Po jedan Xiaomi SU7 svakih 76 sekundi: Kako izgleda proizvodnja najpoželjnijeg kineskog elektromobila? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Po jedan Xiaomi SU7 svakih 76 sekundi: Kako izgleda proizvodnja najpoželjnijeg kineskog elektromobila?

Autor Miloš B. Jovanović

Za tako visok tempo proizvodnje zaslužni su roboti, automatizovana proizvodna linija i napredne pametne tehnologije, koji bi u naredne tri godine trebalo da proizvedu 900.000 automobila

 Xiaomi SU7 - proizvodnja _ Foto YouTube DiscoverChinaAuto.jpg Izvor: YouTube / DiscoverChinaAuto

Najnoviji hit u svetu električnih automobila – Xiaomi SU7, na trakama Super Factory fabrike proizvodi samo 20 radnika, kojima pomaže više od 700 industrijskih robota.

Nova fabrika u Pekingu u stanju je da proizvede 40 automobila na sat vremena. A kada bude proradila punim kapacitetom, Xiaomi SU7 će se, umesto sadašnih 90, sa proizvodnih traka silaziti na svakih 76 sekundi, saopštio je osnivač i izvršni direktor Xiaomi-ja Lei Đun.

Za tako visok tempo proizvodnje zaslužni su automatizovana proizvodna linija i napredne pametne tehnologije. U fabrici radi više od 700 industrijskih robota koji obavljaju različite zadatke kao što su instalacija, kontrola i transport.

Stotine robota i 20 radnika

Kao što smo već spomenuli, na proizvodnji u fabrici angažovano je samo 20 zaposlenih, dok sav glavni posao obavljaju roboti. Radnici se oslanjaju na osam robotskih ruku po radnoj stanici, odnosno po četiri sa svake strane automobila.

Od momenta kada robot preuzime sve delove, pa do njegovog pričvršćivanja na karoseriju, prođe manje od 30 sekundi – što je duplo brže od tradicionalnih automobilskih kompanija, tvrdi Xiaomi. Kineski proizvođač tvrdi da je takav način proizvodnje čak tri puta efikasnija od korišćenja radnika operatera.

Vreme potrebno za obavljanje određenih faza proizvodnje takođe je skraćeno. Tako, na primer, sistem instaliran u lakirnici je, zahvaljujući fleksibilnoj tehnici sortiranja boja i upotrebi robota, proces farbanja skratio za 25 odsto.

Robotske ruke su programirane za ugradnju vrata, instaliranje stakala i panoramskog krova. Za taj zahvat im je, od momenta preuzimanja delova do njihovog spajanja za karoseriju, potrebno samo 30 sekundi. Xiaomi se hvali time da je to duplo brže, nego kod "tradicionalnih" proizvođača. (Kako sve to izgleda u praksi pogledajte u videu na kraju teksta.)

900.000 za tri godine

Električni automobil Xiaomi SU7 zvanično je predstavljen 28. marta, dok su u Evropi prvi imali priliku da ga vide posetioci februarskog MWC sajma u Barseloni.

Xiaomi je sebi postavio prodajni cilj od 100.000 automobila u prvoj godini proizvodnje, što će sudeći i izuzetno velikom interesovanju i biti realizovano. Međutim, interesovanje kupaca i rezervisanje modela od njegovog predstavljanja ne prestaju.

Trenutni proizvodni kapacitet pekinške fabrike iznosi 150.000 vozila godišnje, ali će se on 2025. povećati na 300.000 jedinica. Povećanje proizvodnje bi trebalo da dovede i do drugog zacrtanog cilja – proizvodnje 900.000 automobila u naredne tri godine.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:43
Jedan Xiaomi SU7 proizvede se svakih 76 sekundi – Xiaomi Super Factory, Peking
Izvor: YouTube / DiscoverChinaAuto
Izvor: YouTube / DiscoverChinaAuto

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

CG

Svi elektricni kablovi na tom automobilu su aluminijumski, umjesto da su napravljeni od bakra. Svaki elektricar ce vam reci da su alumijumski kablovi smece. Auto je tek poceo da se prodaje, mogu misliti kakva (neprijatna) iznenadjenja tek ocekuju kupce.

beogradska seljačina

Čim vidim da šaltaju kadrove na 2s, prosto ne gledam dalje.

Dule

Nista tu nije pozitivno,ljudi da su pametni da bojkotuju sve te korporacije koje ne zaposljavaju ljude u velikom broju.