VOZ NA ZELENI VODONIK: Mireo Plus H uštedeće 45.000 tona ugljen-dioksida tokom svog saobraćaja | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VOZ NA ZELENI VODONIK: Mireo Plus H uštedeće 45.000 tona ugljen-dioksida tokom svog saobraćaja

Novi model voza nazvan Mireo Plus H radi na vodonik, proizveden čistom energijom, a po sagorevanju ispušta samo vodenu paru i vodu.

 Siemens Mireo Plus H.jpg Izvor: Siemens

Nemački kompanija Siemens predstavila je motorni voz s pogonom na vodonik koji je razvijen s nemačkim železničkim operaterom Deutsche Bahn, s ciljem da prvi krene u saobraćaj 2024. godine u regionalnom prevozu.

Voz s posebnim vagonom za pogonsko gorivo - vodonik - trebalo bi da "zameni dizel-vozove u regionalnom transportu", navodi se u zvaničnom saopštenju.

Možda će vas zanimati

Korišćenje vodonika, gasnog goriva bez zagađujućih produkata, deo je projekta nemačke vlade koji želi i da "elektrifikuje 75 odsto železničke mreže do 2030. godine", rekao je Mihael Teurer, državni sekretar u Ministarstvu za digitalne tehnologije i transport.

Novi model voza nazvan Mireo Plus H radi na takozvani zeleni vodonik, proizveden čistom energijom, a po sagorevanju ispušta samo vodenu paru i vodu.

"Svaki isporučeni voz će uštedeti do 45.000 tona ugljen-dioksida tokom 30-godišnjeg životnog veka u poređenju sa odgovarajućim putovanjima automobilom", rekao je Majkl Peter, izvršni direktor firme Siemens Mobility.

Voz će, zavisno od konfiguracije, moći da pređe 800 do 1.000 kilometara, uz maksimalnu brzinu do 160 kilometara na sat. Pogledajte kako će izgledati voz na vodonik:

Deutsche Bahn je podržao razvoj stanica za snabdevanje koje mogu da rezervoar vodoničnog voza napune podjednako brzo kao i rezervoar šinobusa dizelom. Mireo Plus H će na probu prugama Baden-Virtemberga 2023. godine, a u redovan saobraćaj će 2024. između gradova Tibingen, Horb i Forchajm.

Tim programom Siemens pokušava da uhvati korak sa svojim francuskim konkurentom Alstom-om koji već prodaje putničke vozove na vodonik: 41 voz su naručile dve nemačke pokrajine, a probe su obavljene u Austriji, Holandiji, Poljskoj , Švedskoj i Francuskoj.

Alstom i kompanija Engie razvijaju jake teretne lokomotive koje pokreće gorinva ćelija na vodonik.

Ovaj voz pojavio se samo nekoliko dana nakon što smo am predstavili rendere naše lokomotive iz 1976. godine, sa kojim Mireo Plus H nema veze, naravno, ali je simbolika zanimljiva...

Pogledajte

04:00
Siemens Mireo Plus H voz VIDEO
Izvor: Siemens
Izvor: Siemens

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sasa

Vodonik je ekstremno opasno gorivo. Rizično područje je relativno velika površina oko vozila na pogon vodonikom što još više povećava opasnost. Pored toga, elektroliza troši mnogo struje, potrebna je i energija za destilaciju same vode na kojoj se vrši elektroliza. Nakon toga skladištenje vodonika zahteva skupe i relativno komplikovane sisteme. Ja sam definitivno za zelenu energiju na svetu ali mislim da smo tehnološki još uvek nedorasli tom izazovu jer je većina svetskih mozgova usmerena na proizvodnji boljih ekrana za glupe pametne telefone.

Nele

Znači moguće je, ako može voz, to jest lokomotiba, mogu i sva druga vozila. Mogla bi se sačuvati priroda kada bi dozvolili, ali to su posebni mozgovi

Mrčela

@Nele Naravno da može. Vodonik i Kiseonik daju reakciju, na molekularnom nivou, znači dešava se neka energija. Veliki problem su korporacije koje hoće da zarađuju. Takođe motori su ogroman problem i od prvog dana rade na isti, primitivan način. Ništa se nije promenilo. E, sad, sistem je tako napravljen, da pojedinci ne mogu da urade nista, jer nemaju mogućnosti, a ni finansija.