Ispravna i nakon 1,6 miliona kilometara - Kinezi predstavili revolucionarnu bateriju za električne automobile | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ispravna i nakon 1,6 miliona kilometara - Kinezi predstavili revolucionarnu bateriju za električne automobile

Autor Ilija Baošić

Testovi pokazuju da ove baterije mogu izdržati više od 5000 ciklusa pre nego što njihovo zdravlje padne ispod 70%.

 Farasis Energy nova baterija Izvor: Farasis Energy

Na ASEAN konferenciji, događaju koji se prošle nedelje na Tajlandu okupio brojne aktere lanca snabdevanja za automobile, kineska kompanija Farasis Energy predstavila je novu bateriju za električna vozila. Novo rešenje obećava izuzetne karakteristike, od kojih se posebno izdvajaju otpornost na spoljašnje temperature i veliki broj ciklusa punjenja.

Nova baterija nudi mogućnost normalnog rada pri temperaturama između -30° C i 65° C, a može nastaviti da radi čak i kada njeno zdravlje, odnosno maksimalan kapacitet padne na 70% nakon nekoliko hiljada ciklusa punjenja.

Konkretno, pri testovima na temperaturi od 25° C, baterijska ćelija je nakon 2.500 ciklusa punjenja uspela da zadrži zdravlje iznad 70%. S druge strane, u znatno toplijim uslovima, odnosno pri temperaturi od 45° C, zdravlje baterije je bilo na istom nivou nakon 1.500 ciklusa punjenja.

 Farasis baterijski moduli Izvor: Farasis Energy

Štaviše, najnovija tehnologija sa polučvrstim elektrolitom može značajno poboljšati stabilnost na nivou materijala, što dovodi do neverovatno dugog veka trajanja baterije. Testovi sprovedeni u laboratoriji Farasis Energy, koji su oponašali normalne uslove, pokazali su da ove baterije mogu izdržati više od 5000 ciklusa.

Kako tvrde iz kompanije, sprovedeni testovi su ekvivalent vožnje od čak 1,6 miliona kilometara. Zaista neverovatna brojka zbog koje novo rešenje ima potencijal da nađe primenu ne samo u električnim automobilima, već i u komercijalnim vozilima, autobusima, kamionima, pa čak i električnim letelicama.

Ukoliko do sada niste čuli za Farasis Energy, važno je znati da ova obećanja ne dolaze od nepoznate startap kompanije. Kineska firma na tržištu baterija uspešno posluje već 27 godina. Zapravo, Farasis je prvi na svetu predstavio natrijum-jonsku bateriju za električna vozila.

Još uvek nije poznato kada ćemo novu bateriju videti u prvim električnim automobilima, ali ukoliko su obećanja tačna, ne bi trebalo da čekamo predugo.

DA LI STE VIDELI KAKO IZGLEDA PRVI SOLARNI KAMPER NA SVETU?

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dovoljno je

Prava stvar, da traje ceo život čak i taksistima. Ja vozim svaki dan kuća-posao-kuća (35-40 km dnevno) i prelazim godišnje ispod 10.000 km, znači za 50 godina prelazim do pola miliona, što nije ni 10% mogućnosti ove baterije. Ali priznajem, vozio bi se još toliko uz mogućnost kućnog punjenja i još bolje solarnog, ali EDB i država su neozbiljni po tom pitanju. To su dve države, odnosno država u državi

Gandolf

@Dovoljno je Kakva bre prava stvar? Dokle god je potrebno elektrani da utroši goriva za proizvodnju struje i da ta kola pređu isto kilometara koliko ja naspem u rezerovar od toga nema ništa. Dokle god meni treba da na svakih 400km puta punim 70 minuta baterije od toga nema ništa. Dokle god, juče to slušam za Fijat i model E-panda, oni prave kola koja prelaze sa jednim punjenjem 200km! , od toga nema ništa! Pre će Mitrović da poleti zajedno sa vođom nego sto će ovi sa elekteo automobilima da nešto urade. A tek odlaganje tih baterija kad isteknu...pa to košta kao pola automobila. Zna li neko, ja znam, koliko košta da se elektro automobil slupan u sudaru u nemačkoj uništi? Meni dosta!