Kineska industrija električnih automobila na ivici pucanja - nešto mora da se menja | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kineska industrija električnih automobila na ivici pucanja - nešto mora da se menja

Autor Dejan Komazec

Obaranje cena električnih automobila moglo bi da se obije o glavu kineskim proizvođačima.

 BYD Seal U DM-i _ plug-in hibrid SUV _ Foto BYD (1).jpg Izvor: BYD

Kinesko tržište električnih vozila preplavljeno je startapovima koji, zbog relativno kratkog postojanja, još uvek nisu postigli povrat investicija i posluju sa gubicima. Ove godine, cenovni rat proizvođača električnih automobila, prema rečima Robina Zenga, može ozbiljno naštetiti ne samo učesnicima na tržištu, već i potrošačima.

Govoreći na Svetskom ekonomskom forumu u Daljenu, poznatom i kao Letnji Davos, šef kompanije CATL, najvećeg svetskog proizvođača baterija za električna vozila, pridružio se nizu kritika i upozorio da intenzivan rat cenama među proizvođačima može dovesti do štete po bezbednost putnika i profitabilnost.

 Denza Z9GT _ Foto Wikimedia JustAnotherCarDesigner Public domain (1).jpg
Denza Z9GT
Izvor: Wikimedia / JustAnotherCarDesigner / Public domain

"Konkurentnost u industriji električnih vozila treba da se bazira na tehnologiji, dugoročnoj vrednosti, održivosti, kao i bezbednosti i pouzdanosti", kaže Robin Zeng, a prenosi SCMP.

CATL kontroliše preko 37% globalnog tržišta trakcionih baterija, a s obzirom da su one najskuplji deo električnih vozila, prvi čovek kompanije ima veoma dobar uvid u procese na svetskom tržištu.

 BYD Blade baterije _ Foto BYD.jpg
BYD Blade baterije
Izvor: BYD

Ipak, Zeng je samo još jedan u nizu poslovnih lidera koji su kritikovali nemilosrdnu konkurenciju u industriji električnih automobila, jednoj od najsvetlijih tačaka kineske ekonomije. Postoji velika zabrinutost da bi stalna sniženja cena mogla predstavljati zamku čak i za kompanije poput BYD-a, najvećeg proizvođača električnih vozila na svetu.

BYD je u februaru 2024. podlegao "provokaciji" kompanije Tesla i smanjio cene svojih električnih vozila između 5 i 20 odsto, u zavisnosti od modela. Od tada su cene 50 modela električnih automobila različitih brendova na kineskom tržištu pale u proseku za 10%, prema predstavnicima Goldman Sachs-a.

Zapravo, Goldman Sachs prognozira da bi, u slučaju da BYD smanji cene svakog modela u svojoj ponudi za još 10.300 juana, 1.418 dolara, ukupna profitabilnost čitave kineske industrije električnih vozila postala negativna u 2024. godini.

David Šu Dakvan, predsednik kompanije Bosch China, rekao je prošle nedelje da cenovni rat neće samo povrediti profitabilnost kineskih proizvođača, već će i umanjiti ugled Kine kao globalnog lidera u industriji.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Trt

Ali kad Tesla snizi cene to je produktivno i odlican poslovni potez. Po ovom strucnjaku, vise zaradi preprodavac krompira na kvantasu, nego BYD. Od proizvoda koji na trzistu ima cenu od 50-60 hiljada oni kao proizvodjac zarade 2-3 hiljade? Strucnjak, nema sta.