NATRIJUM-JONSKA BATERIJA ZA ELEKTRIČNE AUTOMOBILE: Gušća energija, brzo punjenje i poboljšana termička stabilnost | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NATRIJUM-JONSKA BATERIJA ZA ELEKTRIČNE AUTOMOBILE: Gušća energija, brzo punjenje i poboljšana termička stabilnost

Kinezi predstavili prvu generaciju natrijum-jonske baterije koja bi mogla da unapredi različite industrije.

  Izvor: SmartLife / CATL

Najveći kineski proizvođač baterija za električna vozila CATL zvanično je predstavio svoju novu generaciju natrijum-jonske baterije.

"Gustina energije novih natrijum-jonskih baterija može da dostigne do 160 Wh/kg, a mogu da se napune za 15 minuta do 80 odsto na sobnoj temperaturi", rekao je Robin Čeng, predsednik kompanije na onlajn brifingu održanom krajem jula.

Možda će vas zanimati

Baterija ima prednosti brzog punjenja, odličnu termičku stabilnost, iste takve performanse na niskoj temperaturi i efikasnosti visoke integracije, što je stavlja u posebnu kategoriju baterija, koje danas još uvek nisu masovno iskorišćene.

Huang Čisen, zamenik šefa istraživačkog instituta CATL kompanije izjavio je da se baterija dobro pokazala u skladištenju energije i raznim scenarijima transporta, posebno u regionima sa izuzetno niskim temperaturama.

Planirano je uspostavljanje lanca snabdevanja za novu tehnologiju 2023. godine, do kada će baterija biti testirana i sa proizvođačima automobila. Trenutno CATL radi na pratećim tehnologijama i rešenjima, koja bi omogućila integrisanje ćelija ovih baterija direktno u šasiju automobila, kako bi se omogućilo duže putovanje po jednom punjenju.

CATL kompanija takmiči se sa LG Chem i Panasonic kompanijama u domenu istraživanja i proizvodnje baterija naredne generacije, koja bi trebalo da značajno unapredi autonomiju električnih automobila. Trenutno na novoj vrsti baterija radi preko 5.000 kineskih stručnjaka.

Trenutno, većina proizvođača električnih vozila ugrađuje baterije u električne automobile na njihovom zadnjem delu. CATL usavršava mogućnosti prilagođavanja baterija za ugradnju i sa donje strane, celom širinom vozila i u tome ima pomoć drugih kineskih i internacionalnih kompanija zainteresovanih za iskorišćenje ovih inovacija u svojim budućim proizvodima.

CATL Sodium-Ion Battery VIDEO
Izvor: CATL Official

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 8

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

DDR-ovac

@123. Beograd sada troši u proseku cca 30 GWč/dan električne energije. Za pogon svih automobila nam treba još 10 GWč/dan, treba nakopati dovoljno uglja! Dalje, specifični kapacitet baterija je reda veličine 100 Wč/kg, a energetska vrednost benzina 12 kWč/kg. To je 2 reda veličine razlike, što diže ukupnu masu el. vozila i potrošnju energije... Električni autobus cuga oko 250 kg lignita na 100 km, svedeno na nivo elektrane, a gasni autobus oko 50 kg metana, primera radi.

Accipiter

@DDR-ovac Tako je slazem se sa racunicom. Ovaj sve se zasniva na besmislicama

@koska

@DDR-ovac A solari i vetroparkovi? Buducnost je to... Treba podrska za ustedu dugorocno gledano