Akio Tojoda, predsednik najvećeg proizvođača automobila na svetu – Toyota proveo je dva dana vozeći auto po trkačkoj stazi Okayama u Japanu, da bi pokazao da nisu električni automobili jedino rešenje za budućnost.
Tojoda je vozio njihov najprodavaniji auto, model Corolla, opremljen novim motorom na vodonik koji funkcioniše skoro isto kao i tradicionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem na benzin ili dizel. Poenta ove vikend vožnje je bila da se prikaže verovanje ove kompanije da nije rešenje potpuno odustajanje od tradicionalnih motora, već da se smanji emisija štetnih gasova.
Budućnost nisu samo električni automobili
Predstavnici kompanije Toyota veruju da ćemo u budućnosti voziti nekoliko različitih tipova vozila: električna, vodonična i hibridna, kako bi se u narednim dekadama potpuno odustalo od vozila koja direktno zagađuju okolinu.
Ovo je veoma drugačiji pristup u odnosu na druge proizvođače kao što su General Motors, Jaguar Land Rover i Volvo koji planiraju potpuni prelazak na električna vozila za 20 godina. Tojoda je na konferenciji za štampu rekao da treba da razumemo da problem nisu motori sa unutrašnjim sagorevanjem, već štetni gasovi koji se prave u procesu. Pravljenje različitih rešenja je put kojim treba ići kako bi se zagađenje smanjilo.
Električna vozila ne mogu biti rešenje za ceo svet
Cela ideja vozila koja bi se pokretala na vodonik proizašla je iz predviđanja kompanije Toyota koja kažu da električna vozila ne mogu biti rešenje za sve regione sveta. I dok su ona odlična za Evropu, gde se baterije mogu puniti strujom koja se dobija iz obnovljivih izvora, druga rešenja poput vodoničnog pogona su bolja za druge regione.
Nova tehnologija koju je kompanija Toyota predstavila se razlikuje od njihovih postojećih vozila koji koriste vodonične ćelije. Dok vodonične ćelije koriste hemijsku reakciju između vodonika i kiseonika da naprave struju, koja pokreće motor, vodonični motor gori vodonik, baš kao benzin ili naftu, da bi dobio snagu za pokretanje točkova.
Male izmene na postojećim automobilima
Glavni inženjer kompanije Toyota, Naojaki Sakamoto kaže da tradicionalni motori moraju da budu promenjeni, ali ne previše. Potrebno je promeniti dovod goriva i sistem ubrizgavanja, kako bi mogli da rade na vodonik.
Spasavanje poslova za stotine hiljada ljudi
Na ovaj način ne samo da se pravi alternativno rešenje za električna vozila, već se i rešava problem stotine hiljada poslova za ljude koji prave delove za tradicionalne motore, koji će nestati ako auto industrija odluči da se potpuno prebaci na električna vozila, izjavio je Tojoda.
On je objasnio da je trka idealan pokazatelj kako se radi na novom motoru. Neime, kako je novi motor još u fazi razvoja, njegovo testiranje pod ekstremnim uslovima obezbeđuje veoma vredne informacije za inženjere.
Nije problem tehnologija, već infrastruktura
Kao i sa svim novih tehnologijama, najveći izazov nije napraviti vozilo sa alternativnim agregatom, već obezbediti adekvatnu infrastrukturu punjenja širom sveta. Ukoliko Toyota kao najveći proizvođač automobila reši da ide u ovom smetu, to će mnogo značiti za razvoj mreže punjača širom sveta, pa bi mnogi drugi proizvođači mogli da se priključe sa svojim automobilima, kreirajući održivu opciju za budućnost.
Problem nisu autobusi i kamioni, jer su njihove rute predvidive i moguće je organizovati manje mreže pumpi za njihove potrebe, problem su automobili, koji zarad razvoja ove tehnologije zahtevaju dobru infrastrukturu, a to je put kojim tek treba da se krene.
Proizvođači automobila "Rade na ugljeničnoj neutralnosti na različite načine, a mi želimo da prenesemo poruku da treba da postoje različite opcije", rekao je Tojoda.
Da napomenemo, Toyota je kompanija koja je nekoliko dana pre ovoga odbila da potpiše obećanje da če do 2040. Godine izbaciti vozila koja koriste fosilna goriva.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.