Kako se vrše merenja domaćih mobilnih mreža i gde je Srbija u odnosu na Evropu po brzini mobilnog interneta | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako se vrše merenja domaćih mobilnih mreža i gde je Srbija u odnosu na Evropu po brzini mobilnog interneta

Autor Marko Čavić Izvor Izvor Promo

Pitali ste se kako to Opensignal meri kvalitet domaćih mobilnih mreža, ali ste nam postavili i brojna druga pitanja na koja smo odgovorili u razgovoru sa predstavnikom Opensignal-a, nezavisne globalne kompanije za mobilnu analitiku.

  Izvor: SmartLife / Stefan Stojanović

Zahvaljujući prilici da obavimo intervju sa predstavnicima Opensignal kompanije imamo odgovore na gotovo sva pitanja koja smo pronašli u komentarima na objavljenu vest.

Nezavisno istraživanje ove kompanije pokazalo da A1 Srbija beleži najbolje rezultate u 6 od ukupno 7 kategorija prema kojima se meri nivo zadovoljstva korisnika pri upotrebi mobilnog interneta.

Možda će vas zanimati

U nastavku imate priliku da pročitate i naša pitanja i odgovore, koje je dao Robert Virzikovski, viši analitičar Opensignal, kao i kratak rezime onoga što je Opensignal kompanija i čime se bavi.

Koliko je ljudi iz Srbije učestvovalo u ovom istraživanju?

Za Izveštaj o iskustvu korišćenja mobilnih mreža u Srbiji, iz februara 2022. godine, period prikupljanja podataka je bio od 1. oktobra do 29. decembra 2021.

Ukupan broj korisničkih uređaja koje smo analizirali je iznosio 15.059, a tokom perioda od 90 dana izvršili smo ukupno 45.877.878 merenja.

 Robert Virzikovski, viši analitičar Opensignal Izvor: OpenSignal

Kako se tačno obavlja ovo istraživanje?

Naša merenja su zasnovana na realnom iskustvu korisnika prilikom svakodnevnog korišćenja mobilnog interneta .To rezultate naših merenja čini prilično tačnim i preciznim. Kombinujemo snagu tehnologije pametnih telefona sa analizom velikih količina podataka (Big Data) i rigoroznom naučnom analizom, kako bismo industriji bežičnih komunikacija ponudili sveobuhvatan i relevantan uvid u iskustva korišćenja mobilnih mreža.

Nezavisno istraživanje pokazalo je da A1 Srbija beleži najbolje rezultate u 6 od 7 kategorija prema kojima se meri nivo zadovoljstva korisnika pri upotrebi mobilnog interneta

Svakodnevno prikupljamo rezultate milijardi pojedinačnih merenja, izvršenih na preko 100 miliona uređaja širom sveta. Naš softver je instaliran u okviru naših sopstvenih, ali i partnerskih aplikacija. Partneri sa kojima sarađujemo su strateški odabrani kako bi pokrili najširi spektar korisnika, demografskih kategorija i uređaja.

Merenja radimo u više kategorija (ne samo brzine) putem automatskih testova, i testova koje iniciraju sami korisnici.

Merimo realno end-to-end korisničko iskustvo - bez simulacija, bez predikcija, sve je zasnovano na svakidašnjoj, svakodnevnoj upotrebi mobilnih uređaja, baš onakvo kakvo zaista jeste. Više informacija o našoj metodologiji, načinu pripreme i predmetima naših izveštaja, možete pronaći u kompletnom i zvaničnom Opensignal pregledu.

Šta znači izjava da su istraživanja tj. podaci prikupljeni u njima, nezavisni?

Opensignal je nezavisni globalni standard za razumevanje pravog stanja svetskih mobilnih mreža, zasnovan na merenjima stvarnih korisničkih iskustava.

Primenom naučne analize na milijarde merenja izvršenih na uređajima otkrivamo istinu o stvarnom stanju koje korisnici zaista imaju pri upotrebi mobilnih mreža, i vršimo nezavisna merenja iskustava korisnika mobilnih uređaja na svim većim mrežama operatora širom planete.

Koje teritorije su pokrivene istraživanjem i može li se utvrditi koliko je testova, u procentima, izvršeno u urbanim, a koliko u ruralnim područjima i oblastima sa slabijom mrežnom pokrivenošću?

Naši izveštaji se odnose na standardne geografske granice (tamo gde one postoje) i na celu teritoriju na kojoj se merenja sprovode. .

Raspored izveštavanja je utvrđen i pod našom je kontrolom, kako bismo obezbedili da naši izveštaji dosledno predstavljaju iskustvo većine korisnika.

S obzirom na činjenicu da OpenSignal već neko vreme sprovodi ovakva merenja, da li ste primetili napredak u Srbiji u pogledu kvaliteta mreže ili to nije slučaj?

Na osnovu naših podataka, primetili smo stabilan i statistički značajan godišnji rast brzine preuzimanja podataka u 4G mreži u Srbiji u prethodnih nekoliko godina - 34,4 Mbps u 2020, 38,7 Mbps u 2021. i 44,6 Mbps u tekućoj godini (podaci za 90 dana počevši od 1. marta svake godine).

Međutim, u istom periodu, promene u pogledu dostupnosti 4G mreže su ostale na nivou koji nije statistički značajan, u opsegu od 85,3 do 86,7%.

 A1 Net Protect objašnjenja Izvor: A1 Srbija

Kad je reč o mobilnim telekomunikacijama, kakva je situacija u Srbiji u poređenju sa zemljama regiona i Evrope (osim 5G, koji nemamo)?

U pogledu ukupnih brzina preuzimanja, Srbija je na 21. mestu od 39 evropskih tržišta.

Srbija je uvrštena i u naš februarski globalni izveštaj o uticaju 5G, koji možete pročitati već sada. Srbija je 35. na prvoj tabeli o promeni iskustva u pogledu brzine preuzimanja.

Da podsetimo, mreža A1 Srbija beleži najbolje rezultate u kategorijama: brzina download-a tj. preuzimanja podataka, dostupnost 4G mreže i video iskustvo, dok prvo mesto deli u kategorijama: iskustvo pri korišćenju glasovnih aplikacija, video igara i brzina upload-a tj. slanja podataka od korisnika.

Takođe, prema nedavno objavljenom RATEL-ovom izveštaju za prvi kvartal 2022. godine, A1 Srbija je i zvanično mobilna mreža u koju prelazi najveći broj korisnika mobilne telefonije u našoj zemlji, kao i tokom čitave 2021. godine.

O kompaniji Opensignal

Opensignal je nezavisni globalni standard za razumevanje pravog stanja svetskih mobilnih mreža, zasnovan na merenjima stvarnih korisničkih iskustava. Primenom naučne analize na milijarde merenja izvršenih na uređajima, ova kompanija otkriva istinu o stvarnom iskustvu koje korisnici doživljavaju na mobilnim mrežama.

Opensignal sprovodi nezavisna merenja iskustava korisnika mobilnih uređaja na svim većim mrežama operatora širom planete. Izveštaji Opensignal-a predstavljaju globalno priznate standarde u svim oblastima ove industrije. Kompanija je osnovana 2010. godine sa sedištem u Londonu, u Velikoj Britaniji, i kancelarijama u Severnoj i Južnoj Americi i Aziji.

A1 Moćna tarifa VIDEO
Izvor: A1 Srbija

/PROMO TEKST/

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MIKI

Ovo je naručena i plaćena marketiška kampanja. A1 ne gledam kao konkurenta mts-u a najviše YETTELU.

pre drag

Samo kompanija umlaut meri na načine kojima je moguće empirijski utvrditi koja je mreža najbolja.

Milos

Apsolutno netacno. Ja sam morao da potpisujem ugovor sa jos jednim provajderom jer mi se A1 signal gubi u Beogradu. Do sada sam bio korisnik sve 3 mreze, i VIP(A1) je ubedljivo najgora. Krivo mi je sto imam jos godinu ugovora...