AUTO KOMPANIJE LOBIRAJU PROTIV ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Tiho pritiskaju koga treba da se uspori elektrifikacija | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AUTO KOMPANIJE LOBIRAJU PROTIV ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Tiho pritiskaju koga treba da se uspori elektrifikacija

Nisu svi proizvođači automobila srećni zbog toga što se industrija kreće ka potpuno električnim modelima i čak ne žele da to bude u bliskoj budućnosti.

 Izvor: Getty Images/ Scott Olson

Tržište električnih automobila je usporilo i ne razvija se dovoljnom brzinom da bi ga prihvatio što veći broj sadašnjih i budućih vozača.

Sa 2025. godine većina proizvođača pomera granicu za značajnije uvođenje električnih automobila u svoju ponudu do 2030. godine, a neki i nakon toga.

Možda će vas zanimati

Problem su i regulative u većini zemalja i još uvek nedovoljno razvijena infrastruktura, posebno u domenu punjača na javnim mestima i autoputevima, ali se u poslednje vreme sve češće čuje i da velike kompanije lobiraju protiv ubrzavanja prihvatanja elektrifikacije automobila.

Administracija aktuelnog američkog predsednika Džoa Bajdena uložiće milijarde dolara u narednom periodu baš u razvoj električnih automobila, ali kompaniji Toyota i još nekim to ne odgovara. Izvršni direktori ove kompanije sastali su se sa predstavnicima kongresa kako bi lobirali protiv ove situacije, koja toj i još nekim kompanijama ne ide u koristi.

Do ovih informacija došao je američki list The New York Times, koji je objasnio da su u japanskoj kompaniji tvrdili da su hibridi, poput modela Prius i drugi automobili sa mešovitim načinom pogona i pogonom na vodonik sasvim dovoljni u ovom trenutku.

Osim u SAD Toyota je stala na stranu protiv EV (električnih) zakona i regulativa i u matičnoj zemlji, Japanu, ali i u Indiji.

Ovo je čudan sled događaja za Toyota kompaniju, jer je među prvima, još 1997. godine izdala model Toyota Prius, piše The Verge, koji je utabao put čak i budućim Tesla modelima, da bi danas iza kulisa vodila bitku za usporavanje prihvatanja električnih automobila. Pritom, japanski proizvođač je najavio da će do 2025. godine izbaciti 75 novih modela automobila, uključujući električne, modele sa pogonom na vodonik i klasično gorivo u samostalnoj ili mešovitoj pogonskoj izvedbi.

Toyota poslednjih godina zaostaje za konkurentima kakvi su Nissan, General Motors ili Volkswagen u domenu potpuno električnih automobila, koje pomenute kompanije prave i prodaju već godinama unazad i što je najvažnije - imaju plan da u potpunosti zamene automobile na klasično gorivo električnim.

Najviše pozicionirani izvršni direktori Toyota kompanije, uključujući japanskog milijardera Akioa Tojodu, smatraju da je sve oko električnih automobila više prenaduvana priča, nego realna potreba. Toyota je u pravu da su hibridna vozila izuzetno važna i da i ona moraju biti uzeta u obzir kao vozila koja manje zagađuju, posebno tokom gradske vožnje u prostorima gde su punjači dostupni, ali to ne sme biti na uštrb ubrzanog razvoja potpuno električnih automobila, jer automobili i drumski saobraćaj jesu jedni od najvećih zagađivača u svakom smislu.

Toyota Prius i slični modelu su važan međukorak od običnih, tradicionalnih ka električnim automobilima, ali taj korak je Toyota odavno napravila i vreme je da se iskorači dalje i u potpunosti ka električnim automobilima.

Šta vi mislite o ovoj priči i električnim automobilima uopšte?

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo

Komentari 10

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zak

Nikako mi nije jasno zašto proizvođači automobila u periodu prelaza na električni pogon kao alternativu masovno ne koriste tečni naftni gas. Nisam stručnjak, ali pretpostavljam da bi tim energentom jedan period lakše zadovoljavali stroge eko norme sa TNG nego sa dizelom i benzinom. Tečnog naftnog gasa ima još u izobilju, cijenom je, za sad, pristupačan, a i infrastruktura postoji.

dizna

Dizel je alternativa svim alternativama. Rikne proizvodnja struje, riknuće i svi auti na struju.Dok je nafte biće života. Pogledajte sve te kamione i radne mašine. Ta kategorija bez ditela je ništa.

Komunista iz Severne Koreje

Uvesti takse i akcize bar 400eur godisnje i zabraniti kola da se voze svaki drugi dan. Ko hoce dizel benzin litar 400din a ko ima elektro akciza 1000 posto plus taksa godisnja 400eur. I uvesti obavezan bicikl svakom i pedometar ko napravi manje od 10km peske dnevno mandatna kazna od 5000din.

Najnovije

Uređaji

Testovi