabilnost čitave kineske industrije električnih vozila postala negativna u 2024. godini.
David Šu Dakvan, predsednik kompanije Bosch China, rekao je prošle nedelje da cenovni rat neće samo povrediti profitabilnost kineskih proizvođača, već će i umanjiti ugled Kine kao globalnog lidera u industriji.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.